Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluun

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
Avatar
Pirelli_
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 26.02.2006 00:00
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pirelli_ » 14.01.2011 23:31

Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 14.01.2011 23:55

Pirelli_ kirjoitti:Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?

En tiedä muista, mutta olen järjestämässä rallia elokuulle, niin tänään juuri solmin paikallisen huoltoaseman kanssa alustavan sponsori sopimuksen et kilpailunaikana tankataan siinä, helpottaa kummasti tota rahallisen tuen saantia.

Avatar
hannulehessaari
WRC
WRC
Viestit: 1557
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Mikäköhän tässä takana?

Viesti Kirjoittaja hannulehessaari » 15.01.2011 00:17

Pirelli_ kirjoitti:Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?

Se on vähän sama peruste kuin siinäkin, että kilpailu pitää ajaa läpi järjestäjän tiekirjassa määrittelemää reittiä myöten, vaikka jokin toinen reitti olisi mieluisampi. Noissa bensakuvioissa järjestäjä on esim. voinut sopia jonkun asemanpitäjän kanssa siitä, että osa mittareista pidetään kisan aikana varattuna kilpailijoille. Tai järjestäjä on varannut toimitsijat liikenteenohjaajiksi tietylle huoltoasemalle, mutta ei voi varautua haalimalla liikenteenohjaajia kaikille lähistön asemille.

Löytyy tuohon kysymykseen yksioikoinenkin vastaus: Huolto ei voi tulla omilla bensoilla huoltoasemalle tankkaamaan, kun se ei ole säännöissä sallittua. Mutta ainahan voi laittaa sen verran ison tankin, että voi tuoda kaikki kisan bensat kotoa ja jättää kisan tankkauspaikat väliin, niin saa ajaa mieleisellään 98:lla.

- hannulehessaari

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 15.01.2011 21:10

Pirelli_ kirjoitti:Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?
Keskustelin Riksun huoltopaikalla kilpailijoiden kanssa tankkauspaikoista. Heillä tauon jälkeen reitin varrelle osui sekä SEO että ST1. Mahdollisuus oli ottaa kumman tahansa Totemista . Valitettavasti näiltä ei saanut Nesteen alennuksia, eikä tainnut olla kylässä edes olla Nesteen asemaa .ST1 asiakas kortilla kyllä alennusta ainakin sai. Ehkä reitti vielä, jossain kisoissa, joskus menee sinnekin missä on Nesteen asemia. Silloin voi nauttia AKK:n solmimista alennuksista. Eli nyt kyllä on syytä jo lopettaa keskustelu ratamestarin ja Neste Oil asemien yhteistyöstä. Ihmettelen onko se saanut alkunsa jonkin mielleyhtymästä Neste Oil Ralliin? Saahan sielläkin tankata alkupolttoaineensa kenen tahansa mittarista. Tosin suurin osa niistäkin on lähtöisin Kilpilahdesta.

Avatar
peko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 28.02.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja peko » 16.01.2011 17:17

MJT kirjoitti:
Pirelli_ kirjoitti:Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?
Keskustelin Riksun huoltopaikalla kilpailijoiden kanssa tankkauspaikoista. Heillä tauon jälkeen reitin varrelle osui sekä SEO että ST1. Mahdollisuus oli ottaa kumman tahansa Totemista . Valitettavasti näiltä ei saanut Nesteen alennuksia, eikä tainnut olla kylässä edes olla Nesteen asemaa .ST1 asiakas kortilla kyllä alennusta ainakin sai. Ehkä reitti vielä, jossain kisoissa, joskus menee sinnekin missä on Nesteen asemia. Silloin voi nauttia AKK:n solmimista alennuksista. Eli nyt kyllä on syytä jo lopettaa keskustelu ratamestarin ja Neste Oil asemien yhteistyöstä. Ihmettelen onko se saanut alkunsa jonkin mielleyhtymästä Neste Oil Ralliin? Saahan sielläkin tankata alkupolttoaineensa kenen tahansa mittarista. Tosin suurin osa niistäkin on lähtöisin Kilpilahdesta.
Mitä, eikö SEO:n ja ST1:n polttoainemyymälöissä päässy nauttimaan neste huoltamojen alennuksia .

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 16.01.2011 18:25

peko kirjoitti:
MJT kirjoitti:
Pirelli_ kirjoitti:Mikähän peruste tässä on, että ei saa tankata muuta kun kilpailun järjestäjän määräämältä asemalta. Mikshän ei voi huolto tuoda omaa nesteen 98 bensaa mittaripaikalle ja tankata siitä, jos ei järjestäjän määräämä 98 bensa sti1:kkösen mittarista kiinnosta tankata?
Keskustelin Riksun huoltopaikalla kilpailijoiden kanssa tankkauspaikoista. Heillä tauon jälkeen reitin varrelle osui sekä SEO että ST1. Mahdollisuus oli ottaa kumman tahansa Totemista . Valitettavasti näiltä ei saanut Nesteen alennuksia, eikä tainnut olla kylässä edes olla Nesteen asemaa .ST1 asiakas kortilla kyllä alennusta ainakin sai. Ehkä reitti vielä, jossain kisoissa, joskus menee sinnekin missä on Nesteen asemia. Silloin voi nauttia AKK:n solmimista alennuksista. Eli nyt kyllä on syytä jo lopettaa keskustelu ratamestarin ja Neste Oil asemien yhteistyöstä. Ihmettelen onko se saanut alkunsa jonkin mielleyhtymästä Neste Oil Ralliin? Saahan sielläkin tankata alkupolttoaineensa kenen tahansa mittarista. Tosin suurin osa niistäkin on lähtöisin Kilpilahdesta.


Mitä, eikö SEO:n ja ST1:n polttoainemyymälöissä päässy nauttimaan neste huoltamojen alennuksia .

