Sivu 1/1
autocross ja etuveto
Lähetetty: 22.06.2011 21:21
Kirjoittaja citikka
Eli onko järkeä rakentaa autocrossiin etuvetoista autoa? Lajihan on aikalailla lähtöpainotteinen joten antaako liikaa tasoitusta lähdössä?
Minkälaista kokemusta kilpailijoilla on etuvedosta autocrossissa?
pihassa seisoo kaaritettu Citroen c2:n kori johon kaavailtu type r civikin konetta mikäli ajetaan autocrossia. Muuten tulee 1,6 kone ja menee sprintti käyttöön.
Itse olen mieltynyt etuvetoon ja nykyaikaiseen tekniikkaan ja tuoreisiin pelteihin.
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 23.06.2011 14:39
Kirjoittaja hoppa2007
Ei ole etuvedosta kokemusta, mutta kyllä sillä lähdössä varmasti tasoitusta antaa. Eiköhän sillä pysty finaaleihin ajamaan.
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 23.06.2011 21:43
Kirjoittaja Api
Antaahan se tasoitusta lähdössä mutta toisaalta antaa myös vapauksia ajolinjoihin ei tarvi työntää sisä mutkan ruuhkaan? Kysele etuvedon jippoja jokkis porukalta, ovat aika idea rikasta porukkaa....
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 25.06.2011 07:50
Kirjoittaja SYYSPOIKA65
miksei sillä pärjäisi, ajoihan jokunen vuosi taaksepäin gsi kadetilla krc:tä, olisko miehen nimi ollut markku savolainen, ja työnsi ihan miehekkäästi, kuuman ryhmän kärkeä.
joku teistä muistaa varmasti ko. kaverin, niin kertokaahan tarkemmin.
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 25.06.2011 08:46
Kirjoittaja Vaari
Jos Leppihalme vetelee etuvetosella rellulla nelivetosten luokassa A-finaaliin niin kyllä pitäis pärjätä muissakin luokissa.
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 29.06.2011 01:02
Kirjoittaja Etuveto
Se savolaisen auto oli gsi kadett mutta muistaakseni takavetonen.
On se ainakin mielenkiintoista ajella etuvetosella jos vielä on sisäkamera niin on makeeta katsella kisaa (kisan aitiopaikalta), tosin suomen radat on senverran pielessä että niillä on vaikea ohitella vaikka peli kulkisikin.
Suurin vika radoissa on kun ne on tasasäteisillä mutkilla tehtyjä, niin niissä ei ole mahdollisuutta ohituksiin koska on vain YKSI AJOLINJA.
Toinen merkittävä puute on ettei ole niin sanottuja jarrupaikkoja, vaan ajetaan lähes tasanopeutta koko kierros.
Hyvinkäällä on onneksi periaatteessa kolme jarru ohituspaikkaa,missä pääsee viereen ja voi katsoa kumpi jarruttaa ensin.
Sinnekkin saisi vielä pari ohituspaikkaa lisää pienellä (ei maksa edes mitään)korjauksella ,mutta jostain syystä ratojen tekijät ei haluu ottaa vastaan kuljettajien neuvoja ratojen parantamisasiassa

.
PS. Siinä olis työmaata RADANTARKASTAJILLE jos löytyis kokeneita konsultteja sattumalta siitä joukosta.

Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 29.06.2011 09:14
Kirjoittaja JTO
Kyllä se Savolaisen raketti on etuvetoinen. Saa ampua polven alapuolelle jos olen väärässä.. Muistaakseni omalla kasiventtiilisellä koneella, ainakin jokunen vuosi taaksepäin.
Re: autocross ja etuveto
Lähetetty: 29.06.2011 09:40
Kirjoittaja HMS
JTO kirjoitti:Kyllä se Savolaisen raketti on etuvetoinen. Saa ampua polven alapuolelle jos olen väärässä.. Muistaakseni omalla kasiventtiilisellä koneella, ainakin jokunen vuosi taaksepäin.
oli etuveto juu ja on vieläkin, viimeksi kiteellä Sami Savolainen ajoi autolla pari viikkoo aikaa... autokrossi laitteet "aika paljon" nopeampia nykyään kun sillon kun kadetilla ajettiin a-finaalissa. kai vieläkin voi ehtiä etuvedolla mutta vaatii se todella hyvän auton ja kuljettajan...