Volvon moottori

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvaranne
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 143
Liittynyt: 25.04.2007 00:00
Viesti:

Volvon moottori

Viesti Kirjoittaja Rasvaranne » 30.05.2010 11:48

Sanokaas viisaammat mitä eroo on Volvon b19 ja b200 moottoreilla? Tai lähinnä lohkoissa?

PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

volle

Viesti Kirjoittaja PetriH » 30.05.2010 12:41

Tuo varmaankin selviää parhaiten tuolta:
http://www.volvolandia.com/SVF/ tai
http://www.volvolandia.com/

Olisko b19 vanhempaa mallia ja b200 uudempaa, kuutiotilavuuksissa ei paljon eroja.

Avatar
ripez12r
Yleinen
Yleinen
Viestit: 194
Liittynyt: 19.09.2004 00:00

Re: volle

Viesti Kirjoittaja ripez12r » 30.05.2010 13:45

[quote="PetriH"]Tuo varmaankin selviää parhaiten tuolta:
http://www.volvolandia.com/SVF/ tai
http://www.volvolandia.com/

Olisko b19 vanhempaa mallia ja b200 uudempaa, kuutiotilavuuksissa ei paljon eroja.[/quote

Kampiakselin Päittäisvälys laakerin paikka, toisessa keskellä toisessa päässä. B200s tais olla heikommat veivit

Avatar
Rasvaranne
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 143
Liittynyt: 25.04.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rasvaranne » 30.05.2010 15:45

no sittenhän se ei käy. mulla kun on tuommoinen b200 lohko ja se on "vähän" halki, niin aattelin et käykö toi b19 lohko tilalle. 2 litranenhan sekin on :D

Avatar
Jonesi
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 12.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Jonesi » 01.06.2010 22:43

Eli noissa B** ja B*** moottoreissa on kampiakseli hieman erilaine. Erot laakerikaulojen halkasijoissa, päittäislaakeroineissa, veiveissä ja männäntapissa. Jakopään alapyörä myöski vähä erilaine ja on tossa B*** tyypissä se on ihan perseestä sen onnettoman kiilan takia. :evil:

Avatar
kurseikko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 14.07.2008 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurseikko » 02.06.2010 22:17

BXX kampi ja veivit takoTERÄSTÄ. Kammessa vain 4 vastapainoa.Veiveillä mittaa 145mm. Korkea mäntä, raskaat männänrenkaat.

BXXX kampi ja veivit valurautaa. Kammessa 8 vastapainoa.Veivit vuoteen -92 alimitoitettuja.Veivin pituus 152mm. Kevevämpi mäntä,keveämmät renkaat

Lohkot ulospäin lähes samanlaisia.Samat apulaitteet ja laatikot käy.

Avatar
Rasvaranne
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 143
Liittynyt: 25.04.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rasvaranne » 02.06.2010 23:42

ok! entäs ku padassa lukee b200 ja perään joku kirjain, niin tarkottaako se nyt sitä et lohko on se b200 ja se kirjain tarkottaa apulaitetta? esim b200k tarkottais kaasari vekotinta ja b200g olis muuten sama mut ruisku? tämmöseen käsitykseen pääsin kun wikipediasta katoin. (http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine)
PS.sori kun kysyn tyhmiä, mut kun ei oo tosiaan mitään kokemusta noista volvoista :D

Avatar
kurseikko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 14.07.2008 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurseikko » 03.06.2010 11:05

Kirjain moottorikoodin perässä kertoo polttoaine järjestelmästä

A vaaka imu
K pystyimu
E ruisku
F ruisku

Kun tietää mistä korimallista moottori on peräisin niin lohkon kirjaimesta voi päätellä puristussuhteen ts. minkä tyyppiset männät on sisässä

Vastaa Viestiin