Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto asiaa
- Virta
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01.12.2008 00:00
- Paikkakunta: Vihti
Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto asiaa
Terve! Tuossa kun nyt tuon mazdani historiaa tutkin niin kävikin ilmi että auto on ollut rallipoluillansa A-ryhmäläinen. Tähän kuuluisaan A-ryhmän tekniikkaan yleensä sitten kuului nämä 5-pulttiset pyörän navat, ilmeisesti isommat jarrulevyt/satulat, peränlukko, jakolaatikon lukko (viskokytkimellä?) ja suorakytkentä vaihteisto.
Ongelmaksi ovat nyt muodostuneet nämä osat. Niiden saanti on erittäin heikkoa. Joko osat on ns. ryöstetty käsistä tai sitten muuten vaan romuuntuneet kisojen yhteydessä.
Joudutaanko nyt siis tyytymään Ns. N-ryhmään, jossa joutuisi ajamaan mazdan p*skalla vakio-vaihteistolla, pikkujarruilla vielä jarrutehostimen kanssa. Autollehan tulevaisuudessa odotan Historikkiin pääsyä, mihin kyllä saattaa mennä hetki.
Onko joku muukin joutunut saman ongelman eteen? Ratkaisua? Muuta kuin ryhmä N.
Terveisin Jani!
Kaikki teksti on tervetullutta.
Ongelmaksi ovat nyt muodostuneet nämä osat. Niiden saanti on erittäin heikkoa. Joko osat on ns. ryöstetty käsistä tai sitten muuten vaan romuuntuneet kisojen yhteydessä.
Joudutaanko nyt siis tyytymään Ns. N-ryhmään, jossa joutuisi ajamaan mazdan p*skalla vakio-vaihteistolla, pikkujarruilla vielä jarrutehostimen kanssa. Autollehan tulevaisuudessa odotan Historikkiin pääsyä, mihin kyllä saattaa mennä hetki.
Onko joku muukin joutunut saman ongelman eteen? Ratkaisua? Muuta kuin ryhmä N.
Terveisin Jani!
Kaikki teksti on tervetullutta.
- pertteli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 24.07.2007 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Kenenkähän vanha tuo a-ryhmäläinen on ? Englannista kai noi voiman siirron osat tuli ja eiks noi varrut osittain 929 osista ?
- JaH
- A-Junnu
- Viestit: 81
- Liittynyt: 28.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
[*]
[/quote]
Rallipolku aukesi 1989 kuskina Jyrki Repo.
Sen jälkeen Kai Granroth, Mika Taavettila, Markku Alasuutari, Marko Laukkanen, Esa Hakulinen.
Viimeisin kisa Tampereella rallissa heinäkuussa 1998[/quote]
Lainattu toisesta topicista:pertteli kirjoitti:Kenenkähän vanha tuo a-ryhmäläinen on ? Englannista kai noi voiman siirron osat tuli ja eiks noi varrut osittain 929 osista ?
[/quote]
Rallipolku aukesi 1989 kuskina Jyrki Repo.
Sen jälkeen Kai Granroth, Mika Taavettila, Markku Alasuutari, Marko Laukkanen, Esa Hakulinen.
Viimeisin kisa Tampereella rallissa heinäkuussa 1998[/quote]
-Autourheilu on parhaimmillaan jopa ajamista-
- Virta
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01.12.2008 00:00
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Juu siinähän nuo omistajat/kuljettajat ovat. Tossa muutamia henkilöitä sain kiinni ketkä ovat autolla ajaneet, Hakulinen, Taavettila Sekä Granroth. Jokaiselta saman vastauksen sain että A ryhmäläinen ollut suorakytkyllä sekä 5p. navoilla. Valitan jos mainitsen henkilöt, kenen kanssa jutustelin. Nimet on mainittu täällä aikasemmin joten ei kait nyttenkään mainintana haittaa.
Terveisin Jani!
Terveisin Jani!
- Ratti
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22.11.2004 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Tehtaan autot rakennettiin aikanaan Belgiassa mistä minäkin olin yhtä hakemassa. Vaihdelaatikot taisivat tosiaan tulla jostain Englannista vaan en tiedä tiedä mistä. Loimaalla juuri entisöidään vanhaa tehtaan
tekemää kilpuria.
tekemää kilpuria.
