Ralli.net livefoorumi

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Vastaa Viestiin
Avatar
Masapee
Ralli.net Admin
Ralli.net Admin
Viestit: 1757
Liittynyt: 01.01.2003 00:00
Paikkakunta: Tampere

Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja Masapee » 08.10.2012 13:43

Järjestämme Ralli.net livefoorumin Helsinki Motorsport shown yhteydessä 11.11.2012. Tänne avataan keskustelu aiheeseen liittyen, kuka edustamaan Ralli.netin lukijoita ja mitä aiheita? Mukaan on lupautunut jo yksi aktiivinen foorumikirjoittaja Ari Saxberg.

Uutinen aiheesta: http://www.ralli.net/kaikkiuutiset/rall ... ivefoorumi
Matti Partanen
- Ralli.net admin -

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 08.10.2012 19:02

Ehdotan Driftaria ja AskoE perusteluina

Driftarilla näkemystä /kilpailukokemusta angliasta Mustangiin ja Rallista rata-ajoon.

AskoE pikänlinjan Ralliharrastaja.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja petepee » 08.10.2012 21:19

Tää on vissiin joku älykkyystesti tai jotain pilaa....


Minulla tulee ainakin mieleen tämä mikä tää nyt oli täää joka huolestuu aina.Hänet voimme laittaa asialle niin asiat järjestyy.


Ja ihan asetelmana tuntuu jo jotenkin kornille että Ralli.net pitää foorumia AKK:n kanssa kun politiikassakin puoluleilla on omat puoluekokoukset.Ja vaarana on että tulee toinen vittuilumielellä annettu palkinto tiedottamisesta.

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja ltr » 08.10.2012 22:31

Rakkaan harrastuksen parissa kun on käynyt näillä kattojärjestön foorumeilla aikaisemminkin ja yrittänyt kysellä kuulumisia tai ajatella monelta puolelta jotakin asiaa vilpittömästi eteenpäin, varsinkin kustannussäästö tms. järkisyillä on vastaaotto ollut hyvinkin ole sinä köyhä hiljaa tyyppistä.

Siksi ehdotan että Saxberg, jolla on ammattilaisen kokemusta laajalti saisi kavereikseen esim. herra Lehessaaren niin voitaisiin kenties saada mielenkiintoista ja asiapitoista keskustelua..

Muistakaahan hakea lajiryhmiin kaikki kynnelle kykenevät! Siellä ne päätökset tehdään..

http://www.autourheilu.fi/35002.aspx

korkki60
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 11.04.2011 15:34

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja korkki60 » 09.10.2012 06:37

ltr kirjoitti:Rakkaan harrastuksen parissa kun on käynyt näillä kattojärjestön foorumeilla aikaisemminkin ja yrittänyt kysellä kuulumisia tai ajatella monelta puolelta jotakin asiaa vilpittömästi eteenpäin, varsinkin kustannussäästö tms. järkisyillä on vastaaotto ollut hyvinkin ole sinä köyhä hiljaa tyyppistä.

Siksi ehdotan että Saxberg, jolla on ammattilaisen kokemusta laajalti saisi kavereikseen esim. herra Lehessaaren niin voitaisiin kenties saada mielenkiintoista ja asiapitoista keskustelua..

Muistakaahan hakea lajiryhmiin kaikki kynnelle kykenevät! Siellä ne päätökset tehdään..

http://www.autourheilu.fi/35002.aspx
Komppaan. Lehessaari ja saxberi saisi hyvän keskustelun aikaseksi... Kummallakin tietoa löytyy paljon.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 09.10.2012 14:20

Laitetaan nyt joku ehdotus keskustelun aiheeksi.

Lisenssiluokkajako uusiksi. Voisiko tai olisiko merkitystä jos jakoa käsiteltäisiin aloittelia/ satunnaisharrastaja ja aktiiviharrastaja/sarjaaktiivi tapaisella erottelulla.

Saattaisi tuoda nostetta ei aktiivisten kilpailijoiden mukaan lähtemiseksi.

Lähtökohtaisesti kaiketi kilpailuun lähtiessä on jonkinlainen menestys tavoitteena,vaikka vaan tietyn porukan kesken.
Nykyisessä tilanteessa kilpailijat niin aktiiviset kuin satunnaisharrastajatkin ovat samassa luokassa lisenssitason mukaan.
Tällä saavutetaan tilanne jossa kilpavarustelu on käynnissä, ja harrastaminen kallista, joka syyksi pääsääntöisesti ilmoitetaan kun kilpailuihin ei osallistujia tule.

Mahdollisesti tähän satuunnaisharrastaja/aloittelia osaanottaja kunnan osalle voisi laittaa joitain rajoitteita kaluston yms. suhteen jolla kilpavarustelua voisi hillitä.

Löytyisikö edellä olevasta minkäänlaista ideaa jolla satunnaisharrastajat ja aloittelijat pääsisivät edullisemmin mukaan vähentämättä kuitenkaan kilpailuaseltelmaa.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja Frog » 09.10.2012 15:27

j67 kirjoitti:Laitetaan nyt joku ehdotus keskustelun aiheeksi.

Lisenssiluokkajako uusiksi. Voisiko tai olisiko merkitystä jos jakoa käsiteltäisiin aloittelia/ satunnaisharrastaja ja aktiiviharrastaja/sarjaaktiivi tapaisella erottelulla.

Saattaisi tuoda nostetta ei aktiivisten kilpailijoiden mukaan lähtemiseksi.

Lähtökohtaisesti kaiketi kilpailuun lähtiessä on jonkinlainen menestys tavoitteena,vaikka vaan tietyn porukan kesken.
Nykyisessä tilanteessa kilpailijat niin aktiiviset kuin satunnaisharrastajatkin ovat samassa luokassa lisenssitason mukaan.
Tällä saavutetaan tilanne jossa kilpavarustelu on käynnissä, ja harrastaminen kallista, joka syyksi pääsääntöisesti ilmoitetaan kun kilpailuihin ei osallistujia tule.

Mahdollisesti tähän satuunnaisharrastaja/aloittelia osaanottaja kunnan osalle voisi laittaa joitain rajoitteita kaluston yms. suhteen jolla kilpavarustelua voisi hillitä.

Löytyisikö edellä olevasta minkäänlaista ideaa jolla satunnaisharrastajat ja aloittelijat pääsisivät edullisemmin mukaan vähentämättä kuitenkaan kilpailuaseltelmaa.
Nykyinen on juuri tuollainen ! eri nimillä vaan. Mutta jos lisenssitaso nousee kokemuksen mukaan EIKÄ pärjäämisen ! Olisiko se parempi suunta ? Nimet tasoille voi olla sitten mikä parhaalle tuntuu.

P.S. Mitä mieltä olet löytyykö avaruudesta älyllistä elämää :?: kohta sieltä tulee yks pöljä laskuvarjolla alaspäin 1000 km/h. Voidaanko kuvitella että ihminen joka on yksin eikä tunne mitään tai ketään ympärillä olevaa on "avaruudessa" siis onko se henkilön älyllistä elämää?

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 09.10.2012 16:37

Nykyinen on juuri tuollainen ! eri nimillä vaan. Mutta jos lisenssitaso nousee kokemuksen mukaan EIKÄ pärjäämisen ! Olisiko se parempi suunta ? Nimet tasoille voi olla sitten mikä parhaalle tuntuu.

Varmaan haetaan jotain samansuuntaista. Mun pointti oli lähinnä se et 20 vuotta /2kisaa vuodessa tai 20kisaa 2vuodessa on kuintenkin hiukan eri. Kokemuksenkin kannalta.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja saana » 09.10.2012 17:14

En millään jaksa ymmärtää tätä logiikkaa?Että joku muka jättää Rallinsa ajamatta kun ei luokkia tai lisenssitasoja ole mulkattu niin että kädettömänäkin pärjää.Tai että se vaikuttais kustannustasoon?Kun taidot kasvaa niin vauhti kovenee,ja kun vauhti kovenee niin vehkeet isonee.Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.Kyllä se aika sinne tauluun kuitenkin aina tehdään niillä vartalon sivuilla roikkuvilla tynnyrinpesimillä.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 09.10.2012 17:32

saana kirjoitti:En millään jaksa ymmärtää tätä logiikkaa?Että joku muka jättää Rallinsa ajamatta kun ei luokkia tai lisenssitasoja ole mulkattu niin että kädettömänäkin pärjää.Tai että se vaikuttais kustannustasoon?Kun taidot kasvaa niin vauhti kovenee,ja kun vauhti kovenee niin vehkeet isonee.Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.Kyllä se aika sinne tauluun kuitenkin aina tehdään niillä vartalon sivuilla roikkuvilla tynnyrinpesimillä.
Jos huomasit niin vastasit jo itse kysymyksees.

Kun taidot kasvaa niin vauhti kovenee ja kun vauhti kovenee niin vehkeet isonee.

Tuota kai tässä hiukan yritetään metsästää.

Eli kasvaako se vauhti jos ajelee harvakseen , ehkä se riittää johonkin asti.

Mut sitten kun ne tynnyrinpesimet ei enää riittäkkään vauhdinkasvuun.

Niin arvaa mistä sitä vauhtia haetaan?

Ja se mistä se haetaan, se juurikin taitaa nostaa kustannustasoa.

Moniko sitä vaan tunnustaa?

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja markomartini » 09.10.2012 17:41

Asenne useammalle se kun haluaa voittaa uutta pyörää,parempaa autoa ym kustannukset kasvaa tunnistan peilistä itseni.
Mutta jokus tullaankin sit takaisin riittää se perus ajaminen myös niillä vanhoilla mustilla aikasa kutakin.

Mutta vuosia sitten menetettyä harrastajaa kuntaa vaikea saada takas (miksiköhän lopettaneet)kunhan pysyy edes nykyinen luulenpa vaan.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja saana » 09.10.2012 19:29

j67.Höpö höpö!Jos ei pärjää 13 satasella ei pärjää WRC :läkään.Lyötiin alle sitten minkälaista mustaa pyöreetä vaan.Mutta kaikkea voidaan myydä ja järjestää halvemmalla jos halutaan.Kysymys on pelkästään siitä!Ei mikään ole kiveen hakattua.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 10.10.2012 07:55

Laitetaan toinen keskustelun aihe peliin.

Mikä on AKK:n kanta ja mikä on kentän kanta siihen että luokittelut automallien osalta osuu vähenevässä määrin siihen kalustoon jota suureltaosin maanteillämme kulkee.

Pitäisikö v-1600 kaltaista ajattelua laajentaa koskemaan kaikenmallisia ja kokoisia autoja. Jopa siten että jonkin asteinen virittäminen olisi sallittua.

Tai vastaavasti tuleeko historikki ikäkausia tuoda lähemmäksi nykypäivää.

Vastaavasti voisi käsitellä F-ryhmän kalustoa, mikä tulee olemaan kalusto F-ryhmässä kun kaikki escortit,starletit,corollat yms on käytetty loppuun.

Yleensäkin se tosiasia että -70,-80-,90 luvuilla rakenneltava aihio löytyi melkein joka pihasta ja tallista. Autoa jota ei ollut luokiteltu oli yhtä vaikea löytää kuin nykyisin luokitellun auton löytäminen.

Tilanne ei ole mitenkään hälyyttävä mutta suuntaus on kuitenkin siihen suuntaan.

Avatar
emk
KV
KV
Viestit: 773
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja emk » 10.10.2012 17:00

j67 kirjoitti:Laitetaan toinen keskustelun aihe peliin.

Mikä on AKK:n kanta ja mikä on kentän kanta siihen että luokittelut automallien osalta osuu vähenevässä määrin siihen kalustoon jota suureltaosin maanteillämme kulkee.

