Moottori välikoppaan kadulle

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhispahis
Viestit: 1
Liittynyt: 23.09.2010 00:00

Moottori välikoppaan kadulle

Viesti Kirjoittaja juhispahis » 05.10.2011 14:19

Tekniikkapuolen hommat hommat tuottaa päänvaivaa eskortti-rojektissa: millä reseptillä kannattaa ruveta konetta rakentamaan/hommaamaan, motti tulossa katukäyttöön ja mitään kovin yltiöpäisiä tehomääriä ei näin ensimmäiseltä moottorilta tulla hakemaan. Tavoitteena kuitenkin suht ajettava ja kohtuuripeä moottori kadulle.

Ois tyrkyllä kohtuuhintaan 205-lohkoinen vakiomotti johon läjä rompetta mukaan. 92mm mahlet, saabin kanget, is:n raakakansi, crane syttyvehkeet,kevyt vauhtipyörä yms yms. Pihan perällä lojuu jo ennestään 1.6 ja 2.0 ''tanari'' lohkoinen ohc. Kannattaako näistä hyödyntää jotain? Is-kansi ilmeisesti tehtaan jäljiltä paras virtaamaan? Mihin asti vakioventtiilit riittää? Mikä hattuvaihtoehto järkevin? Vai kannattaako lähteä heti ruiskulinjalle...

Joku asiaan enemmän vihkiytynyt voisi valaista keltanokkaa asian tiimoilta ja jos on jotain perusvarmaa reseptiä vaikka 160-170hv kieppeille niin saa toki ilmaista mielipiteensä :mrgreen:

Vastaa Viestiin