OHC:n tehot hukassa..

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

OHC:n tehot hukassa..

Viesti Kirjoittaja peteracing » 04.06.2006 23:32

nyt on sit tapeltu jo kohta ihan tarpeeksi ton uuden auton koneen kanssa ja alkaa keinot loppua.. kaikki toimii muttei oo VOIMAA!!
moottori on kasattu seuraavilla osilla:
-92 kuplan männät ja saab veivit
-burton 63 nokka
-venat 44,5 ja 38,1
-puristuksia on..
-weber 48..45 kokeiltu myös--> ei vaikutusta
-martelius pakosarja 4-2-1
-sytkänä fordin oma modifoitu kärjetön jakaja

auto siis toimii hienosti,ei pätki ei röpise ja kiertääkin 8 tonnia rullilla,mutta tehoa ei tuu ko 100kw vaikka mitä tekee.. mistä pitäs alkaa hakeen vikaa??
käyrät lähtee mukavan pyöreesti nouseen,mutta n5500 kierroksen kohdalla painuu vaakaan eikä nouse enää.
penkkinä bosch ja saa soppaa... auttakaa ny joku että pääsee syötteellä sen mäen ylös ilman katsojien apua
:cry: :wink:
power is nothing without control...

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Re: OHC:n tehot hukassa..

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 05.06.2006 02:49

peteracing kirjoitti:nyt on sit tapeltu jo kohta ihan tarpeeksi ton uuden auton koneen kanssa ja alkaa keinot loppua.. kaikki toimii muttei oo VOIMAA!!
moottori on kasattu seuraavilla osilla:
-92 kuplan männät ja saab veivit
-burton 63 nokka
-venat 44,5 ja 38,1
-puristuksia on..
-weber 48..45 kokeiltu myös--> ei vaikutusta
-martelius pakosarja 4-2-1
-sytkänä fordin oma modifoitu kärjetön jakaja

auto siis toimii hienosti,ei pätki ei röpise ja kiertääkin 8 tonnia rullilla,mutta tehoa ei tuu ko 100kw vaikka mitä tekee.. mistä pitäs alkaa hakeen vikaa??
käyrät lähtee mukavan pyöreesti nouseen,mutta n5500 kierroksen kohdalla painuu vaakaan eikä nouse enää.
penkkinä bosch ja saa soppaa... auttakaa ny joku että pääsee syötteellä sen mäen ylös ilman katsojien apua
:cry: :wink:
Whitout control NO POWER 8O
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
kepe
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja kepe » 05.06.2006 11:55

Tarkista nokkakulmat

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 05.06.2006 12:05

voiskohan saxberg tarkentaa??
nokkakulmat ja venttiilien mitat tarkistettiin ja kohdistettiin kansiremontin yhteydessä.. eli kyllä ne on kohdallaan.
power is nothing without control...

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 05.06.2006 12:15

Yksi klassikko tuli mieleen: puola ja tai sen saama jännite.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 05.06.2006 12:45

ajattelin kyllä tänään vaihtaa noita sytkävehkeitä...mutta voiko siellä kuitenkaan olla vikaa ku seokset pysyy kohdallaan eikä kone rötää??
power is nothing without control...

Avatar
kepe
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 07.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja kepe » 05.06.2006 12:51

Mitä moottorin jarruttaja sano syyksi

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 05.06.2006 13:04

ei keksiny mitään syytä... kaasareita epäili ja kokeiltiin sen autosta niitä 45:sia mut ei auttanu mitään
power is nothing without control...

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 05.06.2006 13:27

peteracing kirjoitti:ajattelin kyllä tänään vaihtaa noita sytkävehkeitä...mutta voiko siellä kuitenkaan olla vikaa ku seokset pysyy kohdallaan eikä kone rötää??
Pari autoa jossa on ollut samantyyppistä (ei rötäilyä) vaivaa tullut noin kuntoon. Onneksi on helppo ja nopea kokeilla; saapahan suljettua sitten sen vikamahd. pois vaikkei korjaantuisi :)

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja 2000 » 05.06.2006 16:41

ONKO VENTTIILINJOUSET TARPEEKSI JÄYKÄT? JA SIT PTÄÄKÖ VENTTIILIT KUNNOLLA? Noi jouset kyl kannattaa tarkistaa eka, voi olla et rupee venttiilit sekoilee kierroksilla!

Avatar
Suknorris
Viestit: 9
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Suknorris » 05.06.2006 16:43

Onko pakoputkistossa joustinpalje? Jos on, kato sen sisään, joskus vika on löytyny sieltäkin...

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 05.06.2006 18:41

venttiilit pitää kyllä...just rempattu kansi,ja jouset on hyvät.
mikä on joustinpalje??
power is nothing without control...

Avatar
Suknorris
Viestit: 9
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Suknorris » 05.06.2006 18:48

peteracing kirjoitti:venttiilit pitää kyllä...just rempattu kansi,ja jouset on hyvät.
mikä on joustinpalje??
http://www.martelius.com/tuotekuvat/FLEX51.jpg

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Tehot

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 05.06.2006 19:30

Venttiilin jousia minäkin epäilin, Mikäs on puristus suhde ? Millai se reakoi kun kääntelee sytkää saako sitä nakuttaan ?
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
Takapuskuri
Viestit: 7
Liittynyt: 02.10.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Takapuskuri » 05.06.2006 21:55

Itselläni hyvin samantyyppinen tilanne, kaikki muuten ookoo mut ei oo voimmaa. Mietin noita venttiilinjousi juttuja tos et voiskohan jousipaineet laskea liian mataliksi kun vettiilit on jo aika syvällä kannes.(tupla jouset löytyy) Puristussuhde on meidän moottoris noin 11.

Vastaa Viestiin