Ralli.net livefoorumi

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 08.11.2012 18:13

[quote="leppis"][quote="markomartini"]Pyssyleikit jääneet taakse. Vai tulisko autokerho Keuruun Pioneerit :lol: :lol:
Alueen jatkokäytöstä en tiedä onhan siellä sprintin lisäksi ajettu ralli ek: takin olikohan Mänttä 200.
Ajorataa pojat puuhaa mutta ei sille alueelle.[/quote]
Tähän asiaan liittyen, en muista yli 30 vuoden ajalta mitä olin sitä tekemässä, että ko. rallin ek:ta olisi koskaan ajettu varuskunnan alueella, tien toiselta puolen kylläkin.[/quote]


Ampumaradan puoli on myös varuskunta-aluetta.



J67 ymmärsit väärin renkaat söi ison osan kisabudjetista ja jos rahoitus omasta pussista ei ole silloin mahkuja ajaa loppuun koko sarjaa vaikka kuinka haluais.Eli säästetään rahaa esim. seuraavaan kauteen.


Jos cupin sarjan ajaa läpi ja uhraa 10000 eur meni vielä vähällä.
Eli jos sarjassa meinaa menestyä pitää uhrata enemmän rahaa.
Sehän tässä on se haittapuoli, huomattu on.

Pienellä aikaa monta kisailmottautumista, ylimääräisiä renkaita joutuu hankkimaan, ja remonttia mitä ei pitänyt tulla helposti kisabudjetti sekaisin.. eli alkukausi söi vuoden rahat.

Jokaisen oma valinta millai harrastaa.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 08.11.2012 18:16

Saana ymmärsi köyhän tuskan. :lol: :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 08.11.2012 18:38

Kyllä mä marko ymmärsin niin et talvipyörät meni "pas**ksi joten niillähän ei pitäisi olla merkitystä enää kesäkisoihin koska kesällä vedetään kai eri fillareilla. Ellet sitten meinannut myydä niitä talvigummeja keväällä ja siten rahoittaa kesäkautta.
Muuten en kyllä ymmärrä miten talvigummien kuluminen söi loppukauden kuluja. Jos taasen laskit talvigummit ja niiden kulumisen liian pienenä menoeränä niin sitten asia on ymmärrettävissä. Siis liian vähän gummeja talveen.
Joten lopputulemaksi tässäkin tulee se että pienemmän luokan kalustoa pitäisi olla jottei renkaita menisi tuhottomasti. Syy miksi äffä cupissa tuo alle1400 ei vedä on jäänyt ainakin minulle hyvinkin epäselväksi.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 08.11.2012 18:49

[quote="Evanssi"]:mrgreen: Sivukaupalla kaikenlaisia mielenkiintoisia näkemyksiä miksi Jeppe ei aja rallia vaan kilpuri seisoo pimeässä tallissa.
AKK ja sen säännöt on syvältä ja kaiken toiminnan este, sehän on selvää. Ainoastaan anoppia ei ole syytetty kun ei tule ajettua kisoja.

Pankaas Foorumin viisaat todellisia vastauksia kehiin. Faktoja , ei Esson Baarin puheita. Jokainenhan tuntee useita rallikuskeja joilta asiaa voi suoraan kysyä.

Otetaan esimerkiksi Suomen valovoimaisin rallisarja. F-Cup mallia 2012. Kaikissa 4 sarjassa pisteille ajoi yhteensä 200 kuljettajaa. Selittäkää miksi heistä:

a) 112 ei startannut viimeisessä osakilpailussa Nilsiässä??

b) Miksi 54 heistä jätti leikin kesken jo talvikilpailujen jälkeen??

Kaikkien sarjojen kymppikärjestä puuttui kuitenkin vain kolme (3) kuljettajaa.[/quote]


Miksi MG ei ollut kesäkisoissa.

Avatar
Evanssi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 31
Liittynyt: 05.06.2009 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja Evanssi » 08.11.2012 22:42

Suoraan kysymykseen suora vastaus. Tavallisena palkansaajana ei vaan rahat riittäneet enempään ja näillä vuosilla ei ole järkeä vinguttaa Visaa. Sille on parempaakin käyttöä.
Vähän todellisia kustannuksia. Kaksi talvirallia, Kangasniemi ja Walkeala, molemmissa asuttiin kotona.
Osanottomaksut 15%, kaikki polttoaineet ( huoltoauto, kartturin auto ja kilpuri) 10%,
ruoka ja muu tarjoilu "orjille" n.5%, piikkirenkaat 70%. Yhteensä 5500 €.

Kilpaa ajaminen on nykyään sikamaisen kallista, körötellä voi halvemmalla jos haluaa. Mutta silti jälkipään jätkät jättää leikin useammin kesken.
Kaikkea täytyy verrata johonkin. Pikkaisen pienemmällä summalla ajoi 2003 viisi SM kilpailua joissa jouduttiin ostamaan 25 vuodepaikkaa tiimille. Ja ajettiin tapojen mukaisesti aina uusilla ja hyvillä renkailla voitosta.

Toisaalta tuolla summalla viettää mamman kanssa 6 viikkoa Bahamasaarilla ja rahaa jää muutamaan rommitotiinkin. Arvaa kumpaa rouva ehdotti tehtäväksi ensi vuonna?

Samaan aikaan kun ajamisen ja auton laiton kustannukset ovat tuplaantuneet ovat myös elinkustannukset nousseet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Aivan kuten Ignis sanoi eläminen nyky-Suomessa maksaa. Sähkö ja kaikki polttoaineet maksaa yli tuplasti sen kuin 2002. samoin ruokamarketin laskut, kiinteistöverot ym ym pakollinen mitä perhe tarvitsee. Samalla ajanjaksolla keskituloisen ( n.3000€/kk) käteen jäävä ansio on noussut vain 25%. Tilistä ei vaan oikein jää mitään ralliin laitettavaa.
Seuran hallituksen jäsenenä jouduin soittelemaan erään asian tiimoilta kilpailijoille, sekä ex että nykyisille. 2002 meiltä ajoi 41 autoa joista 17 ajoi koko oman sarjansa läpi, kaksi huiminta jopa kahta sarjaa yhtäaikaa. Tänä vuonna koko sarjan ajoi vain 5 kuskia ja kaikkiaan oli kisan tai kaksi liikkeellä 11 muuta autoa.
Ainoastaan yksi lopettanut 25:stä kertoi pääsyyn olevan joku muu kuin raha. Sille oli lekuri laittanut selkäruotoon 30 senttiä rautaa.
Viesti kaikille pienille "asiantuntijoille". Jos on intoa nähdä oikeesti mitä rallitouhu on ja kuinka paljon sen eteen joutuu uhraamaan niin kartturin paikka on avoinna. Hyvällä panostuksella pääsee yhteen sarjansa suosikkiautoista ja pätevälle jätkälle voin taata myös hallituspaikan jos liittyy toimimaan samaan seuraan koska mä lopetan pian. Eli kaksi aitio paikkaa samalla rahalla niin ei tartte taivastella enää ihmeellisiä juttuja.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 09.11.2012 06:58

Evanssi kirjoitti::mrgreen: Sivukaupalla kaikenlaisia mielenkiintoisia näkemyksiä miksi Jeppe ei aja rallia vaan kilpuri seisoo pimeässä tallissa.
AKK ja sen säännöt on syvältä ja kaiken toiminnan este, sehän on selvää. Ainoastaan anoppia ei ole syytetty kun ei tule ajettua kisoja.

Pankaas Foorumin viisaat todellisia vastauksia kehiin. Faktoja , ei Esson Baarin puheita. Jokainenhan tuntee useita rallikuskeja joilta asiaa voi suoraan kysyä.

Otetaan esimerkiksi Suomen valovoimaisin rallisarja. F-Cup mallia 2012. Kaikissa 4 sarjassa pisteille ajoi yhteensä 200 kuljettajaa. Selittäkää miksi heistä:

a) 112 ei startannut viimeisessä osakilpailussa Nilsiässä??

b) Miksi 54 heistä jätti leikin kesken jo talvikilpailujen jälkeen??

Kaikkien sarjojen kymppikärjestä puuttui kuitenkin vain kolme (3) kuljettajaa.
Vastaus näihin saattaa olla tai lähes varmasti on sama kuin antamasi vastaus tuohon markon kysymykseen.

Raha ratkaisee, tästä ei kai ole eriäviä mielipiteitä.

Onko siis järkeä ajattaa valovoimaisinta rallisarjaa kalustosäännöillä jotka ovat liian kalliita yhä useammalle.
Siinä voi se valovoimaisuus hävitä hyvinkin äkkiä.
F-cupin kaltainen sarja ei varmaankaan ole kovinkaan monelle paikka johon mennään ajamaan terveisiä, vilkku päällä luu ulkona ikkunasta.

Väitän edelleen että sama koskee kaikkea muutakin ajamista. Muutoinhan ei yltiöpäisessä rakentelussa olisi mitään järkeä.

Avatar
Evanssi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 31
Liittynyt: 05.06.2009 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja Evanssi » 09.11.2012 07:57

Ei sillä auton rakentelulla ole mitään tekemistä sen kanssa ettei tänä vuonna ollut valuuttaa ajaa enempää. Auto on maksettu aikoja sitten, kaikki sen osalaskutkin on hoideltu viimeisen muutoksen jälkeen aikoja sitten.
MG ei pyydä "leipää" kun se seisoo tallissa. Tallikaan ei maksa enää kuin kiinteistöveron vuosittain jos pistää sähköt pois.

Esimerkki. Jos investoin saman 5500 ekua vaikka hipomoottoriin niin siitä saa aina vähintään puolet pois kustannuksista käytettynä myydessä, ...jos se on hyvä ja ehjä. Mutta kun heitän saman rahan kahteen erittäin hyvään talviralliin koko summa haihtuu savuna ilmaan ja käteen jää vain kasa loppuun ajettuja renkaita ja kolmenkympin kiiltävä alpakka pytty.
Ja kun on ajanut 37 vuotta niin jotenkin tuntuu että kivan harrastuksen finassiasiat ovat muuttuneet siihen malliin että minä ja moni muukin meilläpäin on siteerannut DNA miestä; "Eihän tässä oo mitään järkee".

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja ltr » 09.11.2012 08:57

markomartini kirjoitti:
Evanssi kirjoitti::mrgreen: Sivukaupalla kaikenlaisia mielenkiintoisia näkemyksiä miksi Jeppe ei aja rallia vaan kilpuri seisoo pimeässä tallissa.
AKK ja sen säännöt on syvältä ja kaiken toiminnan este, sehän on selvää. Ainoastaan anoppia ei ole syytetty kun ei tule ajettua kisoja.

Pankaas Foorumin viisaat todellisia vastauksia kehiin. Faktoja , ei Esson Baarin puheita. Jokainenhan tuntee useita rallikuskeja joilta asiaa voi suoraan kysyä.

Otetaan esimerkiksi Suomen valovoimaisin rallisarja. F-Cup mallia 2012. Kaikissa 4 sarjassa pisteille ajoi yhteensä 200 kuljettajaa. Selittäkää miksi heistä:

a) 112 ei startannut viimeisessä osakilpailussa Nilsiässä??

b) Miksi 54 heistä jätti leikin kesken jo talvikilpailujen jälkeen??

Kaikkien sarjojen kymppikärjestä puuttui kuitenkin vain kolme (3) kuljettajaa.

Miksi MG ei ollut kesäkisoissa.
Miksi ei mukana

a) Jokaisen kilpailun ajaminen nopealla autolla on kohtuu arvokasta.

b) Ensimmäinen kisa jäi väliin kun auto ei ollut valmis. Toinen jäi kesken tekniikkavikaan. Kolmas jäi kesken tekniikkavikaan. Varsin harmittava euron sokka..
Sarja siis pilalla joten motivaatio sponsorien kiusaamiseen ja ylitöiden tekemiseen ei ollut enää ihan kohdallaan.

c) Ensi kaudeksi on taas virtaa :lol:

korkki60
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 11.04.2011 15:34

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja korkki60 » 09.11.2012 09:48

F-cupin ajaminen on kallista jos siellä meinaa pärjää! Miksi mennä sinne soheltaa jos haluaa "halvalla" ajaa. Nämä kuljettajat ketkä siellä kiertävät sarjaa, tekevät paljon töitä sen eteen että saavat kauden budjetin kasaan, suotakoon se heille, se on heidän tyyli harrastaa!

En käyttäisi kovinkaa paljon voimavaroja f-cupin kustannuksien pienentämiseksi vaan alkaisin miettiä mitä sen "alapuolella" voisi tehdä kustannuksien pienentämiseksi, voisiko aloituskynnystä madaltaa, tai että ylipäätänsä "vanhat" harrastajat pystyisi tyydyttämään ajohalunsa. Aina puhutaan nuorista uusista harrastajista, mutta kun sieltä voisi tulla myös niitä "vanhoja" miehiä ja naisia lajiin mukaan. F-CUP EI OLE HALPAA HARRASTAMISTA JOS SIELLÄ MEINAA PÄRJÄÄ!!!

Minulta kun joku tulee kysymään et miten pääsee lajii kokeilee, niin en sanallakaan mainitse f-cuppia, vaan autan kaveria löytämään sen lähellä olevan "kyläkisan". Sitten kun se nälkä alkaa kasvaa, niin tämä kaveri löytää kyllä sen f-cupin sieltä itsenäisesti.

Näihin kyläkisoihin juuri pitäisi panostaa! siellä on kustannuksien laskeminen vielä mahdollista. Ajatus maailma pitää saada aivan toisenlaiseksi kun nykypäivänä! ja se pitää tulla kattojärjestöltä! sieltä se lähtee laajenemaan kentälle...

Harrasteralli yrittää tiputtaa kustannuksia/mahdollistaa (helpon harrastamisen näin olen ainakin luullut) En ole enään siitä niin varma, kun lukee harrasterallin edustajan kommentointii tässä viestiketjussa! Mielenkiinnolla odotan sunnuntaita, että selviää onko harrasterallin ajatusmaailma todella tämä mitä on tässä viestiketjussa tuotu esille. Vai onko se vaan netissä huutelua?

Kilpailunjärjestäjät on kortilla nykyjään, kaikki kisat mitä tehdään niin menee lähes samalla konseptilla, syykin siihen on selvä! Ajatelkaa akk:lla on yksi ainut kouluttaja rallin päätoimitsija lisenssiin??? SIIS OIKEESTI YKSI!!!! Miten se voi olla näin??? Samaan aikaan huudetaan että tarvitaan lisää ihmisiä kenellä olisi päätoimitsija lisenssi, mikä mahdollistaa toimimisen kilpailun johtotehtävissä, missä on se aito mahdollisuus vaikuttaa, et millä konseptilla kilpailu järjestetään! Eli karkeesti todettuna, käyt saman KAHDEN päivän "kurssin" kyläkisojen järjestämiseen kun sm-rallin järjestämiseen :lol: eihän siinä ole mitään järkeä!!!

Jos halutaan "päivitystä" ajattelumaailmaan, niin pitää tehdä todella muutoksia kattojärjestössä, ihan ekana päästää uusia henkilöitä tuomaan mielipiteensä esille/toteuttamaan niitä, nyt on nähty että tämä yksimies järjestelmä ei todellakaan toimi!



Taas saa ottaa herneet :oops:

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 09.11.2012 10:21

korkki60 kirjoitti:Kilpailunjärjestäjät on kortilla nykyjään, kaikki kisat mitä tehdään niin menee lähes samalla konseptilla, syykin siihen on selvä! Ajatelkaa akk:lla on yksi ainut kouluttaja rallin päätoimitsija lisenssiin??? SIIS OIKEESTI YKSI!!!! Miten se voi olla näin??? Samaan aikaan huudetaan että tarvitaan lisää ihmisiä kenellä olisi päätoimitsija lisenssi, mikä mahdollistaa toimimisen kilpailun johtotehtävissä, missä on se aito mahdollisuus vaikuttaa, et millä konseptilla kilpailu järjestetään! Eli karkeesti todettuna, käyt saman KAHDEN päivän "kurssin" kyläkisojen järjestämiseen kun sm-rallin järjestämiseen :lol: eihän siinä ole mitään järkeä!!!

Jos halutaan "päivitystä" ajattelumaailmaan, niin pitää tehdä todella muutoksia kattojärjestössä, ihan ekana päästää uusia henkilöitä tuomaan mielipiteensä esille/toteuttamaan niitä, nyt on nähty että tämä yksimies järjestelmä ei todellakaan toimi!
Päinvastoin, nythän on tullut viimeisenä 2 kautena useita eri konsepteja järjestää ralli. VMF pienoisrallit ja Oviseppärallin nuotti/pimeä yhdistelmä assupätkineen nyt ainakin. Jos vaan näkemystä ja intoa löytyy (josta kovasti kredittiä puuhamiehille Valkeakoskelle ja Jyväskylään), niin tällaisia pystyy tekemään ilman muutoksia liiton henkilöstössä.
Ei taitu!

korkki60
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 11.04.2011 15:34

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja korkki60 » 09.11.2012 10:37

henkka_ok kirjoitti:
korkki60 kirjoitti:Kilpailunjärjestäjät on kortilla nykyjään, kaikki kisat mitä tehdään niin menee lähes samalla konseptilla, syykin siihen on selvä! Ajatelkaa akk:lla on yksi ainut kouluttaja rallin päätoimitsija lisenssiin??? SIIS OIKEESTI YKSI!!!! Miten se voi olla näin??? Samaan aikaan huudetaan että tarvitaan lisää ihmisiä kenellä olisi päätoimitsija lisenssi, mikä mahdollistaa toimimisen kilpailun johtotehtävissä, missä on se aito mahdollisuus vaikuttaa, et millä konseptilla kilpailu järjestetään! Eli karkeesti todettuna, käyt saman KAHDEN päivän "kurssin" kyläkisojen järjestämiseen kun sm-rallin järjestämiseen :lol: eihän siinä ole mitään järkeä!!!

Jos halutaan "päivitystä" ajattelumaailmaan, niin pitää tehdä todella muutoksia kattojärjestössä, ihan ekana päästää uusia henkilöitä tuomaan mielipiteensä esille/toteuttamaan niitä, nyt on nähty että tämä yksimies järjestelmä ei todellakaan toimi!
Päinvastoin, nythän on tullut viimeisenä 2 kautena useita eri konsepteja järjestää ralli. VMF pienoisrallit ja Oviseppärallin nuotti/pimeä yhdistelmä assupätkineen nyt ainakin. Jos vaan näkemystä ja intoa löytyy (josta kovasti kredittiä puuhamiehille Valkeakoskelle ja Jyväskylään), niin tällaisia pystyy tekemään ilman muutoksia liiton henkilöstössä.
Joo allekirjotan ton täysin että on ollu jo parempaa yrittämistä.. Kirjotin vähän huonosti ton tai epäselvästi.. Siellä kilpailunjärjestämisen taustalla on tuomaristonpuheenjohtajaa, turvatarkailijaa, ym.. Yritän tuoda myös sitä esille että tarviiko tämmöseen "kyläkisaan" niin pirun raskasta koneistoo liikenteeseen, itseäni ainakin huvittaa katsoa penkalta kun se sama auto jono menee kilpailusta toiseen siellä "tarkkailemassa"

Tarkoitan kokonaisuutta!
Kilpailunjärjestämisessä.

Nyt vaan ajatus kulki nopeemmin, kun sormet näppiksellä :lol:

Ihan aiheesta sanoit henkka ok :P

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 09.11.2012 11:11

Kyllä harrasterallilla on päämääränä tehdä rallia edullisemmin ja nimen omaan osa siitä on järjestelyorkanisaation keventäminen turvallisuudesta tinkimättä,mielestäni alku on näyttänyt aika lupaavalta ja kannataa seurata viikonloppuna livefoorumia luulisin asiaa siellä valotettavan.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 09.11.2012 11:54

Vastausta korkille.
Yksi jäsen ei edusta koko yhdistystä kun tänne kirjoittaa omia mielipiteitä ja toteamuksia menneistä ajoista.

Yhdistys kyllä tiedottaa oman kannan täällä ja omilla sivuilla.

Mutta uutta toimintaa olemme tuoneet jo järjestelemälllä Suomen ensimmäiset nuotti/pimeäralli yhdistelmän ei Jyväskylässä olleet ensimmäisiä muutenkuin akk:n kisoissa.

Samalla ennakko vapaa at järjestelmä on meidän tuomaa rallin pariin ,sekä ilman tutkintojärjestelmääkin on ensikertakilpailijat osanneet olla mukana.

Ja jotain uutta tulee myös ensikaudelle mutta ei siitä vielä sen enempää, siitäkin tiedottaa yhdistys.

Tänne on tässä sairasloman aikana tullut kirjoiteltua vähän liiankin kanssa ja jos joku siitä pahoitaa mielensä niin anteeksi siitä.

Eli nyt löpinä sikseen alkaa tekojen aika, Keuruun kilpailun 2013 valmistelut alkaa ja käydään viel isolla kirkolla sunnuntaina. Ja nyt haastan muutkin "tyhjän" jauhajat talkoisiin eli mukaan tekemään jotain autourheilukilpailua suomessa 2013.

Vaikenen vähäksi aikaa. Adios.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 09.11.2012 13:17

markomartini kirjoitti:Mutta uutta toimintaa olemme tuoneet jo järjestelemälllä Suomen ensimmäiset nuotti/pimeäralli yhdistelmän ei Jyväskylässä olleet ensimmäisiä muutenkuin akk:n kisoissa.
Väittäisin, että VMF pienoisralleissa oli nuottiluokka koko vuoden 2011, eli ette saa ihan koko kunniaa.
Ei taitu!

Avatar
laitos
Viestit: 4
Liittynyt: 08.03.2009 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja laitos » 09.11.2012 22:16

Hei sinä ihminen joka kävit tänään VM:motorsport show:ssa, Oliko se sen arvoista? On se käsittämätöntä että suomeen ei saada järjestettyä näyttelyä jossa jo autourheilua harrastava ihminen saisi jotain uutta irti! Nostan hattua kaikille näytteille asettajille, mutta lähinnä siitä syystä että oli vaivautunut paikalle. Ja vaivautunut on ehkä myös oikea sana kuvaamaan paikalla olleita, eipä siellä kukaan tullut kertomaan autostaan/tiimistään yhtään mitään... Eli tunnelma messuilla oli vähintänkin vaivautunut. En väitä että pystyisin itse parempaan mutta kuvittelisi että VM/AKK pystyisi yhdessä saamaan paikalle jotain uutta ja kiinnostavaa kalustoa. ON mielestäni tyhmää kuvitella että väkeä tulisi paikalle katsomaan jotain vakio 1600 rata-autoja, kun ei niitä käy kilpailussakaan kukaan katsomassa. Ja jos joku käy niin hänellä autourheilu kärpänen on puraissut aivan väärään päähän ruumista..

Vastaa Viestiin