Ralliauton vakuutus
- JuhaM
- A-Junnu
Ralliauton vakuutus
Terve!
Mistä nykyään kannattaa kysellä punakilpisen verovapaan ralliauton liikennevakuutusta ? Parivuotta sitten kyselin IF:tä, siellä on muutkin vakuutukset eivätkä myöntäneet. Näissä on ilmeisestikkin kovasti konttorikohtaista eroa kuka myöntää ja kuka ei. Nyt olisi tarvetta yhteystiedoille sellaiselle vakuutusfirmalle / konttorille mistä sellaisen saa.
Mistä nykyään kannattaa kysellä punakilpisen verovapaan ralliauton liikennevakuutusta ? Parivuotta sitten kyselin IF:tä, siellä on muutkin vakuutukset eivätkä myöntäneet. Näissä on ilmeisestikkin kovasti konttorikohtaista eroa kuka myöntää ja kuka ei. Nyt olisi tarvetta yhteystiedoille sellaiselle vakuutusfirmalle / konttorille mistä sellaisen saa.
- henkka_ok
- WRC
Re: Ralliauton vakuutus
Lähivakuutukselta saa ainakin. Hintakaan ei kaada ralliharrastusta.
Ei taitu!
- Marko Tähkä
- KV
Lähivakuutus:248 euroo jos sulla on muita vakuutuksia kyseissessä yhtiössä ja jos ei ole niin 740 euroa.Katsastuskonttorilta 27 euroo 1päivä ja muutama euroo lisää seuraavilta päiviltä.(summa sisältää myös kilvet)Niin noi lähivakuutuksen hinnat on vuosihintoja,säästö riippuu vähä siitä kuinka paljon ajaa.Hinnat on kysytty tänä päivänä.
- henkka_ok
- WRC
Joo ei sillä minun ajoilla ainakaan säästä kun ralliin joutuu kuitenkin hakemaan sen 12e siirtoluvan. Sprinttiä paljon ajavalle on varmasti näppärämpi, ei tarvii käyä lainkaan konttorin kautta. Itelle tärkeempi on kuitenkin se, että vakuutus on voimassa myös kaikissa treeneissä ja niissä "minäpä ihan noppeesti kopasen että kaikki toimii" hetkissä.151968 kirjoitti:Lähivakuutus:248 euroo jos sulla on muita vakuutuksia kyseissessä yhtiössä ja jos ei ole niin 740 euroa.Katsastuskonttorilta 27 euroo 1päivä ja muutama euroo lisää seuraavilta päiviltä.(summa sisältää myös kilvet)Niin noi lähivakuutuksen hinnat on vuosihintoja,säästö riippuu vähä siitä kuinka paljon ajaa.Hinnat on kysytty tänä päivänä.
Ei taitu!
- 2699
Fenniasta just hommasin kyseisen vakuutuksen 220 e .
-
- KV
Ei siitä nyt niin kovin montaa vuotta ole, kun tuollasen vakuutuksen sai 132€/vuosi. Muutama indeksi korotus....2699 kirjoitti:Fenniasta just hommasin kyseisen vakuutuksen 220 e .
-
- WRC
Vakuutus oli viikonlopusta 3,17,- euroo ja kilvet on valkoiset ! kilpiinlaitto ja poisto yhteensä 10,- netissä. eli ei ole kallista ajaa oikeilla kilvillä.
- granit
kyllä if myöntää vakuutuksen ainakin mulle kuukausi sitten punalappuseen pelkällä runkonumerolla
- JuhaM
- A-Junnu
Kysyin lähivakuutuksesta ja se tosiaan oli tuon 248/740 € ja heidän systeeminsä oikein tunsi ralliautovakuutuksen. IF tarjosi normaalia liikennevakuutusta joka ainakin asiakaspalvelijan mukaan ajaa saman asian. Mainitsi vielä että vakuutuksen voi ottaa lyhyeksikin ajaksi kun seisontaankaan ei voi enää laittaa. Ei ollut varma pystyykö vakuutuksen tekemään itse netissä.
- PAR
Mulla on Pohjolasta vakuutus joka on osakasko. Eli ns. hirvi, palo(ei ole voimassa kilpailutilanteissa), varkaus. Mielestäni tämä varkaus on hyvä olla ja auton arvokin on itse saatu määritellä, eikä mene minkään yhtiön normitaulukon mukaan. Korvas aikoinaan mulle ainakin yhdistelmän porokolarissa kaiken mitäkilpuriin tuli. Hintaa en muista mutta jotakin 200€ vuodessa saattais olla hinta.
- Marko Tähkä
- KV
Eikö sen vakuutuksen lisäksi pidä punakilpiseen hakea kuitenkin kilvet konttorilta?
- casagrande
- A-Junnu
Joka ralliin tarrat toki pitää hakea konttorilta. Silloin ei tarvitse ostaa erikseen vakuutusta eli hinta on halvempi kuin tuo 27€, jos on jatkuva vakuutus.
Jatkuvan ralliautovakuutuksen suhteen on hyvä tiedostaa, että se on voimassa harjoitustilanteissakin ja kattaa aina myös henkilövahingot myös auton sisällä. Itse en ota ketään kyytiin suljetuille harjoituspätkillekään, ellei autossa ole vakuutusta. Katson, että vastuuni on liian suuri. Tämä kannattaa piitää mielessä.
Jatkuvan ralliautovakuutuksen suhteen on hyvä tiedostaa, että se on voimassa harjoitustilanteissakin ja kattaa aina myös henkilövahingot myös auton sisällä. Itse en ota ketään kyytiin suljetuille harjoituspätkillekään, ellei autossa ole vakuutusta. Katson, että vastuuni on liian suuri. Tämä kannattaa piitää mielessä.
- MJT
- WRC
Jos suljetulla harjoituspätkällä tarkoitetaan ns. seurakilpailua pitää sielläkin olla vakuutus. Uskon että myös muualla harjoiteltaessa vakuutus pitäisi olla?casagrande kirjoitti:Joka ralliin tarrat toki pitää hakea konttorilta. Silloin ei tarvitse ostaa erikseen vakuutusta eli hinta on halvempi kuin tuo 27€, jos on jatkuva vakuutus.
Jatkuvan ralliautovakuutuksen suhteen on hyvä tiedostaa, että se on voimassa harjoitustilanteissakin ja kattaa aina myös henkilövahingot myös auton sisällä. Itse en ota ketään kyytiin suljetuille harjoituspätkillekään, ellei autossa ole vakuutusta.
Katson, että vastuuni on liian suuri. Tämä kannattaa piitää mielessä.
- veetee
- B-junnu
niinpä... miksi vaivautua ajelemaan tarrojen perässä?Frog kirjoitti:Vakuutus oli viikonlopusta 3,17,- euroo ja kilvet on valkoiset ! kilpiinlaitto ja poisto yhteensä 10,- netissä. eli ei ole kallista ajaa oikeilla kilvillä.
"Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta"
- BLUEORANGE
- KV
niin mutta siihenhän pitää maksaa autovero.edit:jos meinaa ajaa suomenkilvillä.ja muutos% ollaan tarkkoja.itse en edes tiennyt että punakilpiseen saa mitään vakuutusta muutakun kilpailussa se konttorilta kilpien kanssa otettava