Teräspunosjarruletkut

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Teräspunosjarruletkut

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 21.03.2010 14:48

Eli kysymys kuuluu, millä tavalla ja mistä saa halvimmat? Valmiiksi prässätyillä päillä vai itse helmiliittimillä tekemällä? Letku saisi olla mieluiten muovipäällysteisellä punoksella.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

letkut

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.03.2010 15:37

Parhaat saat kun teet itse, ja halvimmat saat kun tilaat ne Hiflexiltä.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 21.03.2010 15:52

Mikäs noissa Hiflexin letkuissa sitten on vikana?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

letkut

Viesti Kirjoittaja Frog » 21.03.2010 16:00

Ei mikään jos osaat tilata vain oikeilla päillä sekä oikesiin asentoihin ne prässipäät :wink:

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 21.03.2010 16:06

Niin, ei oo tarvetta kun suorille päille, eli asento on väkisin oikea. Tekeeköhän ne noita letkuja ihan suoraan tiskiltä? Näyttäs vaan olevan tossa melko naapurissa Imatralla liike.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
Sami Rokka
Viestit: 10
Liittynyt: 24.02.2008 00:00

jarruletkut

Viesti Kirjoittaja Sami Rokka » 21.03.2010 20:29

Letkuja saa lautamäeltä helmi liittimillä itse kasaen ja pissapojanletku vaikka suojaksi päälle.Jos tekee prässäämällä kulma liittimillä ja liitin on väärässä asennossa niin sen pitäisi saada käännettyä pihdeillä.Ainakin hydrauliletkun liittimet on käännettävissä ja pitää varmasti.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 21.03.2010 22:48

hydro-kemi on tehnyt meille letkuja prässäämällä. hinta on kyllä niin kohdallaan ett luultavasti kannattaa teettää vähä kauempaakin.
power is nothing without control...

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mizka » 23.03.2010 22:22

Hiflexi ei myy (Treellä) jos sanot että tulee autoon tai varsinkaan ralliautoon.

Avatar
Wr2fast4you
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Wr2fast4you » 23.03.2010 23:28

Riippuu vähän mihin käyttöön tulee mutta jarruissa en välttämättä menis ehkä ihan halvimpia hankkimaan...

Ainakin kannattaa hiukan tutkia mitä valmistaja lupailee lämmönkestävyyttä materiaalille...

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 24.03.2010 19:17

Tota. Kyllähän tuolla Hiflexin sivuilla on ainakin ihan katalookissa jarruletkua ja jarruliittimiä. Teflonsisus, teräspunos ja muovipinta. Käyttöpaine 320bar, minimi räjähdyspaine 960bar. Enkä usko, että sprinttipelissä tulisi lämmönkestävyys vastaan.

Mut meinasin ihan unohtaa tän jutun noista kumiletkuista, että kannattaako yleensäkään laittaa teräspunosletkuja, kun ei kuitenkaan mitään Alconeita ole, vaan ihan Volvon takasatulat? Stanuletkuilla pääsis paljon pienemmällä vaivalla. Tiedän kyllä, ettei kiinteiden satuloiden kanssa edes letkuja tarvitse, mutta helpottaa huomattavasti esim. vetari- ja jarrulevyhommia.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Avatar
Rhmotor
Yleinen
Yleinen
Viestit: 266
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rhmotor » 24.03.2010 19:26

Spoileri kirjoitti:Tota. Kyllähän tuolla Hiflexin sivuilla on ainakin ihan katalookissa jarruletkua ja jarruliittimiä. Teflonsisus, teräspunos ja muovipinta. Käyttöpaine 320bar, minimi räjähdyspaine 960bar. Enkä usko, että sprinttipelissä tulisi lämmönkestävyys vastaan.

Mut meinasin ihan unohtaa tän jutun noista kumiletkuista, että kannattaako yleensäkään laittaa teräspunosletkuja, kun ei kuitenkaan mitään Alconeita ole, vaan ihan Volvon takasatulat? Stanuletkuilla pääsis paljon pienemmällä vaivalla. Tiedän kyllä, ettei kiinteiden satuloiden kanssa edes letkuja tarvitse, mutta helpottaa huomattavasti esim. vetari- ja jarrulevyhommia.
Kyllä kannattaa laittaa. On kokolailla v-mäinen tunne, kun jarrut katoaa täydestä laukasta kumiletkun katkettua juuri silloin kun pitäisi pysähtyä...
RH-Motorsport
www.rhmotorsport.fi

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 24.03.2010 22:06

Rhmotor kirjoitti:
Spoileri kirjoitti:Tota. Kyllähän tuolla Hiflexin sivuilla on ainakin ihan katalookissa jarruletkua ja jarruliittimiä. Teflonsisus, teräspunos ja muovipinta. Käyttöpaine 320bar, minimi räjähdyspaine 960bar. Enkä usko, että sprinttipelissä tulisi lämmönkestävyys vastaan.

Mut meinasin ihan unohtaa tän jutun noista kumiletkuista, että kannattaako yleensäkään laittaa teräspunosletkuja, kun ei kuitenkaan mitään Alconeita ole, vaan ihan Volvon takasatulat? Stanuletkuilla pääsis paljon pienemmällä vaivalla. Tiedän kyllä, ettei kiinteiden satuloiden kanssa edes letkuja tarvitse, mutta helpottaa huomattavasti esim. vetari- ja jarrulevyhommia.
Kyllä kannattaa laittaa. On kokolailla v-mäinen tunne, kun jarrut katoaa täydestä laukasta kumiletkun katkettua juuri silloin kun pitäisi pysähtyä...
niin ja on se poljin tuntumakin huomattavasti parempi kuin kumiletkuilla, vaikka siellä letkun päässä vakiokamaa oiskin..

paikallisessa vauhtiliikkeessä on ainakin yleisempi liittimiä teräspunosletkulle, mie voin tarvittaessa kasata ne, jos siuta epäilyttää niitä kasata..

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 26.03.2010 14:55

Joo, eiköhä ne nippuun saada, aattelin vaan tota hintaa, ku liittimet toista kymppiä per kipale, mut katellaan.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

Vastaa Viestiin