- JoneLampinen
- KV
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Saatan muistaa väärinkin mutta tuo Revon auto oli alunperin Toivosen Harrin nuottiautona ja tuli N-vireisenä koskenpäälle. Repo sittemmin hankki Sundströmmin Mikon avustuksella A-ryhmän tavaraa mm.6-vaihteisen X-Track vaihteiston. Tänä päivänä kuitenkin ottaisin yhteyttä RS-autoon Jämsänkoskelle sillä sieltä löytyy hyvät palikat k.o.automalliin, mm.Janne Mäkilä on ajanut RS-auton lootalla.
- e-p
- B-junnu
- Viestit: 24
- Liittynyt: 11.01.2005 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Ruotsis on yksi Mazda fani joka osti, olikohan -92 tai sitten -91 kaikki tehtaan kilpa-osat itselleen,niin käytetyt kun uudetkin,niitä oli kuulema ollut kymmenis tuhansiis kilois,näin hänen naapurinsa minulle sanoi joka oli Opel Team Swedenin tallipäällikkö siihen aikaan,olen vähän aikaa sitten nähnyt ilmoituksen kun kauppas osia.
- Virta
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01.12.2008 00:00
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Terve!
Niin niin. Että rs-autolta saisi vaihteistoja kyseiseen malliin. Sitten kun mallin aika hissessä tulee ni ei taida vaan Rs-auton vaihteistot kelvata josko ovat suora-hampaisia? Joo kuulin tänään toisaalta kanssa että mahd. ruotsissa olisi osia. Saapa nähdä että miten asiassa käy, kun tämä nappineliveto olisi myös kova sana korvata jollain muulla systeemillä, esim sillä viskolla. Ei muutaku osia nyt metsästelemään alkujaan. Ja autosta tosiaan on ollut puhetta että toivosen vanha auto, mutta kun ei ole tullut selville onko se ollut Nuotti, N vaiko A ryhmäläinen, kun se on hänellä ollut vaiko onko se tämän jälkeen muutettu A-laiseksi.
Kaippa se joskus selviää.
Terveisin Jani!
Ja kiitoksia tähän asti vastanneille!
Niin niin. Että rs-autolta saisi vaihteistoja kyseiseen malliin. Sitten kun mallin aika hissessä tulee ni ei taida vaan Rs-auton vaihteistot kelvata josko ovat suora-hampaisia? Joo kuulin tänään toisaalta kanssa että mahd. ruotsissa olisi osia. Saapa nähdä että miten asiassa käy, kun tämä nappineliveto olisi myös kova sana korvata jollain muulla systeemillä, esim sillä viskolla. Ei muutaku osia nyt metsästelemään alkujaan. Ja autosta tosiaan on ollut puhetta että toivosen vanha auto, mutta kun ei ole tullut selville onko se ollut Nuotti, N vaiko A ryhmäläinen, kun se on hänellä ollut vaiko onko se tämän jälkeen muutettu A-laiseksi.
Kaippa se joskus selviää.
Terveisin Jani!
Ja kiitoksia tähän asti vastanneille!
- JoneLampinen
- KV
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Virta kirjoitti:Terve!
Niin niin. Että rs-autolta saisi vaihteistoja kyseiseen malliin. Sitten kun mallin aika hissessä tulee ni ei taida vaan Rs-auton vaihteistot kelvata josko ovat suora-hampaisia? Joo kuulin tänään toisaalta kanssa että mahd. ruotsissa olisi osia. Saapa nähdä että miten asiassa käy, kun tämä nappineliveto olisi myös kova sana korvata jollain muulla systeemillä, esim sillä viskolla. Ei muutaku osia nyt metsästelemään alkujaan. Ja autosta tosiaan on ollut puhetta että toivosen vanha auto, mutta kun ei ole tullut selville onko se ollut Nuotti, N vaiko A ryhmäläinen, kun se on hänellä ollut vaiko onko se tämän jälkeen muutettu A-laiseksi.
Kaippa se joskus selviää.
Terveisin Jani!
Ja kiitoksia tähän asti vastanneille!
Niinkuin tuossa aiemmin totesin niin Jyrki Repo muutti auton A-ryhmäläiseksi. Oli N-vireinen nuottipeli aiemmin(eli tuohon aikaan vakioauto turvavarusteilla). Ja sen verran tuosta X-track laatikosta että jo tuohon aikaan se tuplasi auton hinnan ja siksi niitä ei varmasti joka rompetorilta löydä, kai se suorahampainen suorakytkentä oli jo silloin. Ainakin Taavettilan aikaan se oli vielä paikoillaan uvossa 1994 Aku-rallissa.
- Virta
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01.12.2008 00:00
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Niin, olit vaan kirjoittanut että saatat muistaa väärinkin. Ainahan tuommoinen mietityttää. Kiitoksia vastauksesta!
