Penkin päiväys..!!

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 04.09.2008 10:26

Mopoilija kirjoitti:Ei tarvitse olla, voi käyttää ihan normaalien 3" vöiden kanssa, tosin kätevämpi käyttää noiden tuplavöiden kanssa. Penkissäkään ei kai muuta eroa ole kuin noiden olkareikien kohta/koko.
Eli yhteenvetona, jos haluaa mukavuutta niin ostaa HANS-yhteensopivat, jos haluaa mennä halvalla niin tavalliset käy.
Schrothilla on Hans vyö sellainen, että olkavyö tulee penkin reiístä 2 tuumaisena tuen päälle ja jatkuu 3 tuumaisena rinnan päällä. Toimii kokeillusti hyvin. Penkkien vyöaukot on tärkeä juttu. HANS -yhteensopivissa penkeissä aukot ovat korkeammat ja väljemmät kuin tavallisissa. Vöiden tulee asettua suoraan tuen reunuksen päälle eikä siis mutkata ylhäältä tai alhaalta aukon kohdalla. Riippuu kuskin ja penkin mitoista, miten aukko riittää tavallisissa penkeissä. Jos vyöt tulevat oikealla tavalla HANSin päälle, ei ole mitään tarvetta vaihtaa penkkiä HANSin käytön vuoksi. Me saimme hyvän osoituksen HANSin toimimisesta Keravalla, kun poikien auto meni nuottivirheen seurauksena hypystä noin 150 km vauhdilla lähes suoraan ojanpenkkaan. Kartturilla ei edes niskat kipeytyneet, vaikka ei voinut mitenkään varautua tilanteeseen. HANSin käyttöön kun yhdistää korvallisen penkin, niin pään liikkeet on rajoitettu sivusuunnassakin varsin hyvin.

- hannulehessaari

Avatar
Charter
Yleinen
Yleinen
Viestit: 251
Liittynyt: 01.07.2005 00:00
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Charter » 04.09.2008 19:44

hannulehessaari kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:Ei tarvitse olla, voi käyttää ihan normaalien 3" vöiden kanssa, tosin kätevämpi käyttää noiden tuplavöiden kanssa. Penkissäkään ei kai muuta eroa ole kuin noiden olkareikien kohta/koko.
Eli yhteenvetona, jos haluaa mukavuutta niin ostaa HANS-yhteensopivat, jos haluaa mennä halvalla niin tavalliset käy.
Schrothilla on Hans vyö sellainen, että olkavyö tulee penkin reiístä 2 tuumaisena tuen päälle ja jatkuu 3 tuumaisena rinnan päällä. Toimii kokeillusti hyvin. Penkkien vyöaukot on tärkeä juttu. HANS -yhteensopivissa penkeissä aukot ovat korkeammat ja väljemmät kuin tavallisissa. Vöiden tulee asettua suoraan tuen reunuksen päälle eikä siis mutkata ylhäältä tai alhaalta aukon kohdalla. Riippuu kuskin ja penkin mitoista, miten aukko riittää tavallisissa penkeissä. Jos vyöt tulevat oikealla tavalla HANSin päälle, ei ole mitään tarvetta vaihtaa penkkiä HANSin käytön vuoksi. Me saimme hyvän osoituksen HANSin toimimisesta Keravalla, kun poikien auto meni nuottivirheen seurauksena hypystä noin 150 km vauhdilla lähes suoraan ojanpenkkaan. Kartturilla ei edes niskat kipeytyneet, vaikka ei voinut mitenkään varautua tilanteeseen. HANSin käyttöön kun yhdistää korvallisen penkin, niin pään liikkeet on rajoitettu sivusuunnassakin varsin hyvin.

- hannulehessaari
Ainut vaan,että korvallisia penkkejä ei oo(ainakaan vielä) tehty isoille pojille...viimeks ku piti penkit uusata,niin kokeilin mm sparcon circuittia,eihän siihe mahtunu kenkälusikallakaan! :lol:
Buhhahhaa...!

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

HTE?

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 04.09.2008 21:37

Charter kirjoitti: .... Ainut vaan,että korvallisia penkkejä ei oo(ainakaan vielä) tehty isoille pojille...viimeks ku piti penkit uusata,niin kokeilin mm sparcon circuittia,eihän siihe mahtunu kenkälusikallakaan! :lol:
Kokeile istua OMP:in HTE:tä. Ei sekään mikään Evo XXL ole, mutta selvästi Circuitia isomoi. Meillä on kartturilla (n. 173/65) Circuit ja kuskilla (n. 180/90) HTE.

- hannulehessaari

Ps. Pitkien kuskien on vaikeaa yleensäkin löytää sopivaa istuinta. Ns. isot mallitkin ovat lähes samankorkuisella selkänojalla, mutta leveämmällä penkkiosalla kuin tavanomaiset mallit.

Vastaa Viestiin