sprinttiautoon moottori
- PORTTIKIVI
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
- jjkoski2
- B-junnu

- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.07.2006 00:00
8 venttiilistä voimaa?
tulipa tässä mieleen, että jos yritääisi pärjätä 8 venttiilillä, niin mistä saisi 1600cc:nä hyvin tehoa? Tietysti Fiat TC ja Golf, mutta muita?
- 141697
- Yleinen

- Viestit: 161
- Liittynyt: 20.11.2005 00:00
- Viesti:
Re: 8 venttiilistä voimaa?
Peugeotin XU koneet on paljon mahdollisuuksia yhdistellä kansia ja lohkoja.jjkoski2 kirjoitti:tulipa tässä mieleen, että jos yritääisi pärjätä 8 venttiilillä, niin mistä saisi 1600cc:nä hyvin tehoa? Tietysti Fiat TC ja Golf, mutta muita?
- sergej
- B-junnu

- Viestit: 36
- Liittynyt: 14.09.2008 00:00
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
Unto kirjoitti:Kyllä kai se tuola F1 tasolla kuin myös WRC moottoreissa, kehitys kehittyy pääosin materiaalitekniikan saralla. Näin ollen uusilla keveämmillä ja kestävämmillä materiaaleilla saadaan kierroksia ylöspäin... Vois helposti kuvitella, että muutoin mäntämoottori on aika kaluttu luu. Elektroniikka ja säätolaitteet tietenkin vielä menee eteenpäin... Mekaanisesti tuntuu hassulta ettei mäntämoottoria ole vielä syrjäytetty valtamoottorin asemasta. Tuntuu hassulta kun mäntä kuitenkin pysähtyy ylhäällä ja alhaalla...miq kirjoitti:Ihmettelempä minäkin tänne, jotain mikä on itelläkin pyörinut mielessä.. eli niinkuin tuolla jossain vaiheessa topikkia kysyttiin että olisiko olemassa jotain poikkeuksellisen lyhytiskuista konetta. Kun jos alkaa olla keinot lisätä tehoa niin sitähän saapi lisäämällä kierroksia, esim. mopot tai äärimallina F1. MUTTA: missä raja? Jos vähääkään oikein muistan niin jossain kohti tulee katto vastaan mäntänopeudellakin, itseasiassa F1 moottoreissa ymmärtääkseni mäntänopeus on kuitenkin yllättävän kohtuullinen johtuen lyhyestä iskusta. Missähän sitten mahtaa mennä raja ko. asiassa? En jaksa muistaa mistä olen joskus lukenut enkä nyt onnistu löytämään tätä tekstiä. Jos joku viisaampi osaisi kertoa taikka pistää linkkiä mistä löytyisi faktaa aiheesta..? Kyllä kuulostaisi komealta jokin 1600:nen kiertämässä vaikkapa aluksi 10000 rpm...
Rintti autoon Mazdan Wankkeli kone... Olis ainakin erikoinen ja tois hieman väriä pikkuluokkaan! RX-7 hieno laite silloin B. aikakauelta! Rintissä vois jopa kestää ekan kierroksen loppuun... jos on lyhyt rata!
aikas hyvin näyttää kestävän Järvenpään krossi starletis
Toyota Starlet
Moottori: 2040cc mazdan wankel, 260hv ja 195nm
Alusta: Edessä: 40mm Bilstein
Takana: Proflex
Vaihdelaatikko: Sellholm 4-vaihteinen
Perä: Volvon Isoperä, SF-pyörän lukko ja 6,11-välitys
Polttoainejärjestelmä: Prospark suorasuihkutusjärjestelmä
Kytkin: Alcon 2-levyinen
Paino: 880kg tankki täynnä
ja aikas mahtava teho/painosuhde
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Re: 8 venttiilistä voimaa?
ja kampuroita. XU10 lohko, mi16 kansi, 2.1td kampura, eli 92 mm iskulla ja 86 männällä 2138 kuutioinen kone. Kannelle ai juurikaan tarvii tehdä mitään ja kunnolliset sarjat tuohon niin aika paljon saa voimaa ulos.141697 kirjoitti: Peugeotin XU koneet on paljon mahdollisuuksia yhdistellä kansia ja lohkoja.
-
Vieras
-
Vieras
Onkos tässä 2040 kuutioinen wankel, vaiko tuhat jotain kuutioinen? Eikö wankeleissa ole aika suuri kerroin (niin kuin turbo vehkeissä)?sergej kirjoitti: aikas hyvin näyttää kestävän Järvenpään krossi starletis
Toyota Starlet
Moottori: 2040cc mazdan wankel, 260hv ja 195nm
Paino: 880kg tankki täynnä
ja aikas mahtava teho/painosuhde
- Peksi
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 03.09.2005 00:00
- Viesti:
- jjkoski2
- B-junnu

- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.07.2006 00:00
Mites veleholla viritys? Missä vaiheessa?päädyin nissaniin ,aihioita löytyy paljon ,vakiokone ei maksa juuri mitään,16-venttiilinen ketjukone,alumiinikansi ja lohko,ilmeisesti alakerta erittäin luja koska ahdettujakin löytyy tehtaan tekemänä,ja pääsyynä tähän päätymiseen on etten tiedä ketään joka ajaa/virittää näitä......ompahan haastetta löytää hevosia tuosta Laughing
- Kimple
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 23.05.2007 00:00
- Paikkakunta: Piispanristi
Wankel
Onhan tuossa wankelissa potentiaalia,, taitaa vaan olla suomessa vielä tieto taito näiden osalta lasten käsissä..
http://www.youtube.com/watch?v=0BGGBU2L ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cIoEn6fG ... re=related
Noidenkin tehoista kun sais edes 1/3 osan käyttöön niin jo pärjäisi sprintissä :D
http://www.youtube.com/watch?v=0BGGBU2L ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cIoEn6fG ... re=related
Noidenkin tehoista kun sais edes 1/3 osan käyttöön niin jo pärjäisi sprintissä :D
- veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
-
Vieras
Herätelläänhän hieman tätäkin aihetta!
Itseäni rupesi myös kiinnostamaan hieman Ohc:ta nykyaikaisempi tekniikka, joten pari päivää sitten tallin lattialle ilmestyi Hondan H22A Vtec mylly. Syitä miksi tähän päädyin:
- Täysalumiinimoottori
- Vakiona jo 185hv
- Aavan meren tuolta puolen saa aika edullisesti palikkaa tuohon
- ym.
Tuohon tirakammat nokat, kisaseetit, kanavien siistiminen, isot läppärungot ja kunnollinen peltisarja ja eiköhän siitäkin ihan kivasti tehoa irtoa. Suurin syy kuitenkin oli noitten "vakio" koneiden huolettomuus. Saa treenata ja kisata ilman sen suurempia huolia...
Toivottavasti ainakin? Jos jollain on kokemuksia noista moottoreista, niin ilolla otan tietoa vastaan.
Itseäni rupesi myös kiinnostamaan hieman Ohc:ta nykyaikaisempi tekniikka, joten pari päivää sitten tallin lattialle ilmestyi Hondan H22A Vtec mylly. Syitä miksi tähän päädyin:
- Täysalumiinimoottori
- Vakiona jo 185hv
- Aavan meren tuolta puolen saa aika edullisesti palikkaa tuohon
- ym.
Tuohon tirakammat nokat, kisaseetit, kanavien siistiminen, isot läppärungot ja kunnollinen peltisarja ja eiköhän siitäkin ihan kivasti tehoa irtoa. Suurin syy kuitenkin oli noitten "vakio" koneiden huolettomuus. Saa treenata ja kisata ilman sen suurempia huolia...
Toivottavasti ainakin? Jos jollain on kokemuksia noista moottoreista, niin ilolla otan tietoa vastaan.
- fixtim
- Yleinen

- Viestit: 269
- Liittynyt: 05.12.2005 00:00
- Viesti:
http://www.accordracing.com/showthread.php?t=7709
http://www.nyxracing.com/greddy-extreme ... 23060.html
http://www.racinglab.com/skunk2-valves-310-05-2370.html
http://www.attackforums.com/showthread.php?t=2118
http://www.exospeed.com/category.php?id=204
ja on niitä Höndän moottoreita laitettu johon muuhunkin kiinnostavaan
http://www.youtube.com/watch?v=ICsrADnWFKU
ja täs oikea kilpaauto http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNW ... re=related
tuossa olis svenska M3 huokealla http://www.blocket.se/vi/20773666.htm?ca=11_s
http://www.nyxracing.com/greddy-extreme ... 23060.html
http://www.racinglab.com/skunk2-valves-310-05-2370.html
http://www.attackforums.com/showthread.php?t=2118
http://www.exospeed.com/category.php?id=204
ja on niitä Höndän moottoreita laitettu johon muuhunkin kiinnostavaan
http://www.youtube.com/watch?v=ICsrADnWFKU
ja täs oikea kilpaauto http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNW ... re=related
tuossa olis svenska M3 huokealla http://www.blocket.se/vi/20773666.htm?ca=11_s