Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluun

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
RossRauni
Yleinen
Yleinen
Viestit: 284
Liittynyt: 28.08.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja RossRauni » 31.12.2010 07:45

Jäi tuosta pitkästä vastauksestasi puuttumaan asian ydin:
Väitit, että sinulla on Ruotsin lisenssi. Kun siellä ei asiasta ainakaan keskiviikkona ollut mitään tietoa; niin kysyin edellä, mikä lisenssi ja mihin?
Nyt jää sellainen kuva, että kirjoitit sellaista, mikä ei ole totta.

Noihin esittämiisi kysymyksiin otan kantaa tarvittaessa siellä, missä asioista keskustellaan kasvokkain. Täällä kaikki vähänkin AKK:n kantaa puolustavat leimataan (ylläpidon taustalla naureskellessa?) perseennuolijoiksi.

P.S. Netissä en ole AKK:n "virallinen edustaja". Korjaan toki, jos joku esittää virheellisiä/valheellisia väittämiä.

Hyvää Uutta Vuotta!

RossRauni
The eläkeläinen

Avatar
JM
WRC
WRC
Viestit: 1413
Liittynyt: 09.02.2004 00:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja JM » 31.12.2010 09:50

RossRauni kirjoitti: Täällä kaikki vähänkin AKK:n kantaa puolustavat leimataan (ylläpidon taustalla naureskellessa?) perseennuolijoiksi.

P.S. Netissä en ole AKK:n "virallinen edustaja". Korjaan toki, jos joku esittää virheellisiä/valheellisia väittämiä.

Hyvää Uutta Vuotta!

RossRauni
The eläkeläinen
Yritätkö RossRauni vihjailla jotain? Kun viestihistoriaasi lukee niin ainakin minun on helkkarin hankala välillä asiattomiakin viestejäsi komppailla ja sinua selkään taputella. Jotain sellaista ilmeisesti haluaisit ylläpidon toimesta tapahtuvan?

Ja vaikka et haluaisikaan, taidat kyllä olla AKK:n edustaja vaikka tänne siviilihenkilönä kirjoitatkin. Näin suurin osa asian mieltää. Ei Backman vapaa-ajallaan käy tänne haistattelemassa ja sano sitten ettei ole kirjoittaessaan ollut AKK:n edustaja ;)

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja emppu » 31.12.2010 11:33

Toisten mielestä vaan toiset on AKK:n edustajia näille foorumeille kirjoitettaessa.

Oikeastaan he ja me, ovat AKK:n edustajia jotka kuuluvat AKK:n jäsenseuran jäseniin jotka on kirjattu liiton rekistereihin.

Toisten mielestä heidän pitää lähetellä luottamuksellisia sähköposteja AKK:hon ja esittää näitten toisten kirjoittamisten ja tekemisten sanktioimista.

Vasikatkin paskantaa, se on ainakin totuus.:P

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Noh noh

Viesti Kirjoittaja petepee » 31.12.2010 11:56

Elekäää nyt unohtako että rallinetti on saanut aikoinaan oikeen palkinnon AKK:lta!!!


http://www.formula-offroad.fi/rnetti/in ... t&sid=2663



Ja tietenkin palkinto oli annettu ihan vilpittömästi vaikka täällä pikkusen joskus pientä vuodatusta on sedillä havaittavissa


:wink:

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja Frog » 31.12.2010 17:36

emppu kirjoitti:Toisten mielestä vaan toiset on AKK:n edustajia näille foorumeille kirjoitettaessa.

Oikeastaan he ja me, ovat AKK:n edustajia jotka kuuluvat AKK:n jäsenseuran jäseniin jotka on kirjattu liiton rekistereihin.

Toisten mielestä heidän pitää lähetellä luottamuksellisia sähköposteja AKK:hon ja esittää näitten toisten kirjoittamisten ja tekemisten sanktioimista.

Vasikatkin paskantaa, se on ainakin totuus.:P
Ravota pikkusen enempi sitä huussinovee ! Niin tajuu kaikki ketä tarkoitat :wink:

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Suppilo ja painovoima tai välisäiliö ja pumppu

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 14.01.2011 12:38

RossRauni kirjoitti: Hannun esittämää tankkaussysteemiähän ( http://www.ralli.net/rnetti/modules.php ... ht=#138050 ) ei näillä näkymin voi kieltää, sillä sehän ei ole sallittu (sallivat säännöt!). Pelastusviranomaisilla voisi olla paljonkin sanomista, jos kerrottua systeemiä huoltamon pihalle viritettäisiin.


