arctic rally 28-29.1

Kotimaan ralli- ja sprintkilpailujen ennakkopuinti, voittajaveikkaukset ja muu ennen kilpailua tapahtuva spekulointi.
Vastaa Viestiin
matti870
KV
KV
Viestit: 314
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

arctic rally 28-29.1

Viesti Kirjoittaja matti870 » 19.12.2004 17:17

Aika jännä kisa voi tulla tänä vuonna.
Tulee olemaan kovia kuljettajia saapa nähä tuleeko ketään huipukuskia wrcl.llä ajamaan mä ainakin toivoisin että tulis kovia, ruotsalaisia ,virolaisia ,latvialaisia ,ja norjalaisia kuskeja onhan kerta kisakin pohjois europan rallisarjan osakilpailu.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 19.12.2004 17:28

Onko kisalla tai edes koko SM-sarjalla enää mitään merkitystä nyt kun Himasella on 6kk karenssi jäätyään kiinni ennakkotutustumisesta ???!??!??

Co-Driver
KV
KV
Viestit: 398
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lepsämä City
Viesti:

tunturi

Viesti Kirjoittaja Co-Driver » 19.12.2004 17:29

tän vuoden kisahan on jo ajettu!!! :D
ei kai 2005 Tunturi ole minkään FIAn sarjan osakilpailu? ajetaan kyllä KV-säännöin

Avatar
pantealex
KV
KV
Viestit: 447
Liittynyt: 22.10.2004 00:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja pantealex » 11.01.2005 15:22

2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.01.2005 12:58

pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?

Avatar
Rapo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapo » 13.01.2005 14:35

SEBU kirjoitti:
pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?
eipäs. Evo III kv-luokitus on loppunut joten sillä saa ajaa kansallisessa. Evo 4:sella ei saa ajaa kansallisella puolella koska kv-luokitus voimassa

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 13.01.2005 20:06

Rapo kirjoitti:
SEBU kirjoitti:
pantealex kirjoitti:2005 Ilmoittautuneiden listalta löytyy yleisen puolelta sekä kansainväliseltä, että kansalliselta puolelta Mitsun evo III ja IV malleja.
Ymmärtääkseni saman tyyppisellä autolla ei voi osallistua molempiin luokkiin vaan joko tai. Tässä tapauksessa molemmat, sekä lisäksi kansallisella puolella astra ja escort (n- tai a-vireisenä) kuuluvat käsittääkseni kansainväliselle puolelle.
Lainaus rallin säännöistä: Autot, joiden kansainväliset luokitukset on voimassa ja enintään viisi vuotta vanhentuneet luokitukset ajavat kansainvälisissä luokissa. Autot, joiden luokitukset on yli viisi vuotta vanhentuneet ajavat kansallisissa-luokissa. Eli kun kansainvälinenluokitus on loppunut niin siitä eteenpäin vielä 5vuotta kyseinen auto kuuluu kansainväliselle puolelle.
Korjatkaa jos/kun olen väärässä!
aSIAHAN ON JUURI NÄIN KUIN KIRJOITIT ELI EVO III JA IV KUULUVAT KV PUOLELLE! ONKOHAN TUNTURIN JÄRJESTÄJÄT HUOMANNEET KO ASIAA?
eipäs. Evo III kv-luokitus on loppunut joten sillä saa ajaa kansallisessa. Evo 4:sella ei saa ajaa kansallisella puolella koska kv-luokitus voimassa
Eihän EVO III:n kv luokituksen päättymisestä ole 5 vuotta?

Avatar
Rapo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 68
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapo » 14.01.2005 21:24

Kyllähän se tunturin kansallinen voitettiin jo viime vuonna evoIII:sella

Avatar
jaba
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaba » 14.01.2005 22:32

CopyPaste 05 sääntökirjasta:
FIA:n mestaruussarjojen kilpailuissa Suomessa vaaditaan voimassaoleva kansainvälinen luokitus. Lisäksi FIA on antanut mahdollisuuden eri maiden ASN:lle mahdollisuuden sallia kansainvälisiin rallikilpailuihin (ei MM) kv-luokkiin neljän vuoden jatkoajan niille autoille, joiden kv-luokitus on päättynyt. Suomessa tämä mahdollisuus on annettu kaikille kansainvälisille rallikilpailuille (paitsi MM). Auton viritysasteen tulee olla silloin päättyneen (kv) vuoden sääntöjen mukainen.

Rallin yleisen luokan SM-kilpailuissa saa auton luokitus olla enintään viisi vuotta kansainvälisesti vanhentunut, sama koskee ryhmää N kaikissa rallikilpailuissa. Ensimmäinen luku auton mallimerkinnän perässä on moottorin kuutiotilavuus.

Viimeinen luku ilmoittaa kv-luokituksen päättymisajankohdan. Muutokset tähän listaan ilmoitetaan AKK-tiedottaa -julkaisussa.
Niin, mikä muka sen nyt kieltää sitten siinä kansallisessa ajamasta autolla, josta on kv-luokitus päättynyt vaikkapa 2 vuotta sitten? Ei ainakaan tämä sääntö. Sallii toki osallistumisen kv-kilpailuun.

Avatar
pantealex
KV
KV
Viestit: 447
Liittynyt: 22.10.2004 00:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja pantealex » 16.01.2005 16:13

Toi mun käyttämä lainaushan on peräisin rallin säännöistä, eikös kisa kohtaiset säännöt ohita yleissäännöt? Eli 2005tunturissa KV-luokituksen loppumisesta 5vuotta niin kuulutaan vielä KV-puolelle. Pitkäänhän tätä ei täällä tartte enään arpoa, kun lähtäri ilmestyy ma 17.1 ja itse kisassa pe 28.1 viimeistään ilmenee millä vehkeellä ajetaan missäkin kisassa/luokassa. EvoIV oli ainakin nyt jo alustavissa ilmoittautuneissa muutettu KV-puolelle, mutta evo III oli vielä molemmilla puolilla, minulle on tärkeintä että kaikki pääsee mukaan, mitä enemmän autoja,sitä kivempi reissu Rovaniemelle.

Avatar
jaba
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaba » 16.01.2005 18:28

Ahaa, enpä tullut katsoneeksi kilpailun omia sääntöjä. Kisakohtaiset säännöt tosiaan ohittaa yleissäännöt. Toivottavasti kaikki ilmoittautuneet otetaan mukaan joko kansalliseen tai kv-kisaan.

Vastaa Viestiin