Toyota 4k:n kiertokanget

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 11.01.2010 23:22

Täältä löytyy semmoset mitsun kanget valmiiksi hepattuna ja tarkistettuna /käytössä olleena.

kysy yv.llä jos innostuit

Avatar
Starlet81
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2009 00:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Starlet81 » 16.01.2010 13:35

Ootteko muuten yleensä kuinka paljon sorvannu noist opelin mäntien laesta pois? Tietyst sekin riippuu aika monesta asiasta et kuinka paljon niist pitää ottaa pois, mut itselläni ei oo lohkon pinnasta otettu yhtään pois, kantta on kyllä aika reilusti laskettu.

Avatar
jph78
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 24.09.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja jph78 » 16.01.2010 21:36

Mikä nyt olis paras vaihtoehto.joskus kyselin opelin mäntiä uudet tais maksaa 400 euroo sarja+100 euroo sorvaus.laen ja ylemmän männän renkaan väliin jää kuulemma turhan vähän tavaraa.No pistin 50 euroo enemmän sai wisecot ja kävi suoraan.No kaikki säästö on kotiinpäin.

Avatar
Starlet81
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2009 00:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Starlet81 » 18.01.2010 12:46

No mä nyt satuin saamaan pienil suhteil noi uudet opelin männät alle puoleen hintaan ja muutama henkilö tarjoutunu sen sorvauksen tekee jollai 20e paikkeil, et tulee aika paljon halvemmaks wisecoihin verrattuna. Ja mitä täältä foorumilt ja muiltakin foorumeilt oon lukenu noit aikasempia juttuja ni kyl ne opelin männät kuulemman kestää siinä ku wisecotki, varsinki ku mul tulee se kone ihan katu käyttöön et sitä ei ihan jatkuvast rääkätä..

Avatar
keppiveto
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 76
Liittynyt: 22.07.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja keppiveto » 21.01.2010 08:22

Laitoin yv:ta. Starlet81.

Avatar
Starlet81
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2009 00:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Starlet81 » 25.08.2010 20:25

Tämä projekti ollut pitkään jäissä, nyt taas aloin selvittelee asioita, jos vaikka sais joskus ton koneen nippuun. Kävin paikallisest koneistamost kyselemässä porautusta, mut siihen tarvittais se stressilevy ja sellast ei tunnu löytyvän mistään. No otin puheeks noi mitsun kanget ja kerroin et miten täällä ne neuvottiin tekemään, mut se koneistaja järkyttyi ja sanoi ettei missään nimessä saa niin tehdä. Et ne kanget muuttaa niin paljon muotoa jos niihin hitsaa pisteet kylkiin, ne joutuu sen jälkeen koneistaa kokonaan uusiks ja se tulee kalliiks.. En nyt sit tiiä enään kumpaa uskon ku täällä sanottiin että tuskin muuttaa muotoaan ja sit taas siellä sanotaan toista.. Käskettiin vaan hommaamaan esim eaglen veivit, no olishan ne varmasti hyvät mut ei kyl olis varaa laittaa 390euroa pelkkiin veiveihin.

Mut iteltäni meni ainakin vähän niikun into alkaa noit mitsun veivejä tekemää, et jos joltain löytyisi valmiiksi tehdyt ja toimiviksi todetut mitsun veivit ni voisin olla kiinnostunut.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Frog » 25.08.2010 20:30

Starlet81 kirjoitti:Tämä projekti ollut pitkään jäissä, nyt taas aloin selvittelee asioita, jos vaikka sais joskus ton koneen nippuun. Kävin paikallisest koneistamost kyselemässä porautusta, mut siihen tarvittais se stressilevy ja sellast ei tunnu löytyvän mistään. No otin puheeks noi mitsun kanget ja kerroin et miten täällä ne neuvottiin tekemään, mut se koneistaja järkyttyi ja sanoi ettei missään nimessä saa niin tehdä. Et ne kanget muuttaa niin paljon muotoa jos niihin hitsaa pisteet kylkiin, ne joutuu sen jälkeen koneistaa kokonaan uusiks ja se tulee kalliiks.. En nyt sit tiiä enään kumpaa uskon ku täällä sanottiin että tuskin muuttaa muotoaan ja sit taas siellä sanotaan toista.. Käskettiin vaan hommaamaan esim eaglen veivit, no olishan ne varmasti hyvät mut ei kyl olis varaa laittaa 390euroa pelkkiin veiveihin.

Mut iteltäni meni ainakin vähän niikun into alkaa noit mitsun veivejä tekemää, et jos joltain löytyisi valmiiksi tehdyt ja toimiviksi todetut mitsun veivit ni voisin olla kiinnostunut.
Liika tarkkuus on teknistätietämättömyyttä ! Hitsipallot kylkeen vaan. Sen kangen voi pitää paljaassakädessä kun sen heppaa 8O eikä se edes polta, koneessa se on varmaan kuumempi :oops:

Avatar
Starlet81
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2009 00:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Starlet81 » 26.08.2010 10:40

No näin oon itsekin ajatellu, mut koneistaja kyl tyrmäs koko ajatuksen. En sit tiiä, voi olla et se käsitti väärinki, jos se luuli et alan niitä ympäri asti hitsaamaan, sittenhän se varmasti muuttaa muotoaan. Omasta mielestäni kyllä selitin sen ihan silleen ymmärrettävästi :)

Mut jos jollain taitoa/kokemusta tollasten tekemisestä ja intoa tehdä pientä korvausta vastaan, niin ottakaa yhteyttä. Tai jos löytyy valmiiks tehdyt. Multa kyllä löytyy orkkis kunnossa olevat mitsun veivit, mutta iteltäni meni into alkaa niitä tekemää.

Avatar
RMK
Viestit: 5
Liittynyt: 20.04.2006 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RMK » 26.08.2010 11:33

Minä hitsasin Nissanin veiveihin kolme noin 10mm pitkää palkoa puolelleen
ja sorvissa hitsit oikeaan korkeuteen.
Hyvin on toiminut monta vuotta.

Avatar
Starlet81
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2009 00:00
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Starlet81 » 26.08.2010 12:07

Aijaa, tohon ku ei tarvii hitsaa kun 2,5mm per puoli. Ärsyttävää kun nää ralli.netin sivut ei toimi kunnol työ koneel, toi edellinen juttu ei tullu ku sit kun vaan 3 kertaa :D

Vastaa Viestiin