Edullinen merkkiluokka?
- riitta
- KV
- Viestit: 456
- Liittynyt: 21.01.2004 00:00
- Paikkakunta: Vesilahti
- Viesti:
Noh, ehkäpä täällä nyt nähdään, miksi "halpa harrasteluokka" on erittäin vaikea käsite. Ei haluta sitä tai sitten tuota...trophy luokka on/voi olla suhteellisen edullinen harrasteluokka jossa kalusto ei ihan kokonaan määrää menestymistä...vaan eipä kelpaa. Periaatteessa myös F-ryhmässä pääsee harrastamaan halvalla...myös sillä isolitraisella takavedolla...jos haluaa, mutta menestyminen onkin sitten niin sun näin. Joskin sielläkin taitaa koriaihiot olla kohta kiven alla kun uusia takavetoisia ei pahemmin tehtailta tule.
Volvo original samoilla säännöillä kun Ruotsissa voisi olla järkevä, saisi sitten kisoja kummallakin puolella lahtea. Mutta varmaan joku ei sitten halua ajaa Volvolla...Endurance tapainen ralliryhmä voisi olla OK, kunhan turvavarusteista pidetään huolta ja tehdään riittävän tiukat tekniset rajaukset. Muutenhan tuonnekin joku laittaa WPS:t alle jne ja kilpavarustelu alkaa. Voitaisiinkos palata takaisin 50-60 luvulle, jossa ainoastaan lisätään turvavarusteet, ajetaan muuten siviiliautoilla ja vielä siihen päälle siviilirenkailla....? Ai niin, mutta eihän kukaan voi ajaa ihan siviiliautolla kilpaa...kun ei ole tehoja yli 200 hv:tä (kuin joissain)...ja toisaalta alustan parannus parantaa myös osaltaan turvallisuutta...ja eihän kukaan voi nykyään edes ajatella ajavansa kilpaa siviilirenkailla...kun kisarenkaat parantavat turvallisuutta...ja siihen sekin ajatus sitten kuoli.
20-30 000 ¤ hintainen perusauto ei ole halpa harrastelijan aloitus/jäähdyttelyluokka...se nyt varmaan on ainoa asia josta täällä löytyy yhteisymmärrys.
Volvo original samoilla säännöillä kun Ruotsissa voisi olla järkevä, saisi sitten kisoja kummallakin puolella lahtea. Mutta varmaan joku ei sitten halua ajaa Volvolla...Endurance tapainen ralliryhmä voisi olla OK, kunhan turvavarusteista pidetään huolta ja tehdään riittävän tiukat tekniset rajaukset. Muutenhan tuonnekin joku laittaa WPS:t alle jne ja kilpavarustelu alkaa. Voitaisiinkos palata takaisin 50-60 luvulle, jossa ainoastaan lisätään turvavarusteet, ajetaan muuten siviiliautoilla ja vielä siihen päälle siviilirenkailla....? Ai niin, mutta eihän kukaan voi ajaa ihan siviiliautolla kilpaa...kun ei ole tehoja yli 200 hv:tä (kuin joissain)...ja toisaalta alustan parannus parantaa myös osaltaan turvallisuutta...ja eihän kukaan voi nykyään edes ajatella ajavansa kilpaa siviilirenkailla...kun kisarenkaat parantavat turvallisuutta...ja siihen sekin ajatus sitten kuoli.
20-30 000 ¤ hintainen perusauto ei ole halpa harrastelijan aloitus/jäähdyttelyluokka...se nyt varmaan on ainoa asia josta täällä löytyy yhteisymmärrys.
- MTU
- B-junnu
- Viestit: 26
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Just noinhan se menee. Tätä halpuutta on yritetty rakentaa jo ties miten kauan. Enpä oo halpaa rallinajoa nähny, eikä sellaista tule, mutta silti jotain tarttis tehrä...
Merkkiluokkaa kannatan siinä mielessä että siellä saadaan ainakin tasaista kilpailua aikaiseksi. Joku mainitsi nuo GT-corollat.
