Ralliauton päävirtakytkin...
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
... Eli jääkö tuolloin toinen abiko-kanta tyhjäksi, kun toisesta lähtee puolalle? Vai otanko siihen hyppypiuhan isosta navasta niin kuin starttinapille ja 1-abikollekin?LeeHarvey kirjoitti:2 abiko katkoo puolan sytytysvirtaa. Jos sinulla on erillinen starttinappi, niin sen virrat kannattaa ottaa pääpiiristä. Samoin kuin virtalukkokin.
( kulkee vähän paakuissa ajatus tähän aikaan... )
Juke
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Eli näin ajattelin laittaa:
Isot navat
Sulakkeet/ napin kautta
Solenoidille/
iso piuha startille O / O Akulta
Abikot
Vastuksen kautta maihin 1 / 1 Hyppyvirta startille menevästä piuhasta
Puolan plussalle 2 / 2 Hyppyvirta startille menevästä piuhasta
Eli tuo 2 abikohan pitäis katkaista virran puolalta kun vääntää kahvasta,
ja 1 piti toimia toisin päin, eli latausvirta menee vastuksen kautta maihin kun kääntää päävirran pois ja kone sammuu.
Jos nyt asiasta jotain ymmärsin
Ja korjata saa jos väärin ymmärsin!
Juke
Isot navat
Sulakkeet/ napin kautta
Solenoidille/
iso piuha startille O / O Akulta
Abikot
Vastuksen kautta maihin 1 / 1 Hyppyvirta startille menevästä piuhasta
Puolan plussalle 2 / 2 Hyppyvirta startille menevästä piuhasta
Eli tuo 2 abikohan pitäis katkaista virran puolalta kun vääntää kahvasta,
ja 1 piti toimia toisin päin, eli latausvirta menee vastuksen kautta maihin kun kääntää päävirran pois ja kone sammuu.
Jos nyt asiasta jotain ymmärsin
Ja korjata saa jos väärin ymmärsin!
Juke
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Ja nyt sitten lähtee se ylimääräinen virtalukko !
Koko päivän sain tapella Lapuan sprintissä, kun heräte virta hukassa.
Välillä lähti napista, kun räpelsi johtoja kojelaudan takaa, välillä ei lähtenyt edes hinaamalla!
Kisat tuli ajettua, mutta keskittymisestä ei tietoakaan, ja tulos sen mukaista...
Juke
Koko päivän sain tapella Lapuan sprintissä, kun heräte virta hukassa.
Välillä lähti napista, kun räpelsi johtoja kojelaudan takaa, välillä ei lähtenyt edes hinaamalla!
Kisat tuli ajettua, mutta keskittymisestä ei tietoakaan, ja tulos sen mukaista...
Juke
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Kyseessä 2 eri autoa. Nuo edelliset kyselyt Sprinttiauton sähköistä, se on vasta työnalla, tuskin valmistuu vielä kesäksikään.
Ja tässä käytössä olevassa F;läisessäkin "virtalukko" on avaimella toimiva 2 asentoinen sytytyksen herätevirralle. Eli kytketty niin että starttinapista kun painaa niin startti pyörii vaikka ei olisi edes avainta lukossa, mutta käymään ei lähde. Kilpurissa tuo on kyllä turha kapine, ajattelin vetää sen johdon suoraan nyt.
Ja juuri tuon on-off lukon kanssa oli eilen nämä murheet. Torstaina saa ammattimies katsoa missä katkos.
Ja tässä käytössä olevassa F;läisessäkin "virtalukko" on avaimella toimiva 2 asentoinen sytytyksen herätevirralle. Eli kytketty niin että starttinapista kun painaa niin startti pyörii vaikka ei olisi edes avainta lukossa, mutta käymään ei lähde. Kilpurissa tuo on kyllä turha kapine, ajattelin vetää sen johdon suoraan nyt.
Ja juuri tuon on-off lukon kanssa oli eilen nämä murheet. Torstaina saa ammattimies katsoa missä katkos.
- TiM
- A-Junnu

- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Ja aiheen otsikon kanssa ei tälläisellä kytkennällä ole mitään tekemistä... tuolla kun ei tehdä mitään muuta kuin estetään auton käynnistäminen ilman virtakatkaisimen kääntöä...Diosol kirjoitti:Minä ajattelin laittaa omaan jäärata rässiin 2-napaisen biltema-kytkimen miinusnapaan kiinni. Miinusnapaan kytkettäessähän ei tarvitse niin suuresti pelätä sitä, että kytkimen navat ottaisivat runkoon kiinni.
- Kimi
- KV

- Viestit: 443
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Juuri näin.Kimi kirjoitti:Sääntökirjasta lainattu.Ulkopuolella katkaisin on sijoitettava umpiautoissa tuulilasin etutolpan eteen.
Eli tuossahan ei puhuta mitään siitä, kummalle puolelle se pitää asentaa. Näin ollen lienee sallittua, asentaa se esim. kartturin puolen etutolpan eteen?
Tästä sainkin vääntää kättä sääntömuutoksen jälkeisessä kisassa, mutta sääntökirjaa luettiin porukalla.
Se on vanha sääntö määrännyt että pitää olla kuskin puolella ja sen ne katsurit tuntui muistavan.
- rammracing
- Yleinen

- Viestit: 193
- Liittynyt: 15.08.2005 00:00
- Paikkakunta: Valkeala
