sff-pyörä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

sff-pyörä

Viesti Kirjoittaja 2000 » 15.03.2013 01:07

elikkäs mitä käytännön eroa käytössä billet ja normaali suorakytkentä vaihteistol? siis volvo malli!
billet kestää enemmän tehoa mutta onko parempi käyttää?
kestävempi siis kytkentä palat?
tehon takia omani ei tarttis billettiä ja saahan tavallisenki kasattua alumiini kuoriin ettei paino eroa juuri ole!
kumpi siis ajossa parempi ja kytkentöjen kestävyydessä?

ei myyntipuheita vaan kokemukseen perustuvaa tietoa kaivataan!

Avatar
IrmscherRekord
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 05.11.2006 00:00

Re: sff-pyörä

Viesti Kirjoittaja IrmscherRekord » 15.03.2013 09:34

Mun ymmärryksen mukaan "billetin" ero on vain kuorissa. Mutta melkoista valettua huokoista maksalaatikkoa nekin kuoret ovat, eikä mitään lentokonealumiinista jyrsittyä kuten sana billet antaisi ymmärtää. Pistä helicoilit esim hännän luukun kierteisiin, ennenkuin otat käyttöön.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: sff-pyörä

Viesti Kirjoittaja Frog » 15.03.2013 09:49

Taitaa se suurin ero olla akseleiden etäisyyksissä ja " billetissä" varmaankin ? vahvemmat rattaat. Tärkeetä on tutustua käytettäviin kierroksiin ja sen myötä parhaiten soveltuvaan kytkentään !

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: sff-pyörä

Viesti Kirjoittaja 2000 » 16.03.2013 12:45

joo rattaat on vahvemmat mutta mun nuhapumpus kyl kestää vanhakin ei ole koskaan itse rattaita hajonnu ja kytkennät kyl kuluu kaikista!
vähän olen kallistumassa vanhan mallin laatikkoon hinnan takia!
ja sen kun tekee vakio alumiinikuoriin niin on hyvä!

Vastaa Viestiin