sprinttiautoon moottori

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.08.2008 18:20

veleho kirjoitti:ja sen saman saa 4a-ge:stä jo vakiona :D
120 heppanen Corollan kone antaa vakiona jo 190hp?? 8O
Varsin toimiva internet viritys.

Avatar
kent
Yleinen
Yleinen
Viestit: 205
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kent » 13.08.2008 19:02

Kunnollinen kentti, niin saa olla aika lailla viilattu AGE että ehtii mukaan. Tietty vaikuttaa paljon muukin kuin kone. Ja hyvää ei saa ilman mistään.

Avatar
Vovvo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 28.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Vovvo » 13.08.2008 19:12

j-mkujala kirjoitti:no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:
Saako sinulta tuollaisen koneen?? Jos ei, niin tuoko joku noita maahan vai mistä voip kysellä??

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 14.08.2008 00:02

Vovvo kirjoitti:
j-mkujala kirjoitti:no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:
Saako sinulta tuollaisen koneen?? Jos ei, niin tuoko joku noita maahan vai mistä voip kysellä??
Edelleenkin se chevyn LS pata. Kevyt ja melko tehokas... Etenkin jos imusarjassa esiintyy ylipainetta. Uusi ZR-1, one lap in Nurburgring

Avatar
pete1
WRC
WRC
Viestit: 992
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete1 » 14.08.2008 01:24

jknR kirjoitti:
Vovvo kirjoitti:
j-mkujala kirjoitti:no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:
Saako sinulta tuollaisen koneen?? Jos ei, niin tuoko joku noita maahan vai mistä voip kysellä??
Edelleenkin se chevyn LS pata. Kevyt ja melko tehokas... Etenkin jos imusarjassa esiintyy ylipainetta. Uusi ZR-1, one lap in Nurburgring
Entäs ZR1:sen litratilavuus? Taitaa olla aika suuri, joten auton tarvisi painaa varmaan tonneittain..
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 14.08.2008 02:08

Kait se on jossain kuuden litran huitteilla. Painoa jotain M3 demarin verran?

Edit. Niin ja onan tuon uuden ZR1:n pannu mekaanisesti ahdettu ja vanha kaksiventtilikone,. Hyvin rokkaa silti.

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 16.08.2008 01:03

jknR kirjoitti:
Vovvo kirjoitti:
j-mkujala kirjoitti:no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:
Saako sinulta tuollaisen koneen?? Jos ei, niin tuoko joku noita maahan vai mistä voip kysellä??
kysele koneen toimittajilta tai kysy googlelta ;)

myöskin täältä saa + 450$ rahti lavalla, mahtuu 2kpl koneita. tai loota+ kone ja muut roippeet. ainakin parivuotta sitten :wink:

http://www.osakajdmmotors.com/introhonda.htm


tässä "perus vireillä" putki + läppikset+ joku ecukin varmaan. videopätkä jostain juutuuben syävereistä

http://www.youtube.com/watch?v=pttpFE5M ... re=related

saanee hitusen ehkä käsitystä välityksistä yms

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 22.08.2008 02:25

Tommonen honda kuulostaa vähän tyttömäiseltä ja eikös se tuolla maailmalla olekkin semmonen?

:wink: http://www.youtube.com/watch?v=_ANak8V7bo0&NR=1

Avatar
rasseli
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 25.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rasseli » 22.08.2008 19:27

vois tähän vaikka mitä supra, skyline videota laittaa mut tosiasiassa 8 miehet pärjännyt tosi hyvin sprinteissä.osta ihmeessä honda hybridi.ei ääniä ollenkaan :lol:

Avatar
jjkoski2
B-junnu
B-junnu
Viestit: 36
Liittynyt: 27.07.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja jjkoski2 » 17.09.2008 10:16

Itsekin samaa asiaa ihmetellyt, eli mistä saisi moottorin tehtyä? Jos kerran Opelin GSI koneesta ei kannata tehdä kannen rikkoutumisen takia, niin mitenkä oli Golfin samanmoinen?

Toinen vaihtoehto olisi sitten se japanilainen: Honda, Mitsu, Nissan? Joku tehtaalla jo hevosia vähän enemmän saanut moottori: 1,6 litranen 160 - 175 heppainen taikka sitten tosiaan tuo 2,0 litranen 250 heppanen josta jo aiemmin puhuttiin... Tässä vaan tulee sitten se vaihteiston kestävyys vastaan?

Onhan tässä taas talvi aikaa ihmetellä ja keväällä on sitten jo liian myöhäistä...

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 22.09.2008 21:08

travis kirjoitti:
veleho kirjoitti:ja sen saman saa 4a-ge:stä jo vakiona :D
120 heppanen Corollan kone antaa vakiona jo 190hp?? 8O
Varsin toimiva internet viritys.
ootkos kuullu koskaan 20-v 4a-ge ;stä ?vakiona 165 hv ,imupuolta parannellen ,kanteen koskematta se 180 hv ei liene mahdottomuus?

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 22.09.2008 21:20

Toinen vaihtoehto olisi sitten se japanilainen: Honda, Mitsu, Nissan?


päädyin nissaniin ,aihioita löytyy paljon ,vakiokone ei maksa juuri mitään,16-venttiilinen ketjukone,alumiinikansi ja lohko,ilmeisesti alakerta erittäin luja koska ahdettujakin löytyy tehtaan tekemänä,ja pääsyynä tähän päätymiseen on etten tiedä ketään joka ajaa/virittää näitä......ompahan haastetta löytää hevosia tuosta :lol:

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 22.09.2008 21:24

j-mkujala kirjoitti:
jknR kirjoitti:
Vovvo kirjoitti: Saako sinulta tuollaisen koneen?? Jos ei, niin tuoko joku noita maahan vai mistä voip kysellä??
kysele koneen toimittajilta tai kysy googlelta ;)

myöskin täältä saa + 450$ rahti lavalla, mahtuu 2kpl koneita. tai loota+ kone ja muut roippeet. ainakin parivuotta sitten :wink:

http://www.osakajdmmotors.com/introhonda.htm


tässä "perus vireillä" putki + läppikset+ joku ecukin varmaan. videopätkä jostain juutuuben syävereistä

http://www.youtube.com/watch?v=pttpFE5M ... re=related

saanee hitusen ehkä käsitystä välityksistä yms
liian helppoa tuommonen ,tämä tehään vaikeasti ja vanhan kaavan mukaan :lol: :lol:

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 22.09.2008 22:07

jjkoski2 kirjoitti:Itsekin samaa asiaa ihmetellyt, eli mistä saisi moottorin tehtyä? Jos kerran Opelin GSI koneesta ei kannata tehdä kannen rikkoutumisen takia, niin mitenkä oli Golfin samanmoinen?

Toinen vaihtoehto olisi sitten se japanilainen: Honda, Mitsu, Nissan? Joku tehtaalla jo hevosia vähän enemmän saanut moottori: 1,6 litranen 160 - 175 heppainen taikka sitten tosiaan tuo 2,0 litranen 250 heppanen josta jo aiemmin puhuttiin... Tässä vaan tulee sitten se vaihteiston kestävyys vastaan?

Onhan tässä taas talvi aikaa ihmetellä ja keväällä on sitten jo liian myöhäistä...
Kyllä sen Opelin Kohlben kannenkin saa kestämään. Sitä halkeavaa vesi/öljykanavaa on korjattu hitsaamalla.. Ja sitten että sisälle laitetaan holkki ja hitsataan. Useampi korjaaja ilmeisesti täällä Suomen maallakin. Pitäisi sen jälkeen kestää ainakin sen vian osalta..

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 02.10.2008 18:38

Nyt näyttäs joku kauppaavan noita S2000 Hondan tekniikoita, mistä täälläkin on näköjään ollut puhetta.

Vastaa Viestiin