Skodan SS

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
isutzuBellett
Viestit: 9
Liittynyt: 26.02.2006 00:00

Skodan SS

Viesti Kirjoittaja isutzuBellett » 28.01.2009 16:22

Mistä mahtais löytää Ulkohalkaisialtaa 95mm taka jouset
micrassa ja ykkäs Golffissa on takana sama mutta pitäs sopia taka mootori skodaan et voi olla liian jäykkä ainaki soralla :(

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Skodan SS

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.01.2009 19:10

isutzuBellett kirjoitti:Mistä mahtais löytää Ulkohalkaisialtaa 95mm taka jouset
micrassa ja ykkäs Golffissa on takana sama mutta pitäs sopia taka mootori skodaan et voi olla liian jäykkä ainaki soralla :(
:D Takamoottori skodassa ei ole 95 mm jousia takana. Kisakäyttöön parhaat, mallista riippuen , löytyy omista jousista. Jos 130 alusta, suosittelen 120 M takajousta. Langan paksuus 13.6. Kierroksia 10 ja jousen vapaa pituus 326 mm. Ulkohalkaisija 114.6. Jos malli 120 , myös vakio jousi , pituus 316 mm. Molempia voi lyhentää tarvittaessa ottamalla kierroksen tai 1½ pois. Kierrejousta lyhennettäessä se samalla jäykistyy. Tarkennuksia vaikea sanoa kun ei tiedä mikä paino on taka-akselilla, eli onko käytössä oma vaiko "laina moottori". Lähtisin kuitenkin siitä että alkuperäisillä pääsee riittävän pitkälle :( Insinöörit on suunnitelleet nämä valmiiksi ja pienin muutoksi jopa kisakäyttöön. Mielestäni Micron tai Golf´in jousi ei missään olosuhteissa ole liian jäykkä takamoottori skodan taakse

Avatar
isutzuBellett
Viestit: 9
Liittynyt: 26.02.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja isutzuBellett » 28.01.2009 19:21

Favoritin kone 1Golfin kaasuiskarit takana
painoa en tiiä

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 28.01.2009 20:26

isutzuBellett kirjoitti:Favoritin kone 1Golfin kaasuiskarit takana
painoa en tiiä
Favorit´n kone on hieman kevyempi kuin normaali takamoottorisen kone johtuen siitä että se on täysalumiininen. Painojakauma parempi. Jos perusautona 120 malli jossa "heiluriakselisto" en käyttäisi kaasuiskareita. Kaasuiskari pyrkii nostamaan autoa ja siten se saattaa tehdä heiluriakseliautolle huonommat ajo-ominaisuudet. Normaalilta öljyiskarilta nosto-ominaisuus puuttuu. Suosittelen vielä omia jousia muutettuna ja öljyiskareita. Esim Koni tms. Aikoinaan käytettiin pääasiassa KONEja.

Vastaa Viestiin