Penkin päiväys..!!
- Here
- B-junnu

- Viestit: 49
- Liittynyt: 03.11.2004 00:00
Penkin päiväys..!!
Omistan penkin joka on valmistettu toukokuussa 2002..!! Minun laskuopin mukaan siinä on virtaa tämän vuoden toukokuuhun saakka..!! Onko muut samaa mieltä..?
- i2000
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 25.11.2004 00:00
Penkin päiväys..!!
Kyllä näin olen itsekkin säännön tulkinnut 
- ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Re: Penkin päiväys..!!
Leima voimassa 5vuotta valmistuspäivästä, joten viimenen käyttöpäivä penkillä on huhtikuun 30.päivä.Here kirjoitti:Omistan penkin joka on valmistettu toukokuussa 2002..!! Minun laskuopin mukaan siinä on virtaa tämän vuoden toukokuuhun saakka..!! Onko muut samaa mieltä..?
- Osat
- Viestit: 19
- Liittynyt: 15.12.2006 00:00
- Viesti:
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Ihan äkkiä katsoen ei missään kerrota onko penkki käytettävissä "toukokuusta toukokuuhun" vaiko "toukokuusta huhtikuuhun". Sen sijaan puhutaan "valmistuspäivästä", jota ei tosin ole mihinkään merkitty. Useammastakin syystä on syytä olettaa, että käyttöaika on valmistuskuukauden loppuun eli "Touko - touko".Osat kirjoitti:Penkin FIA hyväksyntä on voimassa 60 kuukautta (viisi vuotta) valmistus kuukaudesta eteenpäin. Penkkiin on merkittynä valmistus vuosi ja kuukausi, ei päiväystä.
Toukokuussa 2002 vamistetun penkin FIA hyväksyntä on siis voimassa Toukokuun 2007 loppuun.
Penkille saa 2 vuoden pidennyksen tehtaan tarkistuksella, mutta tehtaat eivät ole halukkaita noita standardissa mainittuja tarkistuksia tekemään (ei ainakaan OMP eikä Sparco). Tähän palannen myöhemmin tarkemmin.
- hannulehessaari
- Rhmotor
- Yleinen

- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Olisi toisaalta ihan järkevää, mikäli saataisiin esim. kerran vuodessa joku tehtaan tarkastaja noille vanhentuneille penkeille. Penkit kerättäisiin yhteen paikkaan ja leimattaisiin niihin kaksi vuotta jatkoaikaa. Siitä kun velottaisi jonkun vaik 50,- penkiltä, niin luulisi jo sen verran jäävän, että kannattaisi tänne asti lähteä tehtaalta tarkastelemaan. Toisaalta ymmärtäähän sen, ettei kiinnosta. Jokainen jatkoajan saanut penkki on yksi myymätön uusi penkki. Ja kun tuosta vanhojen leimaamisesta ei niin suureksi bisnekseksi ole noille tehtaille.hannulehessaari kirjoitti:Ihan äkkiä katsoen ei missään kerrota onko penkki käytettävissä "toukokuusta toukokuuhun" vaiko "toukokuusta huhtikuuhun". Sen sijaan puhutaan "valmistuspäivästä", jota ei tosin ole mihinkään merkitty. Useammastakin syystä on syytä olettaa, että käyttöaika on valmistuskuukauden loppuun eli "Touko - touko".Osat kirjoitti:Penkin FIA hyväksyntä on voimassa 60 kuukautta (viisi vuotta) valmistus kuukaudesta eteenpäin. Penkkiin on merkittynä valmistus vuosi ja kuukausi, ei päiväystä.
Toukokuussa 2002 vamistetun penkin FIA hyväksyntä on siis voimassa Toukokuun 2007 loppuun.
Penkille saa 2 vuoden pidennyksen tehtaan tarkistuksella, mutta tehtaan eivät ole halukkaita noita standardissa mainittuja tarkistuksia tekemään (ei ainakaan OMP eikä Sparco). Tähän palannen myöhemmin tarkemmin.
- hannulehessaari
Edit: Luulisi jonkun valmistajan innostuvan, mikäli saisi suostuteltua tuohon tarkastus homman mukaan. Näin varmasti ko. merkin penkkejäkin menisi ihan toiseen tahtiin, kun niille olisi tiedossa enemmän elinikää. Olettaen tietysti, että penkit olisivat kunnossa.
RH-Motorsport
www.rhmotorsport.fi
www.rhmotorsport.fi
- ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Näköjään tätäkin sääntöä voi tulkita monella lailla. Mulla oli penkkien kanssa sama tilanne helmikuussa. Leimat helmikuu 2002. Kysäsin tuota leima asiaa AKK:sta (Saario), ja hänen mukaan penkeillä ei enää helmikuussa 2007 olisi voinut ajaa (leima voimassa tammikuun 2007).Osat kirjoitti:Penkin FIA hyväksyntä on voimassa 60 kuukautta (viisi vuotta) valmistus kuukaudesta eteenpäin. Penkkiin on merkittynä valmistus vuosi ja kuukausi, ei päiväystä.
Toukokuussa 2002 vamistetun penkin FIA hyväksyntä on siis voimassa Toukokuun 2007 loppuun.
Noh... tiedä näistä sitten. Nyt joka tapauksessa uudet penkit autossa.
- Osat
- Viestit: 19
- Liittynyt: 15.12.2006 00:00
- Viesti:
Penkkien jälkitarkastus on hyvä idea, mutta toteutus taitaa olla melko vaikeaa. FIA säännöt määräävät että hyväksyntä tarroja ei saa olla saatavilla tehtaan ulkopuolella, elikkä tarkastusta ei voida suorittaa kuin valmistajan tiloissa. Penkin rahtikulut esimerkiksi Italiaan tarkistettavaksi ja takaisin Suomeen tekee asiasta kyllä melko kalliin. Rahdituspaino kun lasketaan kuutioina kun kyseessä on isokokoinen kevyt tavara. Sitten vielä tarkistuskulut kun penkki puretaan, tarkistetaan ja kootaan uudelleen. Huomioitavaa on myöskin että tarkistus/uudelleenpäiväys voidaan tehdä ainoastaan uusimman hyväksynnän (8855-1999) penkkeihin.
Tarkempia tietoja penkkien hyväksynnästä löytyy FIAn sivuilta.
http://www.fia.com/resources/documents/ ... n_seat.pdf
Tarkempia tietoja penkkien hyväksynnästä löytyy FIAn sivuilta.
http://www.fia.com/resources/documents/ ... n_seat.pdf
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Akk:n sivuille piti tulla tiedote tästä asiasta,mut eivät näköjään ole neljän päivän aikana kirjottaa.
FAKTAA on se että,että penkillä todella ei saa ajaa enää siinä kuussa joka siinä on leima.
Viime lauantaina Mäntsälässä eräällä autolla ei ensin saanut ajaa,sitten sai ajaa,kun jostain tarkistelivat.......ja seuraavana päivänä Hausjärven sprintissä taas ei olisi saanut ajaa,ja leimat oli 03/02
Eli tämän laskuopin mukaan maitokin vanhenee päivää aikaisemmin.
paska hommahan täs on se,että käytännössä Suomeen ei tule penkkejä kuin pari kertaa vuodessa,joten käytännössä aina häviät penkistä muutaman kuukauden.
Itse tilasin viime vuonna penkit maalis-huhtikuun vaihteessa,ja sain ne toukokuun puolivälissä kun ei Suomessa ollut juuri sitä väriyhdistelmää,no penkit tuli ja leimoilla 03/06,eli pari kuukautta siinä taas hävis,ja mikä paskinta,oletus oli että ne menis sitten aikanaan kevättauolla vanhaksi.
Nythän ne menee sitten kesken talvikauden......
FAKTAA on se että,että penkillä todella ei saa ajaa enää siinä kuussa joka siinä on leima.
Viime lauantaina Mäntsälässä eräällä autolla ei ensin saanut ajaa,sitten sai ajaa,kun jostain tarkistelivat.......ja seuraavana päivänä Hausjärven sprintissä taas ei olisi saanut ajaa,ja leimat oli 03/02
Eli tämän laskuopin mukaan maitokin vanhenee päivää aikaisemmin.
paska hommahan täs on se,että käytännössä Suomeen ei tule penkkejä kuin pari kertaa vuodessa,joten käytännössä aina häviät penkistä muutaman kuukauden.
Itse tilasin viime vuonna penkit maalis-huhtikuun vaihteessa,ja sain ne toukokuun puolivälissä kun ei Suomessa ollut juuri sitä väriyhdistelmää,no penkit tuli ja leimoilla 03/06,eli pari kuukautta siinä taas hävis,ja mikä paskinta,oletus oli että ne menis sitten aikanaan kevättauolla vanhaksi.
Nythän ne menee sitten kesken talvikauden......
- HXC-882
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2006 00:00
Nyt kun kaikki "vanhat" penkit alkaa olla uusittu, niin eiköhän koiteta porukalla saada jatkettua tuota viiden vuoden voimassaoloaikaa sanotaan nyt vaikka vähintään 10 vuoteen. Aika moni HARRASTAJA ajaa vuodessa vain pari-kolme rallia, eli viidessä vuodessa 10-15 kilpailua. Sitten penkit ja vyöt vaihtoon! Onko JÄRKEÄ? Olis mukava tietää muidenkin harrastajien mielipiteitä asiasta. Voisiko esim. kerätä nimilistan ralli.nettiin, ja näin yrittää vaikuttaa asiaan jollain tasolla? Laittakaa mielipiteitä!
- Rattikeisari
- WRC

- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
- rekku
- A-Junnu

- Viestit: 147
- Liittynyt: 23.05.2004 00:00
Erittäin hyvä idea. Kannatetaan. Nimilista pitäisi vain saada jonnekin tyrkättyä! Ja ei muuta kuin nimiä listaamaan. Ja lista vaikka sitten Laineen Ripalle, tai jollekin jolla on AKK:ssa edes vähän vielä järkeä päässä harrastajiin nähden!HXC-882 kirjoitti:Nyt kun kaikki "vanhat" penkit alkaa olla uusittu, niin eiköhän koiteta porukalla saada jatkettua tuota viiden vuoden voimassaoloaikaa sanotaan nyt vaikka vähintään 10 vuoteen. Aika moni HARRASTAJA ajaa vuodessa vain pari-kolme rallia, eli viidessä vuodessa 10-15 kilpailua. Sitten penkit ja vyöt vaihtoon! Onko JÄRKEÄ? Olis mukava tietää muidenkin harrastajien mielipiteitä asiasta. Voisiko esim. kerätä nimilistan ralli.nettiin, ja näin yrittää vaikuttaa asiaan jollain tasolla? Laittakaa mielipiteitä!
- Rapo
- A-Junnu

- Viestit: 68
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
penkit&vyöt
ihan jo lähipiiristä löytyy kun vähä mietiskelee paljon kavereita jotka ajaa 1-3 kisaa vuodessa, ei siinä paljo rahoille vastinetta ehdi saada... kyllä jonkun asteinen tarkistus menettely olisi järkeen käypä. Hyvää tässä säännössä oli että varmasti meni paljon iänvanhoja ja huonojakin penkkejä vaihtoon
- Ainut joka nostaa on yleisö -
http://www.raporacing.com
http://www.raporacing.com
- Harri
- A-Junnu

- Viestit: 83
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kuopio
Lajiryhmien kilpailija jäsenetkään eivät ymmärrä, miksi FIA:n kansainvälisiin kisoihin tarkoitettuja sääntöjä pitää meillä käyttää myös kansallisesti. Kansallisiin kisoihin FIA ei määrää noita penkki- ja vyösääntöjä. Oma AKK:mme voisi sallia kansallisen poikkeuksen ko asiaan, kuten moneen muuhunkin asiaan se salliikin jo.
Itse allekirjoitan välittömästi adressin, jos joku sitä rupeaa keräämään!!!!
Kyllä kyrsii kahteen autoon uusia kalliita kamppeita niin vähäisen käytön jälkeen kuin meilläkin. Toisella pelillä ajetaan muutama ralli vuoteen ja toisella kymmenkunta sprinttiä vuoteen... Edullista eikö totta....
Itse allekirjoitan välittömästi adressin, jos joku sitä rupeaa keräämään!!!!
Kyllä kyrsii kahteen autoon uusia kalliita kamppeita niin vähäisen käytön jälkeen kuin meilläkin. Toisella pelillä ajetaan muutama ralli vuoteen ja toisella kymmenkunta sprinttiä vuoteen... Edullista eikö totta....