Tiedoksi AKK:n tiedote 14.1.2011, joka ei ole sääntömuutos, vaan tulkinnan täsmennys:

Tiedote koskien tankkaamista Ralli-Kilpailuissa

Mikäli autossa on polttoainetankki, joka on varustettu niin kutsutuilla FIA-liittimillä polttoaineen tankkausta varten, on sallittua käyttää huoltoasematankkauksen yhteydessä apuvälineenä FIA-liittimillä varustettua suppiloa tai tyhjän polttoainetynnyrin ja käsipumpun yhdistelmää, joiden kautta huoltoaseman mittarista laskettu polttoaine siirretään auton tankkiin.

Kilpailun järjestäjän tulee aina varmistaa ko. huoltoaseman, jonka alueella tankkaus suoritetaan, kanssa tankkauskäytännön soveltuvuudesta.

Lisätietoja:

Lajipäällikkö, Henrik Frank, 040 534 9977, henrik.frank@autourheilu.fi




Näillä menee liemet jo tankkiin kuin tankkiin, eli myös siihen "umpiotankkiin", johon Rallimax viittasi.

- hannulehessaari

Avatar
RossRauni
Yleinen
Yleinen
Viestit: 284
Liittynyt: 28.08.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja RossRauni » 14.01.2011 13:40

Niinpä kirjoitinkin. 30.11.2010. Lähes vuosi sitten?

Mutta tästäkin polemisioin:
"Kilpailun järjestäjän tulee aina varmistaa ko. huoltoaseman, jonka alueella tankkaus suoritetaan, kanssa tankkauskäytännön soveltuvuudesta. "
Luulenpa, etteivät vastusta, kunhan kauppa käy.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Suppilo ja painovoima tai välisäiliö ja pumppu

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 14.01.2011 20:28

hannulehessaari kirjoitti:
RossRauni kirjoitti: Hannun esittämää tankkaussysteemiähän ( http://www.ralli.net/rnetti/modules.php ... ht=#138050 ) ei näillä näkymin voi kieltää, sillä sehän ei ole sallittu (sallivat säännöt!). Pelastusviranomaisilla voisi olla paljonkin sanomista, jos kerrottua systeemiä huoltamon pihalle viritettäisiin.


Tiedoksi AKK:n tiedote 14.1.2011, joka ei ole sääntömuutos, vaan tulkinnan täsmennys:

Tiedote koskien tankkaamista Ralli-Kilpailuissa

Mikäli autossa on polttoainetankki, joka on varustettu niin kutsutuilla FIA-liittimillä polttoaineen tankkausta varten, on sallittua käyttää huoltoasematankkauksen yhteydessä apuvälineenä FIA-liittimillä varustettua suppiloa tai tyhjän polttoainetynnyrin ja käsipumpun yhdistelmää, joiden kautta huoltoaseman mittarista laskettu polttoaine siirretään auton tankkiin.

Kilpailun järjestäjän tulee aina varmistaa ko. huoltoaseman, jonka alueella tankkaus suoritetaan, kanssa tankkauskäytännön soveltuvuudesta.

Lisätietoja:

Lajipäällikkö, Henrik Frank, 040 534 9977, henrik.frank@autourheilu.fi




Näillä menee liemet jo tankkiin kuin tankkiin, eli myös siihen "umpiotankkiin", johon Rallimax viittasi.

- hannulehessaari


Voi tuhannen jysäys !

Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Re: Suppilo ja painovoima tai välisäiliö ja pumppu

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 14.01.2011 20:51

Rallimax kirjoitti:
hannulehessaari kirjoitti:
RossRauni kirjoitti: Hannun esittämää tankkaussysteemiähän ( http://www.ralli.net/rnetti/modules.php ... ht=#138050 ) ei näillä näkymin voi kieltää, sillä sehän ei ole sallittu (sallivat säännöt!). Pelastusviranomaisilla voisi olla paljonkin sanomista, jos kerrottua systeemiä huoltamon pihalle viritettäisiin.


Tiedoksi AKK:n tiedote 14.1.2011, joka ei ole sääntömuutos, vaan tulkinnan täsmennys:

Tiedote koskien tankkaamista Ralli-Kilpailuissa

Mikäli autossa on polttoainetankki, joka on varustettu niin kutsutuilla FIA-liittimillä polttoaineen tankkausta varten, on sallittua käyttää huoltoasematankkauksen yhteydessä apuvälineenä FIA-liittimillä varustettua suppiloa tai tyhjän polttoainetynnyrin ja käsipumpun yhdistelmää, joiden kautta huoltoaseman mittarista laskettu polttoaine siirretään auton tankkiin.

Kilpailun järjestäjän tulee aina varmistaa ko. huoltoaseman, jonka alueella tankkaus suoritetaan, kanssa tankkauskäytännön soveltuvuudesta.

Lisätietoja:

Lajipäällikkö, Henrik Frank, 040 534 9977, henrik.frank@autourheilu.fi




Näillä menee liemet jo tankkiin kuin tankkiin, eli myös siihen "umpiotankkiin", johon Rallimax viittasi.

- hannulehessaari


Voi tuhannen jysäys !

Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?


Tuossa on takana se ajatus, että huoltoasemalla mittarikentällä tankattaessa ei kisajärjestäjän tarvitse hankkia erityisiä lupia tankkausalueelle eikä maksaa palokuntaa paikalle passiin. Eli ei se ollenkaan sama ole, kuin pihan perällä tai tankkausalueella tankkaaminen.


- hannulehessaari

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 14.01.2011 21:01

Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?


Miten tämä on kuin pikkutyttöä pukisi, mikään ei käy???
Jos et saa autoa tankatuksi niin tarvitaanko joltain apua tai holhousta?
Eihän näitä enää viitsi edes lukea....

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Suppilo ja painovoima tai välisäiliö ja pumppu

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 14.01.2011 21:03

hannulehessaari kirjoitti:
Rallimax kirjoitti:
hannulehessaari kirjoitti:

Tiedoksi AKK:n tiedote 14.1.2011, joka ei ole sääntömuutos, vaan tulkinnan täsmennys:

Tiedote koskien tankkaamista Ralli-Kilpailuissa

Mikäli autossa on polttoainetankki, joka on varustettu niin kutsutuilla FIA-liittimillä polttoaineen tankkausta varten, on sallittua käyttää huoltoasematankkauksen yhteydessä apuvälineenä FIA-liittimillä varustettua suppiloa tai tyhjän polttoainetynnyrin ja käsipumpun yhdistelmää, joiden kautta huoltoaseman mittarista laskettu polttoaine siirretään auton tankkiin.

Kilpailun järjestäjän tulee aina varmistaa ko. huoltoaseman, jonka alueella tankkaus suoritetaan, kanssa tankkauskäytännön soveltuvuudesta.

Lisätietoja:

Lajipäällikkö, Henrik Frank, 040 534 9977, henrik.frank@autourheilu.fi




Näillä menee liemet jo tankkiin kuin tankkiin, eli myös siihen "umpiotankkiin", johon Rallimax viittasi.

- hannulehessaari


Voi tuhannen jysäys !

Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?


Tuossa on takana se ajatus, että huoltoasemalla mittarikentällä tankattaessa ei kisajärjestäjän tarvitse hankkia erityisiä lupia tankkausalueelle eikä maksaa palokuntaa paikalle passiin. Eli ei se ollenkaan sama ole, kuin pihan perällä tai tankkausalueella tankkaaminen.


- hannulehessaari

Tapa se on tuokin siirtää vastuukysymyksiä paikallisen huoltoaseman pitäjän murheeksi.
Mitä sitten kun ensimmäinen vahinko sattuu siinä mittarikentällä, kun noiden vehkeiden kanssa touhutaan ?

Minusta niille joilla on kyseinen FIA liittimin jne varustettu tankkausjärjestelmä voisi olla sillä huoltoasemalla ihan omassa jonossa jossain muulla rauhoittamassa tilanetta mittarikentän ruuhkan suhteen.

Jos nyt vaikka sitten vielä vähän saivarrellaan, niin ensin nostetaan osanottaja maksuja kilpailun kulujen peittämiseksi, ja sitten muutetaan sääntöjä siten, että kilpailujärjestäjän kulutekijät laskevat ja vastuut siirretään paikallisille yrittäjille ?

On tämä maailma niin kummallinen paikka ! !

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 14.01.2011 21:20

anssi67 kirjoitti:Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?


Miten tämä on kuin pikkutyttöä pukisi, mikään ei käy???
Jos et saa autoa tankatuksi niin tarvitaanko joltain apua tai holhousta?
Eihän näitä enää viitsi edes lukea....
Itse asialla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa että tankkauksessa tarvittaisiin apua jne.
Mietin vain, että miksi ei missään muussa maassa ole tällaisia sääntöjä autourheilussa kun täällä, jossa harrastaminen on kuin kirosana.

Ja jos sinua ottaa jonkin tahon mielipide kaaliin, siitä selviää sulkemalla tietokoneen.
Voin ihan kertoa, että yhtäkään kertaa en ole tänne kirjoittanut, etteikö asiasta ole keskusteltu enemmän kuin monen autourheilua harrastavan tahon kanssa, enkä myöskään ole koskaan kirjoittanut muulla mielipiteellä kun reilun harrastusarvoisen harrastamisen puolesta, jossa ei tarvita kaikissa säännöissä ja asioissa FIA:n kirjaa tai mallia MM tasolta, kun kyse on vain harrastustasoisesta autourheilusta.
( Kiitos vain niille kaikille jotka ovat olleet kanssani samaa mieltä ja kannustaneet sekä pyytäneet tännekin kirjoittamaan. )
Kun vielä kerrot minulle miksi Suomessa harrastaminen hiipuu ja muualla harrastaminen on ja pysyy voimissaan, sitten sinulla on varmaan myös vastaus meneillään oleviin ongelmiin.
Jos meillä olisi kaikki hyvin, niin mitä me täällä valitettaisiin !

