Hisse Avengeriin kesärenkaat kadulle ja kisaan

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
kim75
Yleinen
Yleinen

Hisse Avengeriin kesärenkaat kadulle ja kisaan

Viesti Kirjoittaja kim75 » 01.05.2012 22:43

Pitäs renkaita ostella ja oon aika kuutamolla mitä ja mistä. Jotain vanhoja kisakumeja on joilla vois kai kisan tai pari ajaa, mutta... Lauantaina pitäs ajaa maantiellä n. 250 km ja huomasin, ettei mulla ole katurenkaita. Sellainen idea tuli, että jos olis ostanut sellaiset renkaat joilla vois ajaa kadulla ja toimisivat rallissa vararenkaina (vanteista pulaa). Sellaista kuin BFG All Terrain kattelin, mutta eihän niitä ole 13" kokoisina. Olisko jotain vinkkiä siviilirenkaasta joka kestäis ja vois tarvittaessa ajaa vaikka sora ek:ta?

Autossa on tehoja n. 120hv ja körötellään luokassa 5. Renkaan pitkäikäisyys on mulle tärkeämpää kuin huippusuorituskyky.

Rallirenkaatkin käy kunhan ne olis siviilissäkin kohtuulliset ja kestäisivät ajella. Olisko ihan hullua ostaa jotkut siviilitalvirenkaat ilman nastoja?

En nyt edes muista minkä kokoiset tuohon ykkösryhmäläiseen sai/piti olla. 13" on vanteen halkaisija, mutta kumin korkeudesta ja leveydestä ei ole havaintoa ennen kuin katton huomena luokitustodistuksesta.

-AP-
Yleinen
Yleinen

Re: Hisse Avengeriin kesärenkaat kadulle ja kisaan

Viesti Kirjoittaja -AP- » 02.05.2012 09:53

Pinnoitettu Maxsport Enklannista oli takavuosina suosittu vakioautoissa, on edullinen ja tieliikennekelpoinen. Joku myi näitä silloin Suomessakin, ei myy enää?

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... tion-tyres" onclick="window.open(this.href);return false;

Joskus mietin itse talvirallirenkaita ilman nastoja, rengasmyyjät tyrmäsivät asian samantien, heidän mukaansa kumin laatu soveltumatonta kesälämpötiloihin.

OJR
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja OJR » 02.05.2012 12:37

Googlettamalla tuli tämä: http://www.carpower.fi/maxsport.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-AP-
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja -AP- » 02.05.2012 21:13

No kappas, tuoltahan täytyy kysellä!

Pikkasen reilu satanen kappaleelta maksaa 15-tuumainen rahteineen, toivottavasti noissa ei ole kovin hurjaa 'suomi-lisää' ...

kim75
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja kim75 » 03.05.2012 22:24

Ostin siviilikumit erikseen. Ässärenkaan 175/70R13.

Ralliin saan ostettua varakiekoiksi kilpailijalta jotkut Yokohamat kunnostettujen peltivanteiden kanssa.

Kiitos taas avusta.

Vastaa Viestiin