Tuo auto oli loistava peli N-ryhmäläisenä. Luotettava ja melko edullinen ja hauska ajaa. Vai oliko sekään niin edullista...? Aika kultaa muistot
Valitettavasti niidenkin aika N-ryhmässä on jo ohi
Myös siinä olen samaa mieltä että F-ryhmän huippuautojen kustannukset ovat karanneet totaalisesti. Samoin on käynyt Pikku n autoille. Ei mitään järkeä, puhumattakaan isosta N-ryhmästä jossa autot ovat jo tehtaan tekemiä kilpureita. F-ryhmän säännöt ovat aivan liian vapaita, sanokaa mitä sanotte. Samoin meni n-ryhmä pärsseelleen , kun alettiin sallia kaikenmaailman kilpavaihteistot ja vimputtimet.
Säännöistä nää kustannukset lähtee
Merkkiluokkaa kannatan siinä mielessä että siellä saadaan ainakin tasaista kilpailua aikaiseksi. Joku mainitsi nuo GT-corollat.
Tuo auto oli loistava peli N-ryhmäläisenä. Luotettava ja melko edullinen ja hauska ajaa. Vai oliko sekään niin edullista...? Aika kultaa muistot
Valitettavasti niidenkin aika N-ryhmässä on jo ohi
Myös siinä olen samaa mieltä että F-ryhmän huippuautojen kustannukset ovat karanneet totaalisesti. Samoin on käynyt Pikku n autoille. Ei mitään järkeä, puhumattakaan isosta N-ryhmästä jossa autot ovat jo tehtaan tekemiä kilpureita. F-ryhmän säännöt ovat aivan liian vapaita, sanokaa mitä sanotte. Samoin meni n-ryhmä pärsseelleen , kun alettiin sallia kaikenmaailman kilpavaihteistot ja vimputtimet.
Säännöistä nää kustannukset lähtee
- TienTukko
- Yleinen
- Viestit: 276
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti:
Muutama kuukausi sitten oli juttua muistaakseni AKK:n lehdessä mietinnän alla olevasta "harrastelija"-luokasta. Ajatuksenahan oli luokka jossa voisi ajaa kv. luokituksen päättymisen jälkeen N-ryhmän etuvetoautoilla kuten Astra, Escort, Ibiza jne... ja näihin ei saisi laittaa esim. lisäsäiliöllisiä iskareita, ruiskunohjausta muuten kuin chippaamalla kun taas vaihdelaatikko olisi vapaa. Tälläisiä "Bilstein-alusta" autojahan on varmasti valmiina jo nyt paljonkin. Mutta eipä ole kuulunut asiasta mitään sen jälkeen vai olenko minä nähnyt unta
.
Vaan niinhän sitä puhuttiin pari vuotta sitten nelivetojen "F-ryhmästä", eipä oikein ottanut tuulta sekään hanke...

Vaan niinhän sitä puhuttiin pari vuotta sitten nelivetojen "F-ryhmästä", eipä oikein ottanut tuulta sekään hanke...
TienTukko Racing, perinteinen autourheiluseura jo vuodesta 2008!
- viljami76
- Yleinen
- Viestit: 210
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Trophykin on karannut käsistä. Nyt voi jo ilmoittaumisluettelosta löytää sen jo aiemmin mainostetun Ford Puma 1400cc kaikilla mausteilla... Aja siinä sitten kilpaa vaikka vakio Skodalla tai Peugeotilla ja pidä hauskaa... Kilvanajamisesta ei noiden kamppeiden suoritus eroilla voi puhua.
Onkohan kellään kokemuksia kun Markkinat-palstalla on myynnissä 1400-kuutioinen Honda Civic Eestissä. Ehtisikö sillä Trophyssä ja onkohan luokitusten mukainen ??? Hinta on sitä luokkaa (2600 euroa) että voisi harkita...
Joku sanoi että F:ssä on mukava harratsaa. Kokemusta on kyydistä ja voin sanoa että hyvälläkään perusautolla ei yleisessä ole mitään jakoja kun kaverit tuuppaa uusilla Öhlinsseillä ja Michelineillä. Eikä ainakaan valtion palkoilla paremmalla kamppeella voi/ole varaa harrastaa.
Onkohan kellään kokemuksia kun Markkinat-palstalla on myynnissä 1400-kuutioinen Honda Civic Eestissä. Ehtisikö sillä Trophyssä ja onkohan luokitusten mukainen ??? Hinta on sitä luokkaa (2600 euroa) että voisi harkita...
Joku sanoi että F:ssä on mukava harratsaa. Kokemusta on kyydistä ja voin sanoa että hyvälläkään perusautolla ei yleisessä ole mitään jakoja kun kaverit tuuppaa uusilla Öhlinsseillä ja Michelineillä. Eikä ainakaan valtion palkoilla paremmalla kamppeella voi/ole varaa harrastaa.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Joku sanoi että F:ssä on mukava harratsaa. Kokemusta on kyydistä ja voin sanoa että hyvälläkään perusautolla ei yleisessä ole mitään jakoja kun kaverit tuuppaa uusilla Öhlinsseillä ja Michelineillä. Eikä ainakaan valtion palkoilla paremmalla kamppeella voi/ole varaa harrastaa.[/quote]
4000 e autollakin on harrastettu ja ajettu vanhoilla renkailla ja muutama pyttykin on tullu. Hauskaa on ollut. EI aina kannata valittaa ja selittää.
4000 e autollakin on harrastettu ja ajettu vanhoilla renkailla ja muutama pyttykin on tullu. Hauskaa on ollut. EI aina kannata valittaa ja selittää.

Takavetoisuus on minunkin mielestäni tärkeä pointti mahdollisessa merkkiluokassa. Jatkuvasti joku perustelee täällä, ettei kannata takavetoisella alkaa ajamista opettelemaan kun kuitenkin joutuu opettelemaan etuvedon niksit myöhemmin. Miksi?
Kyllä minun pitää 24-vuotiaana tiedostaa se tosiasia, ettei minusta koskaan tule rallin maailmanmestaria tai edes huippu SM-tason kuljettajaa. Jos minulla olisi rahaa moiseen yritykseen olisin ohittanut tämänkin keskustelun jo pelkän otsikon perusteella. Jos vielä joskus istun ralliautoon kuljettajaksi niin se on luultavasti takavetoinen - muut on jo koettu.
Takavetoisista tykkää myös yleisö. Tosin silläkään ei ole väliä koska Suomessa rallin kulut maksaa kilpailijat, ei yleisö. Autokilpailussa saa palkinnoksi pilkkejä ja pilkkikilpailussa palkintona on autoja.
Jos olisi valtaa niin haluamani merkkiluokan ainekset olisi tässä:
-Yksi automerkki (esim. Volvo/BMW)
-Yksityyppi alusta sääntö (kaikilla sama, toimittaja kilpailutetaan)
-Yksityyppi renkaat
-Moottorin tekniset muutokset sallitaan niukasti. Nokat, bensansyöttö, ohjausboksi ja kansi/alakerta vakiona. Vain hengitystä saa parantaa.
Tää nyt oli vain tälläista ajatusvirtaa... Ei tarvitse ottaa vakavasti.
Kyllä minun pitää 24-vuotiaana tiedostaa se tosiasia, ettei minusta koskaan tule rallin maailmanmestaria tai edes huippu SM-tason kuljettajaa. Jos minulla olisi rahaa moiseen yritykseen olisin ohittanut tämänkin keskustelun jo pelkän otsikon perusteella. Jos vielä joskus istun ralliautoon kuljettajaksi niin se on luultavasti takavetoinen - muut on jo koettu.
Takavetoisista tykkää myös yleisö. Tosin silläkään ei ole väliä koska Suomessa rallin kulut maksaa kilpailijat, ei yleisö. Autokilpailussa saa palkinnoksi pilkkejä ja pilkkikilpailussa palkintona on autoja.
Jos olisi valtaa niin haluamani merkkiluokan ainekset olisi tässä:
-Yksi automerkki (esim. Volvo/BMW)
-Yksityyppi alusta sääntö (kaikilla sama, toimittaja kilpailutetaan)
-Yksityyppi renkaat
-Moottorin tekniset muutokset sallitaan niukasti. Nokat, bensansyöttö, ohjausboksi ja kansi/alakerta vakiona. Vain hengitystä saa parantaa.
Tää nyt oli vain tälläista ajatusvirtaa... Ei tarvitse ottaa vakavasti.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Tuli tuossa unkarin poikien videoita kattoessa idea. LADA CUP! Se olisi varmaakin halpaa harrastamista, autot ovat takavetoja, autoja löytyy varmasti aika paljon.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Joo onhan ladat halpoja mutta ne on kuulemma niin huonoja ettei kannattaisi niillä edes harrastaaMopoilija kirjoitti:Tuli tuossa unkarin poikien videoita kattoessa idea. LADA CUP! Se olisi varmaakin halpaa harrastamista, autot ovat takavetoja, autoja löytyy varmasti aika paljon.

Niin mulle sanottiin viimeksi Lohjan kisassa kun keskeytin nelosen alkuun kun sachsin sintterilevy hajosi. Olisi kuulemma escortti paljon parempi isolitraisena. Jotenkin tuntu oudolta kun a-junnuissa kolmen pätkän jälkeen oli vain yksi ison f-ryhmän escortti edellä ja omassa luokassakin vain yksi lada...
Ladassa taitaa vaan suurin ongelma olla että on iso määrä harrastajia ketkä ei taida mahtua ladaan sisälle :D
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Se riippuu kuskista onko escortti parempi. Ajoihan Rekolan Karikin ladalla ja hyvin sinne mahtui vaikka kokoa miehellä olikin. Mutta se on ehkä ongelma että jotkut eivät kehtaisi ajaa ladalla. Ehkä se olisi juuri siksi paselli köyhien miehen luokka.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Just tuota henkistä mahtumista hainkin :)
Joo kuskistahan se vauhti yleensä on kiinni, ainakin meikä ajelee miten sattuu.
Aiheeseenkin liittyvää. Mulla on jonkin aikaa ollut mielessä että tuo "halpis" luokka voisi olla seuraava:
- Alle 1600cc
- Motti vakio pl. nokka/nokat+imusarja+bensansyöttö vapaa
- Peruskisaiskarit, ei lisäsäiliötä, mutta säätö saisi olla esim spax
- lukko, muuten vakiolaatikko
- pakoputkisto vapaa pakosarjan jälkeen
- kaikki muu vakiota.
Näillä eväillä saisi melko tasaisen ja kiinnostavankin luokan. Jos vielä saisi olla malleja jotka ei ole luokiteltuja niin merkkikirjo lisääntyisi. Ehkä joku ikäraja enintään 15 vuotta viimeisen auton valmistuksesta? Ikäraja ei lisäisi auton hintaa juurikaan, jos vilkasee mitä maksaa vaikka saksassa 10 vuotta vanhat pikkuautot, ei paljon mitään...
Joo kuskistahan se vauhti yleensä on kiinni, ainakin meikä ajelee miten sattuu.
Aiheeseenkin liittyvää. Mulla on jonkin aikaa ollut mielessä että tuo "halpis" luokka voisi olla seuraava:
- Alle 1600cc
- Motti vakio pl. nokka/nokat+imusarja+bensansyöttö vapaa
- Peruskisaiskarit, ei lisäsäiliötä, mutta säätö saisi olla esim spax
- lukko, muuten vakiolaatikko
- pakoputkisto vapaa pakosarjan jälkeen
- kaikki muu vakiota.
Näillä eväillä saisi melko tasaisen ja kiinnostavankin luokan. Jos vielä saisi olla malleja jotka ei ole luokiteltuja niin merkkikirjo lisääntyisi. Ehkä joku ikäraja enintään 15 vuotta viimeisen auton valmistuksesta? Ikäraja ei lisäisi auton hintaa juurikaan, jos vilkasee mitä maksaa vaikka saksassa 10 vuotta vanhat pikkuautot, ei paljon mitään...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- JM
- WRC
- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
No niin...
Vauhdin Maailman "varikolla kuiskitaan" palstalla oli uutta tietoa. Eli Citsoen C2 malleilla ei tulla kilpailemaan. Homma menee nyt eteenpäin kuitenkin. Nyt yhteiseksi merkikis on noussut SEAT Ibiza ja Diesel moottorilla varustettu. No vääntäähän se TTurbodiesel julmetusti ei käy siitä kieltäminen. Tuskin sen käyttökustannuksetkaan kisakäytössä kauhean kovat on.
Mutta samassa mainittiin hinnan asettuvan "kohtuullisen" 30000€ tietämille, mikä vie ainakin minulta käsityspohjaa pois nimenomaan edullisesta merkkiluokasta aika rajusti.
Tuohon rahaan saisi vaikka voittamaan tottuneen F-ryhmäläisen...
Vaikka sen käyttökustannukset ovatkin ehkä korkeat taitaa autoilla olla kuitenkin semmoinen ero etten kahta sekuntia kauempaa miettisi kummalla lähtisin kisaa vetämään.
Eli minun mielestäni tällä kertaa voi heittää puheilla edullisesta merkkiluokasta vaikka vesilintua.
Mutta samassa mainittiin hinnan asettuvan "kohtuullisen" 30000€ tietämille, mikä vie ainakin minulta käsityspohjaa pois nimenomaan edullisesta merkkiluokasta aika rajusti.
Tuohon rahaan saisi vaikka voittamaan tottuneen F-ryhmäläisen...
Vaikka sen käyttökustannukset ovatkin ehkä korkeat taitaa autoilla olla kuitenkin semmoinen ero etten kahta sekuntia kauempaa miettisi kummalla lähtisin kisaa vetämään.
Eli minun mielestäni tällä kertaa voi heittää puheilla edullisesta merkkiluokasta vaikka vesilintua.
- Mopoilija
- WRC
- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Jos halutaan edullinen merkkiluokka niin auto saa maksaa korkeintaan 5000¤! Eli suurinpiirtein trophy autojen hintaluokassa.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- mickey69
- A-Junnu
- Viestit: 141
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
Joo... Meinas täs pupillit pullistua kun tätä luki... Mä kuulun myös niihin takaveto friikkien joukkoon, koska meno on näyttävää ja sehän yleisöä kiinnostaa.. Tosin, muuten mahtava harraste luokka eli, F-ryhmä on karannu täysin lapasesta.. Esim. moottorin tilavuus pitäis rajoittaa 2,1litraan, tyyliin että yritä nyt aja 1,6:lla Ladalla tai Escolla 2X tehokkaampia kuutos Bemuja vastaan... Lisäsäiliöt, ruiskut jne. pois... Tämä taas on ihan väärin yleisen äffän ukkoja kohtaan, jotka on panostanut kalustoon, mutta ne kellä dollareita on taskut väärällään ajakoot vaikka ison a-ryhmän autoilla, saadaan sakkia sinnekin ettei näivety koko SM-sarja.. Toisaalta noita rajoituksia voisi ajatella äffässä esim. A ja/tai B-junnuille... Olen tässä vaan vähän sitä mieltä että tuskin tänne mitään edullista merkkiluokkaa ihan pian tupsahtaa.. Joten äffän säännöt syyniin! Ainahan tietysti voi siirtyä Historic-luokkienkin pariin... Ja lopuksi totean, että tästäkin asiasta vois höpöttää aamuun saakka..Jankos kirjoitti:Joo onhan ladat halpoja mutta ne on kuulemma niin huonoja ettei kannattaisi niillä edes harrastaaMopoilija kirjoitti:Tuli tuossa unkarin poikien videoita kattoessa idea. LADA CUP! Se olisi varmaakin halpaa harrastamista, autot ovat takavetoja, autoja löytyy varmasti aika paljon.![]()
Niin mulle sanottiin viimeksi Lohjan kisassa kun keskeytin nelosen alkuun kun sachsin sintterilevy hajosi. Olisi kuulemma escortti paljon parempi isolitraisena. Jotenkin tuntu oudolta kun a-junnuissa kolmen pätkän jälkeen oli vain yksi ison f-ryhmän escortti edellä ja omassa luokassakin vain yksi lada...
Ladassa taitaa vaan suurin ongelma olla että on iso määrä harrastajia ketkä ei taida mahtua ladaan sisälle :D

- paavoh
- Yleinen
- Viestit: 151
- Liittynyt: 20.05.2004 00:00
Erittäin samaa mieltä!!! F-cup on ehdottomasti rallisarjojen kunkku, mutta kustannukset on kyllä karannu lapasesta aika pahasti. Se tilavuusrajoitus olis tosi hyvä keino karsia uusista kalleimmat kalustot pois.mickey69 kirjoitti:Joo... Meinas täs pupillit pullistua kun tätä luki... Mä kuulun myös niihin takaveto friikkien joukkoon, koska meno on näyttävää ja sehän yleisöä kiinnostaa.. Tosin, muuten mahtava harraste luokka eli, F-ryhmä on karannu täysin lapasesta.. Esim. moottorin tilavuus pitäis rajoittaa 2,1litraan, tyyliin että yritä nyt aja 1,6:lla Ladalla tai Escolla 2X tehokkaampia kuutos Bemuja vastaan... Lisäsäiliöt, ruiskut jne. pois... Tämä taas on ihan väärin yleisen äffän ukkoja kohtaan, jotka on panostanut kalustoon, mutta ne kellä dollareita on taskut väärällään ajakoot vaikka ison a-ryhmän autoilla, saadaan sakkia sinnekin ettei näivety koko SM-sarja.. Toisaalta noita rajoituksia voisi ajatella äffässä esim. A ja/tai B-junnuille... Olen tässä vaan vähän sitä mieltä että tuskin tänne mitään edullista merkkiluokkaa ihan pian tupsahtaa.. Joten äffän säännöt syyniin! Ainahan tietysti voi siirtyä Historic-luokkienkin pariin... Ja lopuksi totean, että tästäkin asiasta vois höpöttää aamuun saakka..Jankos kirjoitti:Joo onhan ladat halpoja mutta ne on kuulemma niin huonoja ettei kannattaisi niillä edes harrastaaMopoilija kirjoitti:Tuli tuossa unkarin poikien videoita kattoessa idea. LADA CUP! Se olisi varmaakin halpaa harrastamista, autot ovat takavetoja, autoja löytyy varmasti aika paljon.![]()
Niin mulle sanottiin viimeksi Lohjan kisassa kun keskeytin nelosen alkuun kun sachsin sintterilevy hajosi. Olisi kuulemma escortti paljon parempi isolitraisena. Jotenkin tuntu oudolta kun a-junnuissa kolmen pätkän jälkeen oli vain yksi ison f-ryhmän escortti edellä ja omassa luokassakin vain yksi lada...
Ladassa taitaa vaan suurin ongelma olla että on iso määrä harrastajia ketkä ei taida mahtua ladaan sisälle :D
Lisäksi, kun esim. lisäsäiliölliset iskarit saatas sääntömuutoksella pois, niin kustannukset putois rajusti! Ja johan olis taas autoja viivalla...!
- TienTukko
- Yleinen
- Viestit: 276
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti:
Re: No niin...
No olkoon sitten se merkkiluokka vaikka Seat Ibiza Tdi:t ja hinta vaikka se "kohtuullinen" (ai kenelleJM kirjoitti:Vauhdin Maailman "varikolla kuiskitaan" palstalla oli uutta tietoa. Eli Citsoen C2 malleilla ei tulla kilpailemaan. Homma menee nyt eteenpäin kuitenkin. Nyt yhteiseksi merkikis on noussut SEAT Ibiza ja Diesel moottorilla varustettu. No vääntäähän se TTurbodiesel julmetusti ei käy siitä kieltäminen. Tuskin sen käyttökustannuksetkaan kisakäytössä kauhean kovat on.


TienTukko Racing, perinteinen autourheiluseura jo vuodesta 2008!