
bmw e36 325 ajoituksen säätö
- kurko123
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 29.09.2009 00:00
bmw e36 325 ajoituksen säätö
Pitäisi tehdä kansiremontti autoon niin olisiko kellään tietoa ajoitus merkeistä kampiakselille kun oma vauhtipyörä on vaihdettu niin ei ole koloa siellä. Lohkosta ja värinänvaimentimesta löytyy viivat vaan kun tietäs millä kohdalla pitäsi olla kun on kampura kohdallaan
.Ajoitus on olevinaan kohdallaan mutta viivat ei täsmää ihan kohdalleen mikä mättää.

- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö
Tarkastan illalla mutta hataran muistini mukaan ajoitus katsotaan että kun ykkös sylinteri on ykk:ssa niin nokkapyörien nuolet on ylöspäin.Aina niissä on välystä joka osassa varsinkin jos kiristin ei oo pelissä niin ei ne viivat välttämättä osu kohdalleen.
Mut älä tee ainakaan niinkun olen sanonut ennenkun tarkastan kirjasta
...
Mut älä tee ainakaan niinkun olen sanonut ennenkun tarkastan kirjasta

- kurko123
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 29.09.2009 00:00
Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö
Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö
Pistä ruukkari tulpanreijästä ja kato yk sieltä ja sitten merkkaat kampisiivan tai vauhtipyörän uudelleen, yleensä kiila ylöspäin.kurko123 kirjoitti:Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .
- BLUEORANGE
- KV
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20.10.2010 00:00
Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö
Joo katsoin kirjasta.Ykkönen puristustahdin yläkuolokohtaan niin silloin nokkien nuolet ylöspäin.Ruuvarilla tai hitsauspuikolla yms ykk:n voi katsoa helposti juuri