F-ryhmän cosworth
- SierraBAR
- Yleinen
- Viestit: 181
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Savitaipale
F-ryhmän cosworth
Muutama asia jäänyt askarruttamaan äffäläisten määräyksissä, eli saako cosworteissa käyttää coussun kantta (markkinoilla oli joskus myynnissä cosw.16v kansi "vaikka f-ryhmän kilpuriin")?, entä täytyykö korin olla aito cosw.? Ja lopuksi löytyykö jostakin ihan virallista listaa f-ryhmän erikois luvista esim. starlet 5k jne...?
Re: F-ryhmän cosworth
Ymmärsinköhän nyt oikein - saako cossussa käyttää cossun kantta??? Kyllä saa, alkuperäinen kelpaa aina. 16V-kansissa (ja alunperin eri moottorista kotoisin olevissa kansissa) on vain muistettava, että kun sitä käsitellään, niin aineen lisääminen on kielletty. Korin ei sinänsä tarvitse olla "aito", kunhan se vain kaikilta mitoiltaan ja rakenteiltaan vastaa cossun koria. En tiedä, onko jossain samannäköisessä kopissa sellaisia eroja, että ei kävisi (kertokaa joku, joka tietää). F:ään ei juuri ole malli-/merkkikohtaisia erityislupia annettu tai ne eivät ole enää voimassa. 5k-lohko Starlettiin tuli aikanaan lohkosäännön myötä mahdolliseksi ("ulkonaisesti samanlainen, mikäli alkuperäisestä saisi koneistamalla/putkittamalla samanlaisen"). Joitain autoyksilökohtaisia erivapauksia on olemassa.
Jaa... Sitä lienee kysyttävä häneltä itseltään...SierraBAR kirjoitti:Miksiköhän sitten esim. Karsikko käyttää ohc kantta?
Sääntöjen mukaan moniventtiili-autoon voi kyllä vaihtaa muunkin kannen, jossa voi olla 'korkeintaan' sama määrä venttiilejä per sylinteri kuin mitä siihen alunperin on luokiteltu. Vähemmänkin siis käy eli kyllä se ohc-kansi sääntöjen mukainen on.
- J_Mantyla
- KV
- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Juu aivan sama pohjalevy kuin Sierrassa.. Ei oo lyhennetty millään lailla!J_Mantyla kirjoitti:Mun mielestä Escort Cosworthissa on sama pohjalevy kuin 4-veto Sierrassa.Leinonen kirjoitti:Escort cosworth on tehty sierran lyhennetylle pohjalevylle ja näin ollen kori on pidempi kuin vastaavan sarjan etuvetoisen kori. Ja taitaa olla leveempikin :?
-
- A-Junnu
- Viestit: 57
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Ahaa :? Mutta kuitenkin pidempiRoikku kirjoitti:Juu aivan sama pohjalevy kuin Sierrassa.. Ei oo lyhennetty millään lailla!J_Mantyla kirjoitti:Mun mielestä Escort Cosworthissa on sama pohjalevy kuin 4-veto Sierrassa.Leinonen kirjoitti:Escort cosworth on tehty sierran lyhennetylle pohjalevylle ja näin ollen kori on pidempi kuin vastaavan sarjan etuvetoisen kori. Ja taitaa olla leveempikin :?
- KMS
- A-Junnu
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Miksiköhän sitten esim. Karsikko käyttää ohc kantta?
Läikähti mieleen josko Karsikolla olisi Pinto eikä OHC ?
Minä en tiedä tapauksesta mitään, mutta kävi mielessä että Pinto oli johonkin luokiteltu.
Pinto on erehdyttävästi ulkoisesti OHC-n näköinen ja Pintoon saa Cosworthia paremmin hengttävää kantta (tai ainakin edullisemmin?)
Minä en tiedä tapauksesta mitään, mutta kävi mielessä että Pinto oli johonkin luokiteltu.
Pinto on erehdyttävästi ulkoisesti OHC-n näköinen ja Pintoon saa Cosworthia paremmin hengttävää kantta (tai ainakin edullisemmin?)
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Rattikeisari
- WRC
- Viestit: 908
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
- wrt
- Viestit: 11
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Moi vaan kaikki. ei Karsikon autossa ole pinton konetta eikä 16venttiilistä kantta :)northwest kirjoitti:Olikohan se Ford Mercury(sierran jenkkiversio)johon on laitettu alunperin 2.3 pintoa?
-itse pintohan on pitempi kuin ohc ja yhteisiä osia taitaa olla vain virranjakaja,joten lohko ei ole ulkoisestikkaan samanlainen.Mutta onko toyotan 5K kone täsmälleen samannäköinen ulkoisesti kuin 4K
Lainaus korjattu -PMM-
-
- Yleinen
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: F-ryhmän cosworth
Korin ei sinänsä tarvitse olla "aito", kunhan se vain kaikilta mitoiltaan ja rakenteiltaan vastaa cossun koria. En tiedä, onko jossain samannäköisessä kopissa sellaisia eroja, että ei kävisi (kertokaa joku, joka tietää).
Pyrykylä Racing "huhuja"
Lisää mausteeta soppaan....
Olikos se wrc escort paloseinältään erimoinen, kuin vastaavasti "normaali" escort
Tuosta on ollut jotain puhetta, että wrc escortissa on palosenä eripaikassa(taaempana) kuin escort cossussa
Escort cossus olisi paloseinä samssa paikassa kuin "äireen" kauppa-autoskin

Pyrykylä Racing "huhuja"


Olikos se wrc escort paloseinältään erimoinen, kuin vastaavasti "normaali" escort

Tuosta on ollut jotain puhetta, että wrc escortissa on palosenä eripaikassa(taaempana) kuin escort cossussa


Escort cossus olisi paloseinä samssa paikassa kuin "äireen" kauppa-autoskin