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 14.01.2011 22:31

No nyt kun näihinkin marginaali FIA tankkaus ongelmiin on tarjottu ratkaisu niin olisiko mahdollista käyttää sitä vai pitääkö tulla vielä lähemmäksi harrastajaa että tämäkin ongelma saadaan ratkaistua?
Oma karsina jossa voit tankata ja siihen läpäisemätön suoja alle ja oma paloauto miehistöineen vierelle? Vai voitaisiinko jotenkin huoltoaseman mittarikenttää käyttää siihen ettei tarvitsisi tätä tapausta varten hankkia extra miehistöä ja turvavarusteita paikalle?
Voi olla että nostaisi niitä kustannuksia?

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 14.01.2011 22:41

anssi67 kirjoitti:Voisikohan vielä jotain tyhmempää keksiä.
Eikö tuo nyt ole ihan sama, jos huoltoasemalla tankataan ensin siihen kallonaan ja sitten annettaisiin tankata ihan rauhassa huoltoaseman jossain pihan rauhallisemmassa paikassa se kilpuri tai sitten tankkausalueella jos sellainen ihme jossain vielä nähdään.
Olisi ainakin jokin vaaramomenntikin vähemmän.

Onkohan maailmassa jotain vielä enemmän holhottua urheilulajia olemassa kun autourheilu ?


Miten tämä on kuin pikkutyttöä pukisi, mikään ei käy???
Jos et saa autoa tankatuksi niin tarvitaanko joltain apua tai holhousta?
Eihän näitä enää viitsi edes lukea....
Montako kisaa ajoit viime vuonna? Vastaavaa tankkausjärjestelmää käytettiin jo vuonna 2010, eikä sen kanssa ollutmitään ongelmia. Itsekin ajoin kisassa jossa tämä oli käytössä, ja hyvin toimi. Jos kerran osaat tankata siviili autosi, miksi kilpurin tankkaus ei sitten onnistuis. Aikaisemmin piti aina kaikkien tankata gallonaan. Nyt näin ei tarvitse tehdä. Onko se mielestäsi huononnus? Joskus hyvä diktatuuri on parempi kuin huono demokratia. Näin se vain on.
Kyllä täällä todella on valittajia, asioista jotka todella eivät ole mitään ongelmia, ellei niistä haluta tehdä sitä!

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 14.01.2011 23:03

Kun vielä kerrot minulle miksi Suomessa harrastaminen hiipuu ja muualla harrastaminen on ja pysyy voimissaan, sitten sinulla on varmaan myös vastaus meneillään oleviin ongelmiin.
Jos meillä olisi kaikki hyvin, niin mitä me täällä valitettaisiin !

No niin, kun olen tuolla maailmalla kiertänyt ja näitä juttuja seurannut niin mielestäni se suurin ero on siinä että Suomessa ei osata harrastaa auto-urheilua. Mennään pipo kireenä kilpailuihin ja koetetaan ajaa sitä mahdollisimman hyvää tulosta, vituttaa kun on huono lähtönumero,renkaat auto ja puuttuu hyvä kartturikin joka on kunnon tuloksen edellytys. Jos menisi kisoihin fiilis edellä niin se vaikka mitä tapahtuisi niin illalla kun ottaa pullon punkkua niin sitten viimeistään alkaisi naurattamaan. Ei väliä mikä on sijoitus kun pääsee hyvällä porukalla harrastamaan, se kilpa-ajo tuolla muualla ainakin harraste tasolla on enemmänkin hyvää yhdessäoloa ja nauttimista. Eri asia niillä jotka ajavat kilpaa tosissaan! Se että on mukana ja on hyvät meinigit niin riittää ainakin tavallisella harrastajalle. kulut voi kaikki itse määritellä mutta turvallisuudella ei ole kenelläkään vara leikkiä.
Ja jos tuntuu liian kalliilta niin aina voi pyöriä huollossa tai muuten mukana, kilpa.autoilua voi harrastaa monella tasolla ja ne kaikki tasot ovat yhtä tärkeitä!
Eräs kilpailunjohtaja kertoi minulle että heille on tärkeää että kaikki harjoitukset alkavat vasta myöhemmin iltapäivällä kun autourheilu on muutakin kuin vain ajamista ja kuljettajienkin on päästävä illalla rentoutumaan!!
Kilpa-autoilua voi joko harrastaa tai ajaa kilpaa tosissaan, kumman valitset?

Vastaa Viestiin