Mistähän mahtaisi kotimaasta saada venymä mittarin kiertokangen pultin kiristämiseen venyttämällä.
Onko tilattava johonkin ARP edustavaan liikkeeseen?
Heittokello kiertokangen pultin tiukkaamiseen
- Roadsport
- B-junnu

- MJT
- WRC

Re: Heittokello kiertokangen pultin tiukkaamiseen
Onko pultit venyvää mallia, vaiko normaalit kk pultit? Eli miksi venytys?Roadsport kirjoitti:Mistähän mahtaisi kotimaasta saada venymä mittarin kiertokangen pultin kiristämiseen venyttämällä.
Onko tilattava johonkin ARP edustavaan liikkeeseen?
Yleensä venyvät pultit kiristetään astemittarilla määrätyn esijännityksen jälkeen. Näin ainakin kannen pulteissa. Kiertokangen pulteissa en ole törmännyt vastaaviin. Venyvät pultit yleensä aina uusittava joka käytön jälkeen. Heittokellolla en ole kuullut asiaa mitattavan. Olen ehkä liian vanha näihin asioihin.
- Roadsport
- B-junnu

No se voi olla hippasen hifistely hommaa mutta kun tuntuu tuo 5/16" kk pultti niin hepposelta että mieluusti kiristää sen niin tarkkaan kun nyt voi.
Eli varmistamalla pultin kireyden mittaamalla sen venymän kiristettäessä. Sillain saa niin suuren vetolujuuden alasilmaan kun nyt näillä pikkunauloilla saa.
http://www.summitracing.com/search/Bran ... toview=SKU
Eli varmistamalla pultin kireyden mittaamalla sen venymän kiristettäessä. Sillain saa niin suuren vetolujuuden alasilmaan kun nyt näillä pikkunauloilla saa.
http://www.summitracing.com/search/Bran ... toview=SKU
- j-mkujala
- Yleinen

Arpin pulteille ilmoitetaan myös se ihanne venymä kiristettäessä..... mie oon mitannut ihan tavan mikrometrillä tuota pituutta. täytyy muuten sanoa et öljyllä ja rasvalla on melko iso ero pultin venymässä kun momentti on sama 
hyvä ois myöskin laittaa pulttien mitat ylös ennen kiristystä + venymä muistiin, ja sit ku avaa ni mitata taas, jos on venähtänä ni vaihtoon ja jos ei niin kii vaan..
ihan koville pulteille tuota on tapana tehtä...
hyvä ois myöskin laittaa pulttien mitat ylös ennen kiristystä + venymä muistiin, ja sit ku avaa ni mitata taas, jos on venähtänä ni vaihtoon ja jos ei niin kii vaan..
ihan koville pulteille tuota on tapana tehtä...
- Roadsport
- B-junnu

Juuri näin.
Ja voihan tuon ajatella takaperinkin. Jos ei muuta säästöä (kun pultin ehjänä pysyminen) koidu niin tietää ainakin milloin pitää vaihtaa kk pultit. Ei tarvii "turhaan" varmuuden vuoksi uusia.
Itse kuitenkin haen mielenrauhaa. Pikku kone kun meinaa käydä kiireessä niin korkeilla kierroksilla.
Ja voihan tuon ajatella takaperinkin. Jos ei muuta säästöä (kun pultin ehjänä pysyminen) koidu niin tietää ainakin milloin pitää vaihtaa kk pultit. Ei tarvii "turhaan" varmuuden vuoksi uusia.
Itse kuitenkin haen mielenrauhaa. Pikku kone kun meinaa käydä kiireessä niin korkeilla kierroksilla.
- liljedahlracing
- Yleinen

- Viesti: