saabin kanget

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Äkkinäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 18.01.2008 00:00

saabin kanget

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen » 13.12.2011 21:48

käykö saabin kanget suoraan ohc kampiakseliin?

Avatar
TemeR
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 02.08.2010 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja TemeR » 13.12.2011 22:14

saabin h-moottorin kanget saabin kk-laakereilla sopii ohc:n kampiakseliin. kangen yläsilmä täytyy heloittaa sopivaksi männälle. mitkä männät laitat?

Avatar
Äkkinäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 18.01.2008 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen » 13.12.2011 23:13

kuplan ois tarkotus.onko väliä laittaako 34,5 vai 35mm lakikorkeudella olevat?

Avatar
TeemuPetteri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 94
Liittynyt: 19.02.2010 00:00
Viesti:

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja TeemuPetteri » 13.12.2011 23:36

Oleellinen merkitys puristus suhteeseen.

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja peteracing » 13.12.2011 23:53

et kai ralliautoon..?
power is nothing without control...

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 14.12.2011 07:17

peteracing kirjoitti:et kai ralliautoon..?
asia ei tietenkään mulle kuulu mutta miks ei ralliautoon??

Avatar
Äkkinäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 18.01.2008 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja Äkkinäinen » 14.12.2011 09:25

ei tule ralliautoon jokkis kampe eli pienen pudjetin takia ei wicekoita ja kestihän nuo aikanaan ralliautossakin

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja peteracing » 14.12.2011 22:24

HBRteam kirjoitti:
peteracing kirjoitti:et kai ralliautoon..?
asia ei tietenkään mulle kuulu mutta miks ei ralliautoon??
itse olen maksanut oppirahat noista kun en raskinut "oikeita" mäntiä ja veivejä ostaa. sitten ku se pitkällä suoralla kakkospytystä veivi korkkas meni myös uusi kansi nokkineen ja seuraajineen,lohko,laturi,öljypumppu,laturi,alumiiniöljypohja...eli vesipumppu ja kaasarit jäi ehjäksi. kannattihan säästää 3-4 sataa.. :roll:
power is nothing without control...

htr
KV
KV
Viestit: 539
Liittynyt: 08.05.2004 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja htr » 15.12.2011 00:00

peteracing kirjoitti:
HBRteam kirjoitti:
peteracing kirjoitti:et kai ralliautoon..?
asia ei tietenkään mulle kuulu mutta miks ei ralliautoon??
itse olen maksanut oppirahat noista kun en raskinut "oikeita" mäntiä ja veivejä ostaa. sitten ku se pitkällä suoralla kakkospytystä veivi korkkas meni myös uusi kansi nokkineen ja seuraajineen,lohko,laturi,öljypumppu,laturi,alumiiniöljypohja...eli vesipumppu ja kaasarit jäi ehjäksi. kannattihan säästää 3-4 sataa.. :roll:
Ompa ollu aika pamaus jos laturikin on hajonnut, vielä kahteen kertaan 8O

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 15.12.2011 18:51

toisillaa ne taas on kestäny useamman vuoden ja melkoistakin laulatusta jopa ilman rajoittajaa...

niin no toki kaikki hajoo aikanaan ja paree on laittaa ne wisecot jos muutenkin satsaa koneeseen.

Avatar
jake74
Yleinen
Yleinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04.03.2007 00:00
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja jake74 » 15.12.2011 19:00

veiviki voi katketa jostain muusta syystäkin esim voitelu häiriöstä. ei se oo aina männän syy.

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 15.12.2011 19:11

niinpä mutta se kuuluu tähän motorsporttiin

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Re: saabin kanget

Viesti Kirjoittaja peteracing » 16.12.2011 21:25

näissä tapauksissa joutuu väkisin puhumaan veivi/mäntä yhdistelmästä. tiedä sit jos ois sellaset uudet saabin veivit.. en kyllä kasais uutta moottoria 15v vanhoilla crowereillakaan.
power is nothing without control...

Vastaa Viestiin