Paperit

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
SierraBAR
Yleinen
Yleinen

Paperit

Viesti Kirjoittaja SierraBAR » 06.11.2009 16:40

Mitä papereita punakilpinen f-ryhmäläinen tarvitsee? Autolla ajettu ss-luokassa ja aattelin jos muuttais f-ryhmäläiseksi. Mulla on luovari autosta jossa edelliset rek.nro tiedot yms. rekisteriotetta ei auton myyjä sillon löytäny, kun auto ostettu. Kävin konttorilla kyselemässä luovarin kanssa mitäköhän papereita tarvitsisin, eivät oikeen tienneet, ja rekisteriin merkittyä omistajaa ei voi muuttaa kun kilvet on jo palautettu. Auttaako muu kun mennä penkomaan tutun myyjän sotkuset kaapit?

eddyfin
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 06.11.2009 18:24

Akk myöntämä katsastuskortti riittää. Sillä haet aina vaan laput ja vakuutuksen konttorilta.

JoneLampinen
KV
KV

Re: Paperit

Viesti Kirjoittaja JoneLampinen » 06.11.2009 18:37

SierraBAR kirjoitti:Mitä papereita punakilpinen f-ryhmäläinen tarvitsee? Autolla ajettu ss-luokassa ja aattelin jos muuttais f-ryhmäläiseksi. Mulla on luovari autosta jossa edelliset rek.nro tiedot yms. rekisteriotetta ei auton myyjä sillon löytäny, kun auto ostettu. Kävin konttorilla kyselemässä luovarin kanssa mitäköhän papereita tarvitsisin, eivät oikeen tienneet, ja rekisteriin merkittyä omistajaa ei voi muuttaa kun kilvet on jo palautettu. Auttaako muu kun mennä penkomaan tutun myyjän sotkuset kaapit?
Katoppa tuolta aluksi vinkkejä http://www.unelmistatotta.net/ralli-info/punakilvet/

jake74
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja jake74 » 06.11.2009 19:12

eddyfin kirjoitti:Akk myöntämä katsastuskortti riittää.
kannattaa olla omistus-suhteet kunnossa. mulla on omaan autoon luovari mutta rekisteriote on erinimellä ku rekisteriinmerkitty. luovari on tältä rekisteriinmerkityltä.
joutin ite kyseleen luovarit ku sattu vahinko josta mä sain korvaukset. jos en ois saanut luovareita hommattua ni rahat ois jääneet saamata vakuutusyhtiöltä.

SierraBAR
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja SierraBAR » 06.11.2009 19:19

tarkotus olisi siis jos muuttaisi tuon f-ryhmän ralliautoksi. Toinenki kori on tekeillä mut toi ois pikkumuutoksilla valmis peli. Toi unelmista totta autohan on ollu tax-free, eli vähän eri juttu.

Eli tarviikohan sitä auton viimistä rekisteriotetta? Jos teen tuolta Aken sivuilta tuon: Ilmoitus rekisteristä poistetun ajoneuvon kilpailukäyttöön ottamisesta, niin onnistuuko ja pitääkö punakilpikatsastukseen viiä rekisteriotetta?

eddyfin
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 06.11.2009 19:24

jake74 kirjoitti:
kannattaa olla omistus-suhteet kunnossa. mulla on omaan autoon luovari mutta rekisteriote on erinimellä ku rekisteriinmerkitty. luovari on tältä rekisteriinmerkityltä.
joutin ite kyseleen luovarit ku sattu vahinko josta mä sain korvaukset. jos en ois saanut luovareita hommattua ni rahat ois jääneet saamata vakuutusyhtiöltä.

Tarkoitatko katsastuskorttia?

eddyfin
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 06.11.2009 19:29

SierraBAR kirjoitti:tarkotus olisi siis jos muuttaisi tuon f-ryhmän ralliautoksi. Toinenki kori on tekeillä mut toi ois pikkumuutoksilla valmis peli. Toi unelmista totta autohan on ollu tax-free, eli vähän eri juttu.

Eli tarviikohan sitä auton viimistä rekisteriotetta? Jos teen tuolta Aken sivuilta tuon: Ilmoitus rekisteristä poistetun ajoneuvon kilpailukäyttöön ottamisesta, niin onnistuuko ja pitääkö punakilpikatsastukseen viiä rekisteriotetta?

Lainattu unelmista totta sivuilta:

Katsastuksessa tarvittavat paperit

Luokitustodistus
Tullista saatu todistus auton verovapaasta kilpailukäytöstä
Auton katsastuskortti
Rahaa 70 €

Tulli paperia ei tarvii jos auto ollut suomen rekisterissä. Unelmista totta projektista auto tuotu ruotsista.

jake74
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja jake74 » 06.11.2009 19:35

eddyfin kirjoitti:
jake74 kirjoitti:

Tarkoitatko katsastuskorttia?
en. rekisteriote on sillä nimellä joka oli omistajana ennen autohajottamoa, autohajottamo osti auton ja rekisteröi yrityksen nimii ja poistikilvistä. tätä rekisteriotetta ei oo koskaan tulostettu katastuskonttorin mukaan. luovari on romuttamon nimellä.
katastuskortti on mun nimellä :wink:

SierraBAR
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja SierraBAR » 06.11.2009 19:37

Eli tuon viimisen rekisteri otteen tarvii jossakin vaiheessa? katsastuskortti multa löytyy, oon ajanu sprinttiä autolla.

eddyfin
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja eddyfin » 06.11.2009 19:47

SierraBAR kirjoitti: katsastuskortti multa löytyy, oon ajanu sprinttiä autolla.
Elikkä auto f-ryhmän sääntöjen mukaiseksi ja katsastukseen...

Jankos
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Jankos » 06.11.2009 19:57

Kannattaa olla omistuspaperit kunnossa. Olen meinaan törmännyt konttorilla siirtolupia hakiessani tilanteeseen että täti tiskillä sanoi että auto ei ole sun nimissä aken tiedoissa, no annoin luovarin ja siihen totesi että ei ole oikea luovari. Mulla oli luovari kaverilta mikä oli poistanut tuon rekisteristä mutta seuraava omistaja oli siirtänyt nimiinsä vaikka oli pois kilvista, eli sekin on onnistunut jossain vaiheessa. No minä vaihdoin konttoria ja sain tarrat niinkuin useamman kymmenen kertaa aiemminkin. Lisäksi olen törmännyt tapaukseen että hain siirtotarroja kaverin autoon niin piti olla valtakirja että ne sain.

ELI monenlaisia käytäntöjä on eri konttoreilla ja asioiden onnistumiseksi kannattaa paperit olla kunnossa. Ja kun sulla kerran on aken tietojen mukaiselta viimeiseltä omistajalta luovari niin omistussuhteen todistaminen on kunnossa.

Kilpa-autokatsastuksessa ei tarvita muuta kuin katsastuskortti, luokkariakin joku saattaa kaipailla mutta ei pitäisi.

-AP-
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja -AP- » 06.11.2009 20:12

Tullin ilmoitusta ei enää nykyään tarvita EU-alueelta tulevaan autoon, tavaran vapaa liikkuvuus nähkääs. Vanhaan 'suomi-autoon' tarvitaan ilmoitus AKEen käyttötarkoituksen muuttamisesta.

Rekisteriotteelle en näe tarvetta, paitsi ehkä jossain yllä mainitussa vakuutustapauksessa. Punakilpikatsstuksesssa sitä ei tarvita.

anssi67
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 07.11.2009 10:55

Parasta on että kysyt akelta kenen nimi heillä on viimeisenä omistajana, sitten yhteys siihen henkilöön/yritykseen joka nimissä auto on ja pyydät tekemään luovarin nimiisi. Itselläni oli juuri tällainen tapaus joka oli pelkällä rekisteriotteella vaihtanut omisajaa ja monesti oli jäänyt luovari tekemättä, sain selvitettyä ketjun ja otin yhteyttä aken tiedostossa olevaan omistajaan. Hän tunsi myyntiketjun ja siirti omistuksen minulle. Sen jälkeen menin ja katsastin ja rekisteröin vanhan auton takasin Suomikilpiin...siinä on kyllä tosipaljon etua ja arvoa, myydessäni auton ulkomaille arvo oli ihan jotain muuta kuin ilman selvää paperi omistusta ja Suomi kilpiä!! Miettikää hetki ennen kuin teette sen poiston.

Vastaa Viestiin