Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
-
Kollo
- KV

Viesti
Kirjoittaja Kollo » 05.08.2013 15:13
Frog kirjoitti:Minulla on radalla Sparcon kypärä ja Rallissa Peltor. Molemmissa kypärissä on ihan samanlainen kiinnitys ja neppari systeemi ! Jollei neppari mene kiinni, niin silloin remmi on väärin kiinnitetty !! Siis varmistakaa aina remminkiinnitys kiinnittämällä neppari.
P.S. Kyseessä ei ole valmistusvirhe vaan käyttäjän oma "moka"

Täytyy siis valistaa myös MM-tason kavereita!
http://www.youtube.com/watch?v=NsTxbqkYa4A
-
zephyr6
- A-Junnu

Viesti
Kirjoittaja zephyr6 » 05.08.2013 16:41
Frog kirjoitti:Minulla on radalla Sparcon kypärä ja Rallissa Peltor. Molemmissa kypärissä on ihan samanlainen kiinnitys ja neppari systeemi ! Jollei neppari mene kiinni, niin silloin remmi on väärin kiinnitetty !! Siis varmistakaa aina remminkiinnitys kiinnittämällä neppari.
P.S. Kyseessä ei ole valmistusvirhe vaan käyttäjän oma "moka"

Juurikin näin tuo homma menee, en tiedä onko suunnitteluvirhe vai tarkoituksellista mutta vain jos soljet on oikein niin vain silloin nepparin saa kiinni. Itse laitan aina nepparin kiinni ja vyötkin kiristän pidemmillä pätkillä aina tilaisuuden tullessa. Turvallisuuden suhteen ei koskaan tee liikaa.
-
typ311
- B-junnu

Viesti
Kirjoittaja typ311 » 09.08.2013 10:46
Stilo rally trophy ei neppareita ja pysyy kiinni
-
jaki
- Yleinen

Viesti
Kirjoittaja jaki » 09.08.2013 16:08
zephyr6 kirjoitti:
Juurikin näin tuo homma menee, en tiedä onko suunnitteluvirhe vai tarkoituksellista mutta vain jos soljet on oikein niin vain silloin nepparin saa kiinni.
Paitsi sen nepparin saa kiinni vähän niinku, vaikka solki olisi siinä välissä. Pari kertaa kerkesin jopa käydä radalla ennenkuin tajusin vian. Onneksi tuohon on olemassa käytännön vinkki (jota keksin itse):
Hihnaa kiristettäessä vedetään molempia solkia leuan keskelle päin toisella kädellä kuin hihnaa kiristävä käsi. Näin soljet menee aina oikein, ja neppari menee aina kiltisti kiinni.
-
Marko Tähkä
- KV

Viesti
Kirjoittaja Marko Tähkä » 09.08.2013 19:49
Selittäkää nyt tyhmälle kuinka vaarallisia noi kypärät missä sitä nepparia ei ole ovat ja nekin ovat fia hyväksyttyjä.