Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
Mizka
- KV

- Viestit: 376
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Mizka » 26.03.2009 19:55
Ei tainnu kaveri paljoa panostaa aika-ajoihin.
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 27.03.2009 01:27
Eiköhän tuo pyöri samaan suuntaan kuin vanha Ohc:kin!?
Tällaista olen ajatellut:
- Kannen kevyt porttaus
- Vakio 35/30mm venat 3-kulma seeteillä
- Brian Crower stg3 nokat (318/316 ja 11.94mm nostolla)
- 48mm läppärungot ja omavalmiste alu-imusarja
- Omavalmiste pakosarja
- Wisecot ja puristukset sinne 12.5:1
- Eaglen veivit
- Ym...
Pikkuhiljaa laitellaan ja varmaankin tuosta ihan hyvän koneen saa.
-
Unto
- KV

- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Unto » 27.03.2009 12:37
paperman kirjoitti:
Tällaista olen ajatellut:
- Kannen kevyt porttaus
- Vakio 35/30mm venat 3-kulma seeteillä
- Brian Crower stg3 nokat (318/316 ja 11.94mm nostolla)
- 48mm läppärungot ja omavalmiste alu-imusarja
- Omavalmiste pakosarja
- Wisecot ja puristukset sinne 12.5:1
- Eaglen veivit
- Ym...
Pikkuhiljaa laitellaan ja varmaankin tuosta ihan hyvän koneen saa.
Noita vakiona tehtaalta tulleita "gt-moottoreita" virittäessä kannattaa välttää liika virittämistä...
Tuossa aikaisemmin Ossi (Harinen) kertoili dataa miten Opelin GSI koneesta saadaan "taloudellisesti" tehoa.
Omakohtaista kokemusta:
Vakio GSI astran kone, jossa vakio pakosarja, vakio (käsittelemätön) kansi jossa omat vakio nokat , nostajat... ym Autoon laitettu erillis läppärungot, ja moottoriohjausyksikkö (kotikaupungin tuote)
Haristen penkistä jarrutettiin 206hv / 261nm ja laitteet vääntää tasaseen ja alhaalta (2000rpm on yli 200nm) Nyt moni epäilee et kestääkö vakio romut... Aivan sama! romuttamolta saa valmiita kisakoneita alk.1500€
-
fortsoni
- Yleinen

- Viestit: 191
- Liittynyt: 13.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja fortsoni » 27.03.2009 15:35
Joo tuo hondan kone on ainaki semmonen että ei ihan helposti niitä tehoja otetakkaan.. ainakaan 1600 koneesta.. Nokat, nokkapyörät ja pakosarja sekä moottorin ohjaus mahtaa olla tärkeimmät mitä kannattaa tehä.. Noissa on ihan hyvä tuo vakio ruisku ja ei oo hirveitä eroja saatu läppärungoilla.. Mutta tämä "tieto" on 1600 koneesta.. en sitte tiiä onko samahomma isommassa..

-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 27.03.2009 21:18
paperman kirjoitti:Herätelläänhän hieman tätäkin aihetta!
Itseäni rupesi myös kiinnostamaan hieman Ohc:ta nykyaikaisempi tekniikka, joten pari päivää sitten tallin lattialle ilmestyi Hondan H22A Vtec mylly.
Kyllähän tuosta joku 200+ horsea + kohtuu väännöt pitäs irrota, mutta ei ole Hondan tuotteista mitenkään parhaimmasta päästä oleva viritysaihio. Ärrä Civicin K20 on ehken tällä hetkellä maukkain aihio, perus putkivirityksillä se 240hp...
B-sarjasta Civicin B16 tai Integran B18 on ihan kohtuu hyviä aihioita, tai sit rakentaa Crv:n B20 lohkosta ja Integran kannesta soivan parilitrasen (hyvinhän se Kinnusen Jaro tuuppas tollasella putkivireisellä B16:sella, piti muiden heti ajatella että siellä olisi isompi lohko paikoillaan :D ).
Edittinä: niin, kyllähän noi Hondan myllyt tykkää mutkastakin pakosarjassa, sit alkaa niitä tehojakin löytymään...
-
RS-500
- B-junnu

- Viestit: 25
- Liittynyt: 20.01.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja RS-500 » 30.03.2009 17:05
Kämäräiseltä Kiuruvedeltä saa tietotaitoa ja varmaan tarvittaessa palikkaakin Mazdan R-koneisiin.
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 31.03.2009 12:23
No niinhän se p...k**** pyörii väärään suuntaan! No se siitä prokkiksesta... Takaisin piirustuspöydän taakse.
-
veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja veleho » 31.03.2009 19:32
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 01.04.2009 16:17
paperman kirjoitti:No niinhän se p...k**** pyörii väärään suuntaan! No se siitä prokkiksesta... Takaisin piirustuspöydän taakse.
Perämurikka vaan ylösalaisin niin on enempi pykäliä eteenpäin :D
(siis jos/kun kone tulee pitkittäin keulille)
-
fixtim
- Yleinen

- Viestit: 269
- Liittynyt: 05.12.2005 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja fixtim » 02.04.2009 00:12
-
anthonysan
- B-junnu

- Viestit: 36
- Liittynyt: 21.12.2008 00:00
Viesti
Kirjoittaja anthonysan » 02.04.2009 09:36
Riippuen tietysti siitä mihin kokoluokkaan ja hintaluokkaan moottori saisi olla.Itsellä tuo budjetti on mitä vähäisin niin tulossa on fordin/zetecin 1.6 litunen moottorit lähes ilmaisia, sekä suht pienellä työllä tuo sadan hevosvoiman litrateho.Ainakin harjoitusajoja kestänyt mukavasti vailla mitään ongelmia. Samoin on tuo normi corollan/carinan etuvetokone tuplanokilla mut yhellä nokkapyörällä. Niistä saa myös helposti tehoa ja ovat myös lähes ilmaisia.
-
JarmoYli
- B-junnu

- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
Viesti
Kirjoittaja JarmoYli » 08.04.2009 10:52
veleho kirjoitti:travis kirjoitti:veleho kirjoitti:ja sen saman saa 4a-ge:stä jo vakiona :D
120 heppanen Corollan kone antaa vakiona jo 190hp??
Varsin toimiva internet viritys.
ootkos kuullu koskaan 20-v 4a-ge ;stä ?vakiona 165 hv ,imupuolta parannellen ,kanteen koskematta se 180 hv ei liene mahdottomuus?
Imupuolella on jo vakiona 4 erillistä läppärunkoa, 45 mm läpät, miten sitä parantaa kanteen koskematta?

-
veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja veleho » 09.04.2009 19:12
JarmoYli kirjoitti:veleho kirjoitti:travis kirjoitti:
120 heppanen Corollan kone antaa vakiona jo 190hp??
Varsin toimiva internet viritys.
ootkos kuullu koskaan 20-v 4a-ge ;stä ?vakiona 165 hv ,imupuolta parannellen ,kanteen koskematta se 180 hv ei liene mahdottomuus?
Imupuolella on jo vakiona 4 erillistä läppärunkoa, 45 mm läpät, miten sitä parantaa kanteen koskematta?

tämähän menee saivarteluksi....huomasitko vain 15hv:n eron? no unohetaan tuo imupuoli, laitetaan radikaalimmat nokat, ruiskunohjaus, putkisto ja nostetaan kierroksia nii eiköhän tuo 180hv ole aika lähellä?
-
htr
- KV

- Viestit: 539
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja htr » 10.04.2009 10:36
travis kirjoitti:veleho kirjoitti:ootkos kuullu koskaan 20-v 4a-ge ;stä ?vakiona 165 hv ,imupuolta parannellen ,kanteen koskematta se 180 hv ei liene mahdottomuus?
"Bläkkäristä" alakertaan koskematta 211hv. Kaasareilla

Tämmöinenki nähty

-
JarmoYli
- B-junnu

- Viestit: 23
- Liittynyt: 26.01.2009 00:00
- Paikkakunta: Alahärmä
Viesti
Kirjoittaja JarmoYli » 10.04.2009 13:39
Miks pitäis koskekaan alakertaan, parempi vakiona kuin moni muu "tehty" rallikone