- pele
- Yleinen
- Viestit: 234
- Liittynyt: 16.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Ostoilmoitusta vaan tarvittavista osista ulkomaan sivuille, Esim. http://www.rallycarsforsale.net
Maailmalla ko.autoja ja niiden osia on varmaan paremmin tarjolla kuin suomessa.Mazdoja kun ei niin kauheasti muutenkaan täällä ollut aikoinaan.
Maailmalla ko.autoja ja niiden osia on varmaan paremmin tarjolla kuin suomessa.Mazdoja kun ei niin kauheasti muutenkaan täällä ollut aikoinaan.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Masoista hajos aina vakiolaatikot: sitten kun oli rahaa ostaa X-trakki niin rupeskestään, sitten hajos kardaani, takaperä, etuperä, vetarit ja pyörän navat, suurinpiirtein tässä järjestyksessä päivitystä tehtiin. Nämä kaikki kun oli vaihdettu niin auto ja hinta oli kolminkertaistunut, näitä oikeilla osilla olevia autoja taisi olla suomessa: Mikko vainaalla, Pöystillä ja Sillankorvalla. Onkohan Pöystin auto Randeliinillä vielä ? Minnalla taitaa olla oma ja Mäkilällä oli joskus Minnan vanha auto jossa X-trakki oli alumiinikuorinen kun nää paremmat oli mangnesium kuoriset ! Voi olla että muisti pätkii !!
P.S. kyllä ne kisalootat oli suorahampaisia suorakytkentöjä ja kultaakin kalliimpia.
P.S. kyllä ne kisalootat oli suorahampaisia suorakytkentöjä ja kultaakin kalliimpia.
- pele
- Yleinen
- Viestit: 234
- Liittynyt: 16.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Mäkilällä on se Ex-Sillankorva edelleen.Auton teknisistä yksityiskohdista en tiedä.
- Virta
- B-junnu
- Viestit: 25
- Liittynyt: 01.12.2008 00:00
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Okei. No mainituilta voisi lähteä asiaa kyselemään myös että minkälaisilla osilla muutenkaan on ajettu. Kyllähän tuo vaihtoehtoinen vaihdelaatikko olisi hyvä olla. Toki, mikä sitäkään estää että käyttäisi välitettyä synkka laatikkoa.
E : Niin juu. Moni varmaan miettii että alkaa olemaan helpompi myydä auto pois, ennen kuin alkaa tekee osien hankkimisesti samaa kuin etsisi neulaa heinäsuovasta :D . Mutta luovuttaa ei saa ja omasta mielestä kiva auto tuo on.
Terveisin Jani!
E : Niin juu. Moni varmaan miettii että alkaa olemaan helpompi myydä auto pois, ennen kuin alkaa tekee osien hankkimisesti samaa kuin etsisi neulaa heinäsuovasta :D . Mutta luovuttaa ei saa ja omasta mielestä kiva auto tuo on.
Terveisin Jani!
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Mazda 323 Gtx 1.6 4wd Turbo Korimallia BF voimansiirto a
Virta kirjoitti:Terve! Tuossa kun nyt tuon mazdani historiaa tutkin niin kävikin ilmi että auto on ollut rallipoluillansa A-ryhmäläinen. Tähän kuuluisaan A-ryhmän tekniikkaan yleensä sitten kuului nämä 5-pulttiset pyörän navat, ilmeisesti isommat jarrulevyt/satulat, peränlukko, jakolaatikon lukko (viskokytkimellä?) ja suorakytkentä vaihteisto.
Ongelmaksi ovat nyt muodostuneet nämä osat. Niiden saanti on erittäin heikkoa. Joko osat on ns. ryöstetty käsistä tai sitten muuten vaan romuuntuneet kisojen yhteydessä.
Joudutaanko nyt siis tyytymään Ns. N-ryhmään, jossa joutuisi ajamaan mazdan p*skalla vakio-vaihteistolla, pikkujarruilla vielä jarrutehostimen kanssa. Autollehan tulevaisuudessa odotan Historikkiin pääsyä, mihin kyllä saattaa mennä hetki.
Onko joku muukin joutunut saman ongelman eteen? Ratkaisua? Muuta kuin ryhmä N.
Terveisin Jani!
Kaikki teksti on tervetullutta.
Hyvä muistaa että lähes kaikki (pois Mitsu) N-ryhmän autot ovat A-ryhmän perusluokituksen mukaisia autoja. Niistä voi siis poistaa mm. jarrutehostimen.