Vetoomus varustesäännön muuttamiseksi
-
- A-Junnu
- Viesti:
Vetoomus varustesäännön muuttamiseksi
Endurance foorumilla kerätään nimiä vetoomukseen jossa yritetään saada tulevaa varustesääntöä huomioimaan harrastaja-luokat radalla.
Vetoomus on täällä:
http://mallasracing.info/Vetoomus_Varus ... okissa.pdf
Asiasta Endurance foorumilla, siellä myös ohjeet miten menetellä:
http://it-motorsport.com/era/viewtopic. ... 582a5d1f9d
Mikäli lompsa on kunnossa niin ajattelet että koskee vain köyhää niin unohda asia mutta jos haluat edes yrittää helpottaa harrastajien rahanmenoa niin lähetä nimesi listaan ohjeiden mukaisesti.
Asialla on hieman kiire sillä aikaa on sunnuntaihin 6.12 saakka.
Vetoomus on täällä:
http://mallasracing.info/Vetoomus_Varus ... okissa.pdf
Asiasta Endurance foorumilla, siellä myös ohjeet miten menetellä:
http://it-motorsport.com/era/viewtopic. ... 582a5d1f9d
Mikäli lompsa on kunnossa niin ajattelet että koskee vain köyhää niin unohda asia mutta jos haluat edes yrittää helpottaa harrastajien rahanmenoa niin lähetä nimesi listaan ohjeiden mukaisesti.
Asialla on hieman kiire sillä aikaa on sunnuntaihin 6.12 saakka.
- rs2000evo
- A-Junnu
KALSARI NARINAA
Taitaapi olla turhaa narinaa. Jos harrastus kaatuu siihen että ei pysty ostaa 160€ ALUS ASUA, niin pienet on budjetit herroilla.(ruvekkaa käymään vaikka lenkillä,se ei maksa mitään) Kysymys on kuitenkin omasta turvallisuudesta. Jättäkää niitä kisoja ajamatta niin kauaksi että kyseiset varusteet saatta irti. Jokkiksessa ihan hyvä asia että tulee HANSSIT sinnekkin. Mun puolesta ajakaa vaikka alasti ja ilman vöitä,ei liikuta pätkääkään. Meidän tiimiin hommataan kalsarit ja hanssit. Suosittelen muillekkin Hanssia jo enskaudeksi.Miettikää nyt hyvät ihmiset jos se vahinko sattuu ja se ratsuni lähtee lapasesta täydestä laukasta ja syttyy palamaan. Jälkeenpäin on turha viisastella että voi, voi kun olis ollu kunnon turvavarusteet.
-
- B-junnu
rs jne kirjoitti:
Miettikää nyt hyvät ihmiset jos se vahinko sattuu ja se ratsuni lähtee lapasesta täydestä laukasta ja syttyy palamaan. Jälkeenpäin on turha viisastella että voi, voi kun olis ollu kunnon turvavarusteet.
Eikös rs jne voinut aikaisemmin hommata kunnollisia turvavarusteita vasta kun ne määrätään pakolliseksi, ei taida itse pystyä ajattelemaan.
Miettikää nyt hyvät ihmiset jos se vahinko sattuu ja se ratsuni lähtee lapasesta täydestä laukasta ja syttyy palamaan. Jälkeenpäin on turha viisastella että voi, voi kun olis ollu kunnon turvavarusteet.
Eikös rs jne voinut aikaisemmin hommata kunnollisia turvavarusteita vasta kun ne määrätään pakolliseksi, ei taida itse pystyä ajattelemaan.
- Samil
- KV
- Viesti:
Toisissa topiceissa haukutaan penkki/vyö/hans/alusasu ym. -säännöt sinne mihin aurinko ei paista ja sitten kun joku tekee asian eteen konkreettisesti jotain niin sekään ei passaa?
Teippaukset, tarrat, banderollit ym. edullisesti ja nopeasti!! http://www.ostatarra.fi
- numppa
- KV
Ihan normaalia suomalaista toimintaa,keskustelupalstoilla huudellaan että vääryyttä tehdään mutta kun pitäisi lähteä barrikaadeille niin tyydytään kohtaloon ja ostetaan pakolliset vermeet.
Eikö nuo varusteet ole ollut kaupan jo pitkään? Mikä on estänyt ostamasta niitä jo aikasemmin ja käyttämästä?
Oma alusasu tuolla 2000-hyväksynnällä on ollut kaapissa 3 vuotta joten mistään uudesta asiasta ei ole kai kyse.
Nyt kun joku tekee asian eteen muutakin kuin valittaa täällä niin antaa sen tehdä se ihan vapaasti ja nimeähän ei ole pakko laittaa jos ei tahdo.
Eikö nuo varusteet ole ollut kaupan jo pitkään? Mikä on estänyt ostamasta niitä jo aikasemmin ja käyttämästä?
Oma alusasu tuolla 2000-hyväksynnällä on ollut kaapissa 3 vuotta joten mistään uudesta asiasta ei ole kai kyse.
Nyt kun joku tekee asian eteen muutakin kuin valittaa täällä niin antaa sen tehdä se ihan vapaasti ja nimeähän ei ole pakko laittaa jos ei tahdo.
En vastaa foorumin kuvakyselyihin,ota yhteyttä s-postilla
rallyphotofinland@gmail.com
www.rally-media.com
rallyphotofinland@gmail.com
www.rally-media.com
- rs2000evo
- A-Junnu
MEILLÄ ON TURVAVARUSTEET VIIMMESEN PÄÄLLE. Siis ne mitkä on ollu tähän asti pakolliset/tarpeelliset. Ja lisää ostetaan mukisematta.Minä pystyn ajattelemaan ja myös ymmärtämään kirjoitetun tekstin.Vaari kirjoitti:rs jne kirjoitti:
- rgr-fiat
- B-junnu
vaikka avaruusasussa
Rs voi harrastaa rallia vaikka NASA:n avaruusasu päällä. Mikään ei kiellä ostamasta "vimpanpäälle hienoo" kaikki vaan ei haluu. Jos kaikki "persaukiset" ralliharrastajat lähtis lenkkipolulle, jonne kyllä pitäis lähteä muutenkin" niin yhtään rallikilpailua ei järjestetä niille 20 "rahamiehelle" ja jos JM porukka laittais oman liiton ja lopettais AIK:n lisenssien oston nousis lisenssin hinta varmaan tonniin.
Kaiki vooortit pitäis kieltää lailla.
Kaiki vooortit pitäis kieltää lailla.
- Sheikki
- Yleinen
- Viesti:
Re: KALSARI NARINAA
Onkos sulla sammutusjärjestelmä autossa. Ai ei ole? no miksei?rs2000evo kirjoitti:Taitaapi olla turhaa narinaa. Jos harrastus kaatuu siihen että ei pysty ostaa 160€ ALUS ASUA, niin pienet on budjetit herroilla.(ruvekkaa käymään vaikka lenkillä,se ei maksa mitään) Kysymys on kuitenkin omasta turvallisuudesta. Jättäkää niitä kisoja ajamatta niin kauaksi että kyseiset varusteet saatta irti. Jokkiksessa ihan hyvä asia että tulee HANSSIT sinnekkin. Mun puolesta ajakaa vaikka alasti ja ilman vöitä,ei liikuta pätkääkään. Meidän tiimiin hommataan kalsarit ja hanssit. Suosittelen muillekkin Hanssia jo enskaudeksi.Miettikää nyt hyvät ihmiset jos se vahinko sattuu ja se ratsuni lähtee lapasesta täydestä laukasta ja syttyy palamaan. Jälkeenpäin on turha viisastella että voi, voi kun olis ollu kunnon turvavarusteet.
On oikeasti hienoa että jollain on turvavarusteet huippu luokkaa, siitä kannattaa olla tyytyväinen ja eikä tuolloin kannataisi olla "kaateellinen". Mutta miksi kuljettaja itse ei saa päättää niistä varusteistaan. Tällä samalla menttaliteetillä tulee kohta ukko tai akka puskista ja sanoo, että koko rallia ei saa ajaa kun se on niin turvatonta.
Pitäkään nyt edes suomalaiset autourheilijat jossakin yhtä ja lopettakaa toi neitimäinen "elvistely". Jos joku jotain sääntöä vastustaa nii eikö se olis edes oikeus, että omaväki ei "kivittäis"
- jrt
- B-junnu
- Viesti:
Ihme jeesustelua näiden hanssien ja kalsareiden kanssa... Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että kaikki turvallisuutta lisäävät tuotteet on pelkastään hyvä asia, ehkä sen huomaa vasta muutaman kovavauhtisemman ulosajon jalkeen?... mutta pakkoa varusteiden hankkimiseen ei pitäisi olla kuin kypärällä ja jonkinlaisella ajopuvulla. Itsellä suurin piirtein kaikki varusteet löytyy, mutta korpeaa muutaman vuoden vanhan 3-kerros ajopuvun uusiminen, kun siinä vanha standardi, eikä vanha ole mennyt miksikään....
Säätämällä tämmöisiä "ostopakkoja" tulee harrastajat varmasti vähenemään vaikka ne varusteet kuinka hyviä olisikin, kaikillla harrastajilla ei vain ole mahdollisuutta ostaa kaikkea kerralla ja vähän kerrassaan ostamalla nykyisellä muutostahdilla ei ensin hankittuja varusteita ehdi edes käyttämään, kun tulee jo uusi standardi...
Mielessä on jopa käynyt tutustuminen paremmin rokkiralliin, kun sinne näyttää kokoajan parempaa kalustoa tulevan ja on itsekin kyseisen lajin kapistuksia tullut väsäiltyä
Sinne jos sais jonkun super hyper rok luokan nelikoille
ps, nimi on laitettu adressiin

Säätämällä tämmöisiä "ostopakkoja" tulee harrastajat varmasti vähenemään vaikka ne varusteet kuinka hyviä olisikin, kaikillla harrastajilla ei vain ole mahdollisuutta ostaa kaikkea kerralla ja vähän kerrassaan ostamalla nykyisellä muutostahdilla ei ensin hankittuja varusteita ehdi edes käyttämään, kun tulee jo uusi standardi...
Mielessä on jopa käynyt tutustuminen paremmin rokkiralliin, kun sinne näyttää kokoajan parempaa kalustoa tulevan ja on itsekin kyseisen lajin kapistuksia tullut väsäiltyä

Sinne jos sais jonkun super hyper rok luokan nelikoille
ps, nimi on laitettu adressiin
- rs2000evo
- A-Junnu
Hyvä herra SHEIKKI. Mikä mun kirjoitukses viittaa kateellisuuteen,ja mistä vitusta sinä tiedät onko meidän autossa sammutusjärjestelmä. (kuinka monella on F-ryhmän autossa)Ja tiedoksi muille mua ei vituta, eikä me olla hankittu vielä mitään vaan HANKITAAN.Eikä liioin ole NASAN pukua,vaikka SPARCON puku voi siltä näyttää jokkis fanin silmis. Ja veikkaan että vaikka ei niitä rahamiehiä ole kuin 20kpl,niin esim. F-Cuppia ajaa täys määrä kuitenkin. Ja kaikilla on asiaan kuuluvat varusteet.
- mikahele
- Yleinen
Eihän siinä mitään jos haluaa ostaa kaikki vehkeet vimpanpäälle. Itekkin ostaisin jos olis pakka kunnossa. Ei mikään sääntö ole kieltänyt ajamasta HANSSI kaulassa aikaisemminkaan. Eli osta ihmeessä, mutta se vaan että meidän persaukisienkin on PAKKO ne ostaa... Kalsaritkin ovat olleet kaapissa kaikissa muissa kisoissa paitsi niissä joihin ne on olleet pakolliset (1990 oli kohdallani eka "kalsarikisa", mutta niistä taitaa olla jo leima vanha..).
PS. minulla on kolmessa autossa sammutusjärjestelmä ollut vuodesta 1999 ja vanhimmassa vuodesta 1995 ja edelleenkin siellä ovat... Ja muihinkin laitetaan jos niillä vielä ajetaan.
PS2. niistä yksikään ei ole voorti
PS3. mulla ei oo faneja vaikka Sparcon puku onkin..
PS. minulla on kolmessa autossa sammutusjärjestelmä ollut vuodesta 1999 ja vanhimmassa vuodesta 1995 ja edelleenkin siellä ovat... Ja muihinkin laitetaan jos niillä vielä ajetaan.
PS2. niistä yksikään ei ole voorti
PS3. mulla ei oo faneja vaikka Sparcon puku onkin..