Tallinna rallista
- VilMil
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tallinna rallista
Katsoin filmiä kisasta ja tuli mieleen tuo Kaz.Eli millainen tuo oli hiekkatiellä+muualla.Tää on kysymys Nro.103 kuljettajalle.Ainakin paikan päällä näytti aika vekottimelle 
- jarko
- Yleinen

- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Oli se aika vekotin tosiaan. Hyttihän on pirun pieni ja ahdas, mutta muuten auto on iso. Varsinkin pienillä teillä oli pikkusen fiilinkiä. Peilikin lähti Vasalemman maalipäässä, kun puu tuli turhan liki...
Kokemus oli hieno, mutta tosi rankka. Ohjauksessa ja jarruissa ei tietenkään ole mitään tehostimia, joten poweria olis saanut olla pohkeissa ja käsivarsissa vaikka vähän enemmänkin. Nyt oli sunnuntaina olo vähän kun olis tuurannu päivän ajan nyrkkeilysäkkiä.
Ohjaus on paitsi raskas, myös suurpiirteinen ja hidas. Kuorkin perä on suhteessa muuhun autoon tosi kevyt, joten auton entinen omistaja Raul Viik oli oikeassa, kun varoitteli ettei kannata tuupata kolmosta sisään ennen jarrutusta. Saattaa nimittäin ronkkelit spinnata.
Loota on mallia suorakytkentä, eli vaihdetta ei laiteta päälle, vaan se pitää iskeä määrätietoisesti perille asti. Muuten saa pysähtyä asettelemaan pykälää.
Pätkät ajetaan periaatteessa kolmosella ja nelosella. Ihan älyttömiin takapiikkeihin pitää vaihtaa kakkosta. Jarruihin en tottunut koko kisan aikana, kun välillä poljin vaikutti vauhtiin ja välillä ei. Tuli ajettua nimittäin muutama mutka vahingossa melko hiuksia nostattavalla vauhdilla (eli todennäköisesti osapuilleen samaa vauhtia kuin kilpakumppanit) ja osaan taas sain tapettua vauhdin ihan liiankin kanssa.
Summasummarum, niin kivaa se oli, että mieli tekis lähteä koettamaan uudelleen. Jos jotakuta kiinnostaa, niin auto on nykyään Kittelän Timon ja varmasti vuokrattavissa.
Kokemus oli hieno, mutta tosi rankka. Ohjauksessa ja jarruissa ei tietenkään ole mitään tehostimia, joten poweria olis saanut olla pohkeissa ja käsivarsissa vaikka vähän enemmänkin. Nyt oli sunnuntaina olo vähän kun olis tuurannu päivän ajan nyrkkeilysäkkiä.
Ohjaus on paitsi raskas, myös suurpiirteinen ja hidas. Kuorkin perä on suhteessa muuhun autoon tosi kevyt, joten auton entinen omistaja Raul Viik oli oikeassa, kun varoitteli ettei kannata tuupata kolmosta sisään ennen jarrutusta. Saattaa nimittäin ronkkelit spinnata.
Loota on mallia suorakytkentä, eli vaihdetta ei laiteta päälle, vaan se pitää iskeä määrätietoisesti perille asti. Muuten saa pysähtyä asettelemaan pykälää.
Pätkät ajetaan periaatteessa kolmosella ja nelosella. Ihan älyttömiin takapiikkeihin pitää vaihtaa kakkosta. Jarruihin en tottunut koko kisan aikana, kun välillä poljin vaikutti vauhtiin ja välillä ei. Tuli ajettua nimittäin muutama mutka vahingossa melko hiuksia nostattavalla vauhdilla (eli todennäköisesti osapuilleen samaa vauhtia kuin kilpakumppanit) ja osaan taas sain tapettua vauhdin ihan liiankin kanssa.
Summasummarum, niin kivaa se oli, että mieli tekis lähteä koettamaan uudelleen. Jos jotakuta kiinnostaa, niin auto on nykyään Kittelän Timon ja varmasti vuokrattavissa.
- VilMil
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti: