autocross ja etuveto

Kaikki yleinen rallicrossiin liittyvä keskustelu
Avatar
citikka
Viestit: 15
Liittynyt: 30.03.2010 00:00

autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja citikka » 22.06.2011 21:21

Eli onko järkeä rakentaa autocrossiin etuvetoista autoa? Lajihan on aikalailla lähtöpainotteinen joten antaako liikaa tasoitusta lähdössä?

Minkälaista kokemusta kilpailijoilla on etuvedosta autocrossissa?

pihassa seisoo kaaritettu Citroen c2:n kori johon kaavailtu type r civikin konetta mikäli ajetaan autocrossia. Muuten tulee 1,6 kone ja menee sprintti käyttöön.

Itse olen mieltynyt etuvetoon ja nykyaikaiseen tekniikkaan ja tuoreisiin pelteihin.

Avatar
hoppa2007
Viestit: 3
Liittynyt: 25.09.2007 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja hoppa2007 » 23.06.2011 14:39

Ei ole etuvedosta kokemusta, mutta kyllä sillä lähdössä varmasti tasoitusta antaa. Eiköhän sillä pysty finaaleihin ajamaan.

Api
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 111
Liittynyt: 26.05.2004 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja Api » 23.06.2011 21:43

Antaahan se tasoitusta lähdössä mutta toisaalta antaa myös vapauksia ajolinjoihin ei tarvi työntää sisä mutkan ruuhkaan? Kysele etuvedon jippoja jokkis porukalta, ovat aika idea rikasta porukkaa....
-En ole hullu, olen erikoinen-
-kupee oli upee-
-aina on kivaa kun on mukavaa-

Avatar
SYYSPOIKA65
Viestit: 10
Liittynyt: 23.10.2010 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja SYYSPOIKA65 » 25.06.2011 07:50

miksei sillä pärjäisi, ajoihan jokunen vuosi taaksepäin gsi kadetilla krc:tä, olisko miehen nimi ollut markku savolainen, ja työnsi ihan miehekkäästi, kuuman ryhmän kärkeä.
joku teistä muistaa varmasti ko. kaverin, niin kertokaahan tarkemmin.

Vaari
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 03.03.2006 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja Vaari » 25.06.2011 08:46

Jos Leppihalme vetelee etuvetosella rellulla nelivetosten luokassa A-finaaliin niin kyllä pitäis pärjätä muissakin luokissa.

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 29.06.2011 01:02

Se savolaisen auto oli gsi kadett mutta muistaakseni takavetonen.
On se ainakin mielenkiintoista ajella etuvetosella jos vielä on sisäkamera niin on makeeta katsella kisaa (kisan aitiopaikalta), tosin suomen radat on senverran pielessä että niillä on vaikea ohitella vaikka peli kulkisikin.
Suurin vika radoissa on kun ne on tasasäteisillä mutkilla tehtyjä, niin niissä ei ole mahdollisuutta ohituksiin koska on vain YKSI AJOLINJA.
Toinen merkittävä puute on ettei ole niin sanottuja jarrupaikkoja, vaan ajetaan lähes tasanopeutta koko kierros.
Hyvinkäällä on onneksi periaatteessa kolme jarru ohituspaikkaa,missä pääsee viereen ja voi katsoa kumpi jarruttaa ensin.
Sinnekkin saisi vielä pari ohituspaikkaa lisää pienellä (ei maksa edes mitään)korjauksella ,mutta jostain syystä ratojen tekijät ei haluu ottaa vastaan kuljettajien neuvoja ratojen parantamisasiassa :roll: .

PS. Siinä olis työmaata RADANTARKASTAJILLE jos löytyis kokeneita konsultteja sattumalta siitä joukosta. :idea:

Avatar
JTO
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2004 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja JTO » 29.06.2011 09:14

Kyllä se Savolaisen raketti on etuvetoinen. Saa ampua polven alapuolelle jos olen väärässä.. Muistaakseni omalla kasiventtiilisellä koneella, ainakin jokunen vuosi taaksepäin.

Avatar
HMS
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.03.2005 00:00

Re: autocross ja etuveto

Viesti Kirjoittaja HMS » 29.06.2011 09:40

JTO kirjoitti:Kyllä se Savolaisen raketti on etuvetoinen. Saa ampua polven alapuolelle jos olen väärässä.. Muistaakseni omalla kasiventtiilisellä koneella, ainakin jokunen vuosi taaksepäin.
oli etuveto juu ja on vieläkin, viimeksi kiteellä Sami Savolainen ajoi autolla pari viikkoo aikaa... autokrossi laitteet "aika paljon" nopeampia nykyään kun sillon kun kadetilla ajettiin a-finaalissa. kai vieläkin voi ehtiä etuvedolla mutta vaatii se todella hyvän auton ja kuljettajan...

Vastaa Viestiin