Getrag 262 suorakytkentä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jaakkimo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.06.2009 00:00
Paikkakunta: Orimattila

Getrag 262 suorakytkentä

Viesti Kirjoittaja Jaakkimo » 26.11.2010 12:06

Tietäiskös kukaan mistä saa osia noihin Getragin suorakytkyihin?
Tai että kuka niitä ylipäänsä on tehnyt?
5-lovinen, suora 5, vinohampainen.

Kiitän jo etukäteen.
Kaasu pohjaan ja kaavio läpi...

Avatar
Juke
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juke » 26.11.2010 23:14

Vinohampainen suorakytky???
En nyt niin kauheasti laatikoista ymmärrä, mutta luulisin että suorakytkyt olis aina suorilla hampailla.

Tarkoitat varmaan että viitosen välitys on suora eli 1.000

Vinohampaisia on alkuperäiset Getragin sporttimallit, joissa 5 on "takana", 1 välitys vaihtelee, riippuen onko vakioautosta vai kisakäyttöön tehty.

Nuo alkuperäiset Getragin tekemät kisalaatikotkin on synkroilla.

Sf-pyöräkin teki aikoinaan vinohampaisia synkronoituja ratassarjoja Getrakin kuoriin.

Jos oikein oon ymmärtänyt, niin nykyään tekevät vaan suorakytkentäsarjoja.
Mutta sieltä siis vois ainakin kysellä.

http://www.ssf-pyora.fi/racing.shtml

Avatar
Jaakkimo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.06.2009 00:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Jaakkimo » 27.11.2010 15:45

Kyllä aski on vinohampainen suorakytkentä.
5 vaihdetta eteen, 5 vaihde suora eli 1:1.
Kyljessä lukee BMW GETRAG 262
Ollut jossain vaiheessa F-ryhmän Volvossa.
Alkujaan kuulemma syncrolaatikkona mutta matkan varrella muuttunut suorakytkennäksi.

Täytyypä varmaan kysellä SFF-pyörältä....
Kaasu pohjaan ja kaavio läpi...

Avatar
Juke
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juke » 27.11.2010 17:42

Veikkaisin juurikin SFF-pyörän tekeleeksi tuota ratassarjaa.

Tekivät tosiaan aluksi synkkasarjoja ja myöhemmin vaan suorakytkentäsarjoja

Mulla on itsellä Mantassa juuri tuollainen synkattu SFF-Getrag.
Ja tallissa on toinen, joka taas on aito B/A- ryhmän Getragin tekemä kisalaatikko.

Avatar
Jaakkimo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.06.2009 00:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Jaakkimo » 28.11.2010 17:47

Juke onko sun aski bemarin omalla kytkinakselilla?
Kaasu pohjaan ja kaavio läpi...

Avatar
Juke
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juke » 28.11.2010 18:28

Joku 500 sarjan bimmerin kytkinlevy siihen ainakin mahtuu...

Pieni ero taitaa poorissa olla Getrag-poori vs. Bmw-poori :?:

Tuo mun Mantan laatikko on alunperin tehty SFF-pyörällä Opeliin ( Kuivisen Timpan Asconaan ), bemarin kuoriin, eli saattaa olla että on saman tien tehty Opel-Getragin kytkinaksilakin tuohon...

Toisaalta en kyllä oo varma, onko poorissa eroa Opel-Getrag vs. siviili M3-Getrag, voin kurkata tarvittaessa, molemmat löytyy irrallaan tallissa.

Avatar
Jaakkimo
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.06.2009 00:00
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja Jaakkimo » 29.11.2010 12:10

Bemarin kytkinlevy mun laatikkoon ainakin menee.
En oo itekkään vertaillu et onko eroo Opelin ja Bemarin Getragien välil.
Kaasu pohjaan ja kaavio läpi...

Avatar
FSR
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 06.07.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSR » 30.11.2010 08:54


Avatar
kurseikko
B-junnu
B-junnu
Viestit: 32
Liittynyt: 14.07.2008 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kurseikko » 01.12.2010 14:17

Opelin ja Volvon Getrageissa tuumakoon kytkinakseli

BMW Getrageissa miilikoon kytkinakseli

Millikoon kytkinlevy ei liiku tuumakoon akselilla

Vastaa Viestiin