arctic rally 28-29.1
-
matti870
- KV

- Viestit: 314
- Liittynyt: 18.06.2004 00:00
arctic rally 28-29.1
Aika jännä kisa voi tulla tänä vuonna.
Tulee olemaan kovia kuljettajia saapa nähä tuleeko ketään huipukuskia wrcl.llä ajamaan mä ainakin toivoisin että tulis kovia, ruotsalaisia ,virolaisia ,latvialaisia ,ja norjalaisia kuskeja onhan kerta kisakin pohjois europan rallisarjan osakilpailu.
Tulee olemaan kovia kuljettajia saapa nähä tuleeko ketään huipukuskia wrcl.llä ajamaan mä ainakin toivoisin että tulis kovia, ruotsalaisia ,virolaisia ,latvialaisia ,ja norjalaisia kuskeja onhan kerta kisakin pohjois europan rallisarjan osakilpailu.
-
Vieras
- pantealex
- KV

- Viestit: 447
- Liittynyt: 22.10.2004 00:00
- Paikkakunta: JKL
2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
-
Vieras
aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
- Rapo
- A-Junnu

- Viestit: 68
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
eipäs. Evo III kv-luokitus on loppunut joten sillä saa ajaa kansallisessa. Evo 4:sella ei saa ajaa kansallisella puolella koska kv-luokitus voimassaSEBU kirjoitti:aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
-
Vieras
Eihän EVO III:n kv luokituksen päättymisestä ole 5 vuotta?Rapo kirjoitti:eipäs. Evo III kv-luokitus on loppunut joten sillä saa ajaa kansallisessa. Evo 4:sella ei saa ajaa kansallisella puolella koska kv-luokitus voimassaSEBU kirjoitti:aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
- Rapo
- A-Junnu

- Viestit: 68
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
- jaba
- Yleinen

- Viestit: 172
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti:
CopyPaste 05 sääntökirjasta:
Niin, mikä muka sen nyt kieltää sitten siinä kansallisessa ajamasta autolla, josta on kv-luokitus päättynyt vaikkapa 2 vuotta sitten? Ei ainakaan tämä sääntö. Sallii toki osallistumisen kv-kilpailuun.FIA:n mestaruussarjojen kilpailuissa Suomessa vaaditaan voimassaoleva kansainvälinen luokitus. Lisäksi FIA on antanut mahdollisuuden eri maiden ASN:lle mahdollisuuden sallia kansainvälisiin rallikilpailuihin (ei MM) kv-luokkiin neljän vuoden jatkoajan niille autoille, joiden kv-luokitus on päättynyt. Suomessa tämä mahdollisuus on annettu kaikille kansainvälisille rallikilpailuille (paitsi MM). Auton viritysasteen tulee olla silloin päättyneen (kv) vuoden sääntöjen mukainen.
Rallin yleisen luokan SM-kilpailuissa saa auton luokitus olla enintään viisi vuotta kansainvälisesti vanhentunut, sama koskee ryhmää N kaikissa rallikilpailuissa. Ensimmäinen luku auton mallimerkinnän perässä on moottorin kuutiotilavuus.
Viimeinen luku ilmoittaa kv-luokituksen päättymisajankohdan. Muutokset tähän listaan ilmoitetaan AKK-tiedottaa -julkaisussa.
- pantealex
- KV

- Viestit: 447
- Liittynyt: 22.10.2004 00:00
- Paikkakunta: JKL
Toi mun käyttämä lainaushan on peräisin rallin säännöistä, eikös kisa kohtaiset säännöt ohita yleissäännöt? Eli 2005tunturissa KV-luokituksen loppumisesta 5vuotta niin kuulutaan vielä KV-puolelle. Pitkäänhän tätä ei täällä tartte enään arpoa, kun lähtäri ilmestyy ma 17.1 ja itse kisassa pe 28.1 viimeistään ilmenee millä vehkeellä ajetaan missäkin kisassa/luokassa. EvoIV oli ainakin nyt jo alustavissa ilmoittautuneissa muutettu KV-puolelle, mutta evo III oli vielä molemmilla puolilla, minulle on tärkeintä että kaikki pääsee mukaan, mitä enemmän autoja,sitä kivempi reissu Rovaniemelle.
- jaba
- Yleinen

- Viestit: 172
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti: