4A-GE ei kierrä MS ohjaus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

4A-GE ei kierrä MS ohjaus

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 24.11.2010 09:31

Missä mättää.. 6000 rpm maakinen raja. puutuu siihe, ihan ku voima loppuis? koneessa wisecon +5.9cc ja marteliuksen sarja. muuten vakio. MegaSquirt ohjaa, viritelty joku voortin sytty.. ei kuitenkaa edis.

Tvis kone, läpät auki kokoajan. puristuspaineet 16.5 jokaises. loppuuku kipnä? luulis sen sit kuitenki turraavan siel ylhääl tai ees jotain, mut kiertää puhtaasti sinne 6000 ja jää sit siihe?!?

-Mikko-

Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 24.11.2010 11:31

Tsekkaa ettei Megan "over run fuel cut" tule peliin (raksi pois päältä valikosta)
Tietysti kannattaa katsoa myös kierrosten rajoittimen asetukset.
Et kertonut että onko kone toiminut ennen? vai onko vika tullut yhtä äkkiä?

Avatar
2-tg
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 83
Liittynyt: 29.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja 2-tg » 24.11.2010 14:50

mulla ol kerran omassa autossa silleen että paikallaan otti kierrosta hyvin mutta vetoja ei ollut ni vika oli kaasuläppä anturissa!

Avatar
Samikaze
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.09.2004 00:00
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samikaze » 25.11.2010 00:02

Mulla oli ihan sama silvertopin kanssa, maaginen 5700 rpm. Aina puutu, ei fyysisiä vikoja yms... (samoilla anturitelineillä yms. yms. KMS pelas moitteetta) Koskaan se ei pelannu
Ja sitä kanssa kävi jos jonkimoista meqasguirtin profeettaa ja ylijumalaa kattomassa ja jokaisella oli olevinaan varmaa tietoa missä oli vika....

Mutta pesäpallon virkaa tuo meidän boksi hoiti hienosti :wink:

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 25.11.2010 15:36

rakenettu vasta, ni vaikee sanoo.. kai se vakiona on toiminu :) säätöjä kun haettiin ni ilmeni vaa tällästä. pitää kattoo se over runi, rajotin 8000. kaasuläppä singnaalis ei häiriöitä. mieles pyörii toi jakajan kans toteutettu sytty, ku ennakko sen takii vähä seilaa. jos siitä sit kiine?! tai sit joku paikka ahistaa. hyvi se muuten toimii, kiertäs vaan :D

Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 25.11.2010 16:29

Ja triggeripyörä oli millainen? meillä ainakin tuo 12-1 pyörä+ honeywell hall-anturi pelaa mainiosti
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167

Joskus tiheällä hammastuksella triggerin signaali sekoaa korkeilla kierroksilla.
Oletko ottanut logia talteen ja katsonut mitä rpm signaali näyttää silloin kun "raja tulee vastaan"

Tuolla http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167
Varmaan tietoa lisää

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 25.11.2010 16:38

trikkeröinti jakajasta.. en oo perehtyny viel enempää ku ostin vasta koko kärryn. pitäs kattoo sinne jakaja sisuksii et mitä pitää sisällää.. siel joku voortin anturi ku edelline omista ei saanu toyotan omaa pelaamaa.. pitäs vaihtaa se edis. tulis vähä vahvempi sytty samal. ku ite vähä epäilen et jos se loppuis?!? tiiä sit. lokii pitäs ottaa taltee.. kaverin kans kuitenki säädeltii ni ei se ainakaa mitää heittoja huomannu siin ruudul ku seuras aika kauanki.. saa työntää kaasu pohjas, menee ihan nätisti iha ku suuree mäkee työntäis ku voima vaa loppuis. ei pätki ei mitää.

Avatar
pablo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 26.08.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja pablo » 25.11.2010 20:39

Onko laajakaista seosmittari ja mitä näyttää, kun rupee puutuu?

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 26.11.2010 08:49

over run fuelcut on pois päältä. rajotin toimii iha normaalisti, kokeilin sitä alempanaki. paikoillaan naukasee ihan hyvin sinne 8000 missä nyt rajotin. mekan näytöllä ei mitään erikoisia tapahtumia kierrätyksen aikan. tämä siis paikoillaan. sama oli kyl siinä ajossaki. laajakaista on kiine, afr siinä matala 13 yläkierroksil. vkloppun jos sais sitä lokia ajettuu, vähä epäilen ettei siinäkää mitää nää... mystistä.

Avatar
JTS-team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 61
Liittynyt: 13.04.2010 00:00

Viesti Kirjoittaja JTS-team » 26.11.2010 12:32

Kokeilleppa vetää tulppien raot pienemmälle. vaikka sinne 0.5-0.7mm

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Viesti Kirjoittaja jake74 » 26.11.2010 15:01

onko triggerikulma tarkistettu että on kohallaa ja sytkän ennakkö saatö pelaa. mulla mazdassa oli persiilään ni ei kiertänyt veto päällä yli 5000 mutta paikalaa ku polkas kaasun pohjaan ni rajottimeen asti kierti.

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 30.11.2010 11:33

asentotieto tulee jakanjan sisältä.. nelinystyräine kehä. halli sitä ihmettelee.. pitää sitä ilmarakoo säädellä jos auttais. ennakko seilaa myös kierroksilla.

pitää niitä kärkivälejäki hakata vähä pienemmiks.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Viesti Kirjoittaja jake74 » 30.11.2010 12:26

Asteriks kirjoitti:asentotieto tulee jakanjan sisältä.. nelinystyräine kehä. halli sitä ihmettelee.. pitää sitä ilmarakoo säädellä jos auttais. ennakko seilaa myös kierroksilla.

pitää niitä kärkivälejäki hakata vähä pienemmiks.
asentotieto tulee mullakin mazdassa jakajan sisältä ja 4 kolosta kiekkoo lukee hall anturi.
jos triggeri kulma on liian pieni ni ei saa tarpeeksi sytkä ennakkoa. triggeri kulma pitää olla suurempi ku käytettävä max ennakko, muuten ei toimi.

Avatar
Asteriks
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 03.10.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja Asteriks » 30.11.2010 15:09


asentotieto tulee mullakin mazdassa jakajan sisältä ja 4 kolosta kiekkoo lukee hall anturi.
jos triggeri kulma on liian pieni ni ei saa tarpeeksi sytkä ennakkoa. triggeri kulma pitää olla suurempi ku käytettävä max ennakko, muuten ei toimi.
heittääks siula ennakko kierroksil tai joutokäynnil kuin hurjasti.. tai siis niiku seilaako? ku eihän se jakaja nyt nii tarkka taas oo...

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Viesti Kirjoittaja jake74 » 30.11.2010 17:10

Asteriks kirjoitti:

asentotieto tulee mullakin mazdassa jakajan sisältä ja 4 kolosta kiekkoo lukee hall anturi.
jos triggeri kulma on liian pieni ni ei saa tarpeeksi sytkä ennakkoa. triggeri kulma pitää olla suurempi ku käytettävä max ennakko, muuten ei toimi.
heittääks siula ennakko kierroksil tai joutokäynnil kuin hurjasti.. tai siis niiku seilaako? ku eihän se jakaja nyt nii tarkka taas oo...
on siinä pikkusen seilaamista mutta se on aika pientä.

Vastaa Viestiin