Mantasta kilpuri
- Virtaracing
Mantasta kilpuri
Mites on voiko mantasta tehdä sen 2,4L, 2,0L ja jos käyttää sitten niitä 400 luokkareita tuleeko jotain ongelmia
- Kupru
- B-junnu

No niin , onko kyse A- vai B-korimallin Mantasta?
Jos kyse on B-mallista, niinkuin oletan, siitäkin on mahdollista tehdä joko historic, tai F-ryhmän kilpuri.(riipuen auton vuosimallista). Oma suositukseni on että myyt Mantan jollekin "oikealle harrastajalle"ja ostat valmiin kilpurin, vaikkapa Asconan.
PS. lisätietoja SP:llä
Jos kyse on B-mallista, niinkuin oletan, siitäkin on mahdollista tehdä joko historic, tai F-ryhmän kilpuri.(riipuen auton vuosimallista). Oma suositukseni on että myyt Mantan jollekin "oikealle harrastajalle"ja ostat valmiin kilpurin, vaikkapa Asconan.
PS. lisätietoja SP:llä
Aina autourheilun puolella/puolesta.
- Vauhtikone
- A-Junnu

- Viesti:
- Juke
- A-Junnu

- Viesti:
- asconautti
no, 98.5 porausta tuskin kestää edes 2.4 omegan lohko.. mihin se pitäis oikeesti tehdä. kynsitiivisteen saanti jo aiheuttaa sinäänsä ongelman. jos 2.0 lohkoon 96 männällä saadaan 2041cc ja 98 männällä saadaan 2100cc voisin sanoa montako mutkaa se oikoo pätkällä tehojen puitteissa..ei ainakaan mun räpylässä .; iskunpituutta kun ei saa muuttaa. yritetään paikata hanskalla/ alustalla seJuke kirjoitti:Poraustahan saa suurentaa F-ryhmässäkin ja 2L lohko kestää varmasti 98mm porauksella, jotkut tehneet jopa 98,5mm, niiden kestävyydestä en tiedä.
98mm porauksella tulee n. 2,1L tilavuus.
Juke
mitä muussa suoritus kyvyssä hävitään
vanhan aikainen
- udo
- Yleinen

98mm kestää helposti porata vakiotiivisteellä oon ainakin ite pärjänny pitkälle, kynsitiiviste tietenkin parempi ja liekkirenkailla idioottivarma. Kannenhan saa virtaamaan ihan kivasti mulla penkitettiin 250hv lukemia toki isolla alakerralla, vääntöähän lähtee näistä pannuista automaattisesti. Ajettavuuden kanssa ei ongelmia tule vakioratkaisut toimivia, niillä voi ajaa luokasta riippumatta 
- asconautti
tottahan tuokin on, vaan totuus vakio kannen tiivisteestä kilpaudo kirjoitti:98mm kestää helposti porata vakiotiivisteellä oon ainakin ite pärjänny pitkälle, kynsitiiviste tietenkin parempi ja liekkirenkailla idioottivarma. Kannenhan saa virtaamaan ihan kivasti mulla penkitettiin 250hv lukemia toki isolla alakerralla, vääntöähän lähtee näistä pannuista automaattisesti. Ajettavuuden kanssa ei ongelmia tule vakioratkaisut toimivia, niillä voi ajaa luokasta riippumatta
käytössä on onneks pelkkää puhetta
. . . ja riittää ei ole ala kerrasta kiinni ollenkaan
lisää kattilaas. jos meinaat ihan vakio alusta ratkaisuilla ( vanha a- ryhmä)
tyyliin vetää. . . onnea kokeilulles
- Virtaracing
Joo olishan se pitäny tajuta että siinä ei saa käyttää sitä B-ryhmän luokkaria mutta kun idean sain päässäni olin vaan niin tohkeissani ettei ajatus liikkunu oikein... Mites kun jostain täältä luin että joku käyttää jotain eri opelin jousia mantassa mutta saako siihen ostettua mistään ihan valmiita reicinki jousia vai pitääkö siihen niitä jostain viritellä... eikä kaikkee kannata ottaa sillain liian vakavasti kun ei tässä mikskään tommi mäkiseks yritetä vaan pitää hauskaa ja päästä pois kotoo välillä :D
- asconautti
tuohon mul olis sulle idea: esim. h&m jousivalikoimasta löydät varmasti sopivan ja mieleisen jousen autoos. ne on vaan sisä halkaisijalta pienemmät ku opeliksin oma.Virtaracing kirjoitti:Joo olishan se pitäny tajuta että siinä ei saa käyttää sitä B-ryhmän luokkaria mutta kun idean sain päässäni olin vaan niin tohkeissani ettei ajatus liikkunu oikein... Mites kun jostain täältä luin että joku käyttää jotain eri opelin jousia mantassa mutta saako siihen ostettua mistään ihan valmiita reicinki jousia vai pitääkö siihen niitä jostain viritellä... eikä kaikkee kannata ottaa sillain liian vakavasti kun ei tässä mikskään tommi mäkiseks yritetä vaan pitää hauskaa ja päästä pois kotoo välillä :D
- Juke
- A-Junnu

- Viesti:
Virtaracing kirjoitti:Joo olishan se pitäny tajuta että siinä ei saa käyttää sitä B-ryhmän luokkaria mutta kun idean sain päässäni olin vaan niin tohkeissani ettei ajatus liikkunu oikein... Mites kun jostain täältä luin että joku käyttää jotain eri opelin jousia mantassa mutta saako siihen ostettua mistään ihan valmiita reicinki jousia vai pitääkö siihen niitä jostain viritellä... eikä kaikkee kannata ottaa sillain liian vakavasti kun ei tässä mikskään tommi mäkiseks yritetä vaan pitää hauskaa ja päästä pois kotoo välillä :D
Ekegreniltä on saanut eteen kisajousia, Lautamäeltä on löytyny kans, ja jotkut tilanneet ruottista Enemiltä. Taakse kuulemma olis hyvät gsi-mantan vakio progressiiviset jouset jos on vakio tukivarret! Vetopitoa tulee paremmin lievällä takapäällä.
Mulla on tehty Konin iskarien päälle kierreholkki ja kynäjouset siihen, melko lievät, en muista nyt jäykkyyttä tähän hätään. Ja kunnon nelilinkit on rustailtu kans.
- Juke
- A-Junnu

- Viesti:
2,2 kansi virtaa imusarjan kanssa mulla 270hv, mutta tuo 98mm porauksella oleva alakertahan se pullonkaula on, kestävyyden varmistamiseksi vaan n. 10.5 puristuksella saatiin 203hv. Onhan noita kyllä tehty 12 puristuksellakin, niin tulis aika paljon voimaa lisää...udo kirjoitti:98mm kestää helposti porata vakiotiivisteellä oon ainakin ite pärjänny pitkälle, kynsitiiviste tietenkin parempi ja liekkirenkailla idioottivarma. Kannenhan saa virtaamaan ihan kivasti mulla penkitettiin 250hv lukemia toki isolla alakerralla, vääntöähän lähtee näistä pannuista automaattisesti. Ajettavuuden kanssa ei ongelmia tule vakioratkaisut toimivia, niillä voi ajaa luokasta riippumatta
Liekkirenkailla mullakin on tehty, ei tarvi pelleillä tiivisteiden kans.
Miten iso tuo sun alakerta oli 250hv tehoilla? ja paljonko ruttua?
- udo
- Yleinen

Tos Ooppelin koneessa murheenkryyni on imuilman lämpö ja nokan kuluminen, voima ja kestävyys ei niinkään. 100hv litrateho on realistinen esim Ekegreniltä etujouset ja iskarit niin voi lähtee vetään. Mulla alakerta 2.6 ja puristus 11.5 nurkilla kääntöä n 30 kg. 8000 voi kierrättää huoletta tollasta pitkäiskusta.
- Virtaracing
- Juke
- A-Junnu

- Viesti:
Joo, ei mahdu kierreholkki suoraan omaan paikkaan. Mulla f-läisessä rälläköitiin oma torni pois ja hitsattiin reilunkokoinen putki suoraan akselin yläpuolelle, iskarin kiinnityspiste näkyy hattuhyllyn päällä. SS-projektissa tehtiin sama juttu, mutta alkuperäiselle kohdalle, eli vähän akselin takapuolelle. Siinäkin on kiinnitys hattuhyllystä läpi.Virtaracing kirjoitti:kun ne kierreholkit laittaa sinne taakse eikös pidä isontaa sitä iskarin paikkaa kun oli mielessä laitaa kierreholkki systeemi mutta omasta mielestä se ei mahdu sinne...??