No mä yritän
Vaikka Roadsporttia olen ajanut niin en itsekkään osaa tuota kaavaa laskea,

vaikka ei siinä mikään insinööri tarvi ollaakkaan.
Mikäs auto on kyseessä?
Noin lonkalta heittäsin että A-luokkaan menee.
Mun vanha auto oli 1150cc ja minimipaino muistaakseni 645 kg 8v. ja uniside. Toinen vaihtoehto 1038cc ja minimipaino pitää olla 581kg Jos noita kokeilet sovitella sinne kaavaan ja saat samoja lukuja niin sit sä osaat laskea sen.
Muuten Sprint auton saa Roadsporttiin pikkumuutoksilla.
- Omat orkkis valot, ei xenon ym. ja vilkut ainakin taakse että kanssakilpailija näkee jos oot menossa varikolle.
- Asfaltti alusta.
- Pidempi välitys 170-220 huipuilla, riippuen luokasta.
Putkirunkohan on periaatteessa kielletty, iskarin yläpää pitää olla kiinni pellissä. ei putkessa.
Tuossa yhtäkkiä mieleen tulleet vaatimukset, aika pienellä vaivalla sais asfaltti sprint autosta Roadsporttiin soivan pelin, tätä ei vieläkään ole moni hoksannut. Muutama vanha F-ryhmäläinen sinne onkin jo "eksynyt" ja niillä ajetaan sijoista 1-5
Sääntömuutoksista sen verran että hallitus ja tekniikkaryhmä, keskustelee suhtautumisesta moottoreihin jotka eivät ole luokitellusta autosta peräisin. Sekä tarpeesta auton luokittaiselle minipainon määrittämiselle. Koska nykyinen käytäntö antaa mahdollisuuden että samassa lähdössa saattaa olla n.500 kg painava lasikuitu rakennelma ja 1400kg painava malmikasa. toisin sanoen jos 1400kg Camaro torppaa vauhtinsa n.500kg painavan IMPin persustaan tai pahimmassa tapauksessa tää kevyempi on poikittain radalla ja osutaan, niin jälki on pahaa katseltavaa.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.