OHC:n tehot hukassa..

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
cyte3
Viestit: 2
Liittynyt: 19.04.2015 16:47

Re: OHC: tehot

Viesti Kirjoittaja cyte3 » 16.06.2015 08:08

eskoem kirjoitti:Jos venttiilit ei leiju ennen 8000 1/min niin seeti- ja aukipaineet ilmeisesti riittää. Sytytyslaite onko Foordin induktiojakaja sillä pienellä boksilla, jossa alipainesäätö on jakajassa ja poistettu tarpeettomana. Se jakajasysteemi antaa kipinää vaikka kaverille jakais. Tuleekin mieleen, että se henkityspuoli ei toimi eli lakkaa vitaamasta 5000 jälkeen. Jos kannen avarrus ja imupuoli synkkaa niin pakopuolella on jotain ahdistusta. Me ei saatu Marteliuksen 4-2-1 XL-putkella tehoja 92 Wisekoilla tehdystä OHC:stä kuin n. 180 hv. Sitten vaihdettiin pakosarja erään tekijän Riihimäeltä olevaan kollektoreilla varustettuun 4-2-1 pakosarjaan ja pakoputki oli pykälää suurempi. Eli n. 50 sm pakosarjan ulostuloputki meni pakoputken sisään ja siitä muodostui samalla takaisinvirtauskynnys. Sen jälkeen saatiin Harisen penkissä 208 hv. Eli pakosarjalla on merkitystä kun OHC: haluaa yli 150 hv tehoja tai oikeastaan 180 hv asti OHC on aika helppo.
Tuo kollektorilta lähtevän putken koko?Ajattelin tuohon omaan laittaa 50mm putkea 50cm ja 2.5 päälle,yhellä vaimentimella.tuollalaillako tarvis olla?Penkissä 5600 ja tehot putoaa.kärkijakajalla...tarviiko kärettömän?Ja paranikohan peteracingin tehot jakajan vauhdilla?

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: OHC:n tehot hukassa..

Viesti Kirjoittaja 2000 » 16.06.2015 16:06

peteracing kirjoitti:nyt on sit tapeltu jo kohta ihan tarpeeksi ton uuden auton koneen kanssa ja alkaa keinot loppua.. kaikki toimii muttei oo VOIMAA!!
moottori on kasattu seuraavilla osilla:
-92 kuplan männät ja saab veivit
-burton 63 nokka
-venat 44,5 ja 38,1
-puristuksia on..
-weber 48..45 kokeiltu myös--> ei vaikutusta
-martelius pakosarja 4-2-1
-sytkänä fordin oma modifoitu kärjetön jakaja

auto siis toimii hienosti,ei pätki ei röpise ja kiertääkin 8 tonnia rullilla,mutta tehoa ei tuu ko 100kw vaikka mitä tekee.. mistä pitäs alkaa hakeen vikaa??
käyrät lähtee mukavan pyöreesti nouseen,mutta n5500 kierroksen kohdalla painuu vaakaan eikä nouse enää.
penkkinä bosch ja saa soppaa... auttakaa ny joku että pääsee syötteellä sen mäen ylös ilman katsojien apua
:cry: :wink:
Oletko myös katsonut ettei esim. perä lämpee ja pistä vastaan?
Venttiilin jousipaineet?
varmista myös että bensapumppu riittää, ja ettei putsari ole tukos,
sit sytytys pelaako oikein?
ohivuodot?
jos ei mikään auta kansi virtauspenkkiin ja katsoa onko edes mahdollista saada tolla kannella tehoa! Kannesta ne kaikki tehot kuitenki ensin kii, ja kaikki vaikuttaa kaikkeen pakosarja, sytytys, imusarjan pituus, kaasarit!
Ja olethan koittanut myös ilman putsaria jottei vaan ilma lopu varsinki jos ns. sukkamallin ilmanputsarit!

ja nokan ajoitus on myös tärkeä sitä voi koittaa penkissä käännellä vaikuttaako, mutta pitää nolla varma ettei venttiilit osu mäntiin!

Avatar
rasvasammakko
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 69
Liittynyt: 24.07.2006 00:00

Re: OHC:n tehot hukassa..

Viesti Kirjoittaja rasvasammakko » 17.06.2015 12:18

Meillä oli kanssa tehon katoamisen kanssa murhetta escortissa ja ihmeteltiin oikeesti pitkään kunnes huomattiin bedalboxin olevan väärin kasattu. mikä aiheutti sen että jarrut jäivät makaamaan pidemmillä pätkillä.
Kylmillä jarruilla ja penkissä mourus komeesti!
Näyttäis jatkuvan suoraan!!!

cyte3
Viestit: 2
Liittynyt: 19.04.2015 16:47

Re: OHC:n tehot hukassa..

Viesti Kirjoittaja cyte3 » 22.07.2015 13:32

Minkälaista aukioloo kcfb63 nokalle?imu oli 4.2 ja pako 2.5 .Mikälaista valmistaja ilmoittaa?Isoilla venttiileillä,lasketulla kannella ja männät 0.2 yli.uskaltaako kokkaa kovin säätää?

Vastaa Viestiin