ageen opel kampi

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
puuhis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

ageen opel kampi

Viesti Kirjoittaja puuhis » 16.02.2010 17:26

terve
onkos jollain tietoa, kuulemma 4-Ageen saa jonkin ooppelin kampiakselin kohtuudella paikoilleen. katselen sopivaa akselia projekti moottoriin ja kuulin että joku joskus käyttänyt ooppelin aksilia?

Avatar
tc125a
Viestit: 2
Liittynyt: 30.11.2008 00:00

Viesti Kirjoittaja tc125a » 16.02.2010 19:06

Kysäseppä tuolta:

http://alanenmotorsport.suntuubi.com/

Muistaakseni oli aikoinaan Nusu 1300cc Agella, toteutettu ooppelin akselilla ja hitsattu toyotan kammesta pääty kiinni.

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Re: ageen opel kampi

Viesti Kirjoittaja htr » 16.02.2010 19:51

puuhis kirjoitti:terve
onkos jollain tietoa, kuulemma 4-Ageen saa jonkin ooppelin kampiakselin kohtuudella paikoilleen. katselen sopivaa akselia projekti moottoriin ja kuulin että joku joskus käyttänyt ooppelin aksilia?
Tota noin, miksi pitäis laittaa 4a-geen ooppelin akseli "kohtuudella paikoilleen" kun agen oma menee siihen suoraan :wink: Akselin saatavuudesta se ei ainakaan ole kiinni :?:

Avatar
puuhis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja puuhis » 16.02.2010 20:29

joo tuotapa en tullu ajatelleeksi...

Avatar
zetoori
Viestit: 19
Liittynyt: 25.04.2007 00:00

Ople kampi

Viesti Kirjoittaja zetoori » 16.02.2010 21:30

Muistelen että Kolehmainen Keijo Varkaudesta olis moisen koneen rakennellu. Oliskohan Gustafssonin impin persuksis.. korjakkaa jos puhun omia..

arttu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 01.11.2004 00:00

opelixin kampura

Viesti Kirjoittaja arttu » 17.02.2010 09:42

Kyseinen kampi löytyisi hyllystä jos kiinnostaa :?: Menee toyotan vauhtipyörä+jakopään hilppeet suoraan kiinni :D jää alle 1300cc
0505972532

jknR
KV
KV
Viestit: 416
Liittynyt: 02.08.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknR » 17.02.2010 11:15

Niin ja jos haluaa tehdä "helposti" alle 1300cc moottorin, niin yhdistää 2A alakerran ja 4A-GE:n yläkerran. Tuleeko tuolla Opelin kampiakselilla siitä moottorista lyhyempi-iskuinen vai minkä takia se kannattaa tehdä? "2A-GE" Starletissa.

Avatar
kimsu
Viestit: 8
Liittynyt: 24.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja kimsu » 17.02.2010 13:53

Voisin itsekkin olla kiinostunut tosta oopelin kampiakselista? 8) onko minkä ooppelin kampiakselista jalostettu?

arttu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 64
Liittynyt: 01.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja arttu » 17.02.2010 14:19

jknR kirjoitti:Niin ja jos haluaa tehdä "helposti" alle 1300cc moottorin, niin yhdistää 2A alakerran ja 4A-GE:n yläkerran. Tuleeko tuolla Opelin kampiakselilla siitä moottorista lyhyempi-iskuinen vai minkä takia se kannattaa tehdä? "2A-GE" Starletissa.
Opelin kampiakselilla saat käyttää 81 wisecoa=saat puristussuhteen paremmaksi :!: siis lyhyt isku
On ollut noita 2agen kammella tehtyjä ei ole niin hyvä mäntä liian pieni suhteessa kannen palotilaan.
Ja mitä kyseisillä sivuilla olen käynyt niin näyttäis olevan kyseisessä autossa isompi mäntä kuin 2agessa.Ei ole varmaankaan ole alle 1300cc eli olisko porattu 2age 81mm männälle :?:
Niin ja kampi on 1,2 sorsan toki joutuu jalostamaan jonkin verran :wink:

Avatar
kimsu
Viestit: 8
Liittynyt: 24.12.2009 00:00

Viesti Kirjoittaja kimsu » 17.02.2010 15:27

kyl toi "2A-GE" on ihan 4a-ge

Avatar
puuhis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja puuhis » 17.02.2010 18:58

alle nelisatasta mietin, ja nuo mittatilaus kampiakselit tuppaa maksamaan turhanpaljon kokeilu hommiin

Avatar
141697
Yleinen
Yleinen
Viestit: 161
Liittynyt: 20.11.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 141697 » 17.02.2010 19:49

Et ole ajatellut mitään muuta merkkiä moottoriin, minä olen suunnitellut Peugeotin moottorista alle 1400 16v. Muutos onnistuu kohtuu helposti vakio osilla.

Avatar
puuhis
B-junnu
B-junnu
Viestit: 46
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja puuhis » 17.02.2010 20:01

toki muitakin merkkejä on mietitty, mutta toyotan osia kotona vakka muille asti..

Avatar
Hatustavedetty
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 22.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Hatustavedetty » 18.02.2010 07:08

Tutkaileppas mäntäkatalookeja Nissanin CA16DE koneen kohdalta että mitä moisessa männässä on halkasia ja puristuskorkeus verrattuna 2A koneen omaan mäntään. :wink:
Itsekkin olen moista 2A-GE konetta tekemässä ja pari kierrosta mäntiä olis jo jemmattuna.

Vastaa Viestiin