Pitäisikö v-1600 kaltaista ajattelua laajentaa koskemaan kaikenmallisia ja kokoisia autoja. Jopa siten että jonkin asteinen virittäminen olisi sallittua.

Tai vastaavasti tuleeko historikki ikäkausia tuoda lähemmäksi nykypäivää.

Vastaavasti voisi käsitellä F-ryhmän kalustoa, mikä tulee olemaan kalusto F-ryhmässä kun kaikki escortit,starletit,corollat yms on käytetty loppuun.

Yleensäkin se tosiasia että -70,-80-,90 luvuilla rakenneltava aihio löytyi melkein joka pihasta ja tallista. Autoa jota ei ollut luokiteltu oli yhtä vaikea löytää kuin nykyisin luokitellun auton löytäminen.

Tilanne ei ole mitenkään hälyyttävä mutta suuntaus on kuitenkin siihen suuntaan.
En tarkistanut asiaa mistään, mutta onko tosiaan näin että automalleja luokitellaan yhä vähemmän? Eli onko tämä todellisuudessa tulevaisuuden ongelma, koska ns. perstuntumalta kuullosti aika kaukaa haetulta. Ja en ymmärtänyt mitä ongelmaa historiikkien ikäkausien jatkamisella (ps. ei onneksi tule tapahtumaan) yritettiin korjata?

Olen viime aikoina kyllä lueskellut eri topiceja jossa on yritetty löytää ratkasuja ongelmiin, mutta en ole vielä aikasemmin suuremmin viitsinyt kommentoida. Mutta ongelmaa on etsitty kustannuksista ja yritetty korjata kilpailuluokilla, mutta onhan todellisuus se että meillä on jo olemassa joitain käyttökustannuksiltaan todella edullisia luokkia (N/A Alle 1400, V1600, BMW Extreme, pienet Historic-luokat) ,mutta onhan se selvä etteivät ne kaikkia kiinnosta. Mukavampi se on ajaa pitkässä luistossa GT-Corollalla, aika kova mies on joka muuta väittää? Sellaista ei vaan ikinä saada käyttökustannuksiltaan edulliseksi, ajaakseen voitosta laitetaan sellaisessa kilpailuun sama summa renkaisiin mitä em. luokan autoihin kahden vuoden sarjakisoissa yhteensä.

Kustannuksista on väitelty sen verran pitkään että en jatka niistä tässä enempää, mutta jos vaikka pohditaan että miksi RSJM pikkuluokat ei kerää kuskeja niin onhan tuo vähän tyhmää että heti kaksi ensimmäistä RallyTrophyn ja RSJM kisaa on päällekäin eli väkisin joutuu valitsemaan jomman kumman... Toki viikonloputhan siinä kesken loppuu kun SM:n aikaan ei ilmeisesti muita sarjoja saa ajaa?

Ja ratkaisuna: Siirretään RallyTrophy-sarja ajamaan RSJM-kisoihin ja lähtemään heti RSJM-luokkien perään (kuten Lammilla), ajetaan omina luokkina kisassa mutta lasketaan RallyTrophy sarjapisteet niin että poimitaan tuloksiin mukaan myös RSJM-luokissa ajaneet Trophy-autot. Sarja sarjan sisällä on aina huono ja saattaisi vähän sekottaa mutta olisiko se kuitenkin pieni hinta siihen että saataisiin RSJM:n pikkuluokkiin kenties autoja lisää? F-Cupithan eivät onneksi ensi vuonna mene päällekäin joten isommassa luokassa periaatteessa on mahdollista molemmat sarjat ajaa jos rahkeet riittää.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Ralli.net livefoorumi

Viesti Kirjoittaja j67 » 10.10.2012 18:07

Historikkien ikäkausi määrittelee rakentamisen (tai ainakin jotain siihen suuntaan) joten kelkasta pudonneet A/N autot jatkaisi elämää historikissa. Nythän käytännössä nämä menee Äffään. Ja siellä rakentaminen on kai "pakollista"

Saitko kiinni?

Vastaa Viestiin