Et ehkä ole huomannut ettei S-Korttikaan kelpaa K-Marketin kassalla. Kokeile joskus niin ei tarvitse täällä asiaa arvioida. :D

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluu

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.01.2011 21:06

Kummasti on loppunut kirjoittelu tankkausasioista rallikilpailujen reitin varrella. Kaikki on sujunut tosi mallikkaasti, eikä ongelmia ole ollut. Salpausselkä rallissakin mittareita ja tankkauspaikkoja oli varmasti riittämiin samoin kuin eri yhtiöiden asemia. Uskon että kirjoittelu on nyt lähes päättynyt kun mitään kauhukuvia maalailleet eivät niitä saaneetkaan aikaan. Pisteet AKK:n rallin lajiryhmälle!

basso
KV
KV
Viestit: 542
Liittynyt: 10.05.2004 00:00

Re: Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluu

Viesti Kirjoittaja basso » 12.10.2011 11:27

MJT kirjoitti:Kummasti on loppunut kirjoittelu tankkausasioista rallikilpailujen reitin varrella. Kaikki on sujunut tosi mallikkaasti, eikä ongelmia ole ollut. Salpausselkä rallissakin mittareita ja tankkauspaikkoja oli varmasti riittämiin samoin kuin eri yhtiöiden asemia. Uskon että kirjoittelu on nyt lähes päättynyt kun mitään kauhukuvia maalailleet eivät niitä saaneetkaan aikaan. Pisteet AKK:n rallin lajiryhmälle!
Nostetaas tämä topicci esiin, kun kausi on lopuillaan. Paljon oli erilaisia skenaarioita siitä, miten homma tulee vaikuttamaan harrastamiseen.

Muutamia kysymyksiä:

1. Kuinka suuria taloudellisia ponnisteluita muutostyöt keskimäärin aiheuttivat autoihin?
2. Kuinka monta oikein säädettyä moottoria hajosi epäpuhtaan pumppubensan ansiosta?
3. Miten nelikkoturbojen tekniikka on kestänyt bensauudistuksen kourissa?
4. Kuinka moni sai rallissa AT:ta sen takia, että huoltamoilla oli ruuhkaa?
5. Kuinka moni kuljettaja leimahti tuleen pätkällä, kun oli roiskinut sitä bensaa huoltsikalla päälleen?
6. Saiko joku ajettua auton sillain tankille, ettei letku riittänyt?
7. Kuinka moni otti juoksubensat, kun ei ollut käypää valuuttaa tankilla mukana.
8. Aiheuttiko pumppubensan käyttö kisajärjestäjälle suuria ponnisteluja tankkauksen osalta?


Tuossa muutama kysymys, jotka kumpuavat vuoden takaisesta keskustelusta, jota käytiin reilun 30 sivun verran.

Saa kommentoida muitakin silloisia uhkakuvia.
If in doubt - flat out

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluu

Viesti Kirjoittaja Joox » 12.10.2011 15:15

1. Ei yhtään
2. Ei yhtään
3. Ei tietoa
4. AT:ta annettu, ei ruuhkan takia
5. Ei yhtään
6. Moni
7. Ei ole saatu kiinni
8. Aiheutti

Muutama ksysymys jäi edelliseltä pois.

9. Mitä polttoainetta tankattiin niissä ralleissa joissa ei ollut asemia?
10. Tehtiinkö yhtään polttoaineanalyysia?
11. Haluatko jatkaa tällä säännöllä?
12. Siirrytäänkö E95 polttoaineeseen?
13. Siirrytäänkö E85 polttoaineeseen?
14. Siirrytäänkö sähköautoihin?
15. Siirrytäänkö takaisin lähtöruutuun?

Avatar
inversio
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 26.12.2010 00:00

Re: Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluu

Viesti Kirjoittaja inversio » 12.10.2011 22:00

No meille oli tuo pumpulta tankkaaminen loistojuttu. Saatiin nimittäin at:tä betonilehtorallissa tuon kannu tankkauksen takia. On nimittäin noitten kanistereitten kanssa lotraaminen paljon hitaampaa ja työläämpää kuin tankata asemalta.
Meni tuolla betonilehtorallissa edellisillä tankkaajilla aika pitkään ja meillä loppu aika sitten kokonaan kesken ja vaikka tankattiin vain 20l ,myöhästyttiin at asemalta.
Toivotaan että noista kannuista ei tankata tulevaisuudessa kuin moottorisahoja ja ruohonleikkureita.
Tuossa muutamaviikko sitten tuli kilpuria tankattua pihamaalla kanisterista niin sain kyllä melkosen löyhkän aikaseks kun lipes se kanisterin halvattu käsistä. Tuli ihan emännältä kunnia maininta kun pihamaa löyhkäs raakasti bensalle eikä ukkokaan parfyymin tuoksunen kuulemma ollut.
Toivottavasti näistä kanisteri tankkauksista päästään tulevaisuudessa kokonaan eroon.

Avatar
MS-R
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 15.06.2010 00:00

Re: Yksityyppi polttoaine kaikkeen kansalliseen autourheiluu

Viesti Kirjoittaja MS-R » 13.10.2011 10:50

Turbojen osalta havaittu, että turbo kuluu enemmän (nopeammin) kuin kisabensalla ajettaessa. On siis normaali huoltovälin puitteissa väljempi kuin ennen. Turbon hajoamisista ei ole kuulunut.
Joo siirrytään E85 polttoaineeseen. Ne joilla on varaa tehdä kone tälle liemelle optimiksi saavat kunnon tehot autostaan. Lähinnä siin isolla kuristimella ajavat sprinttikuljettajat. Mulla ei ole varaa, mutta kannatan silti.

Vastaa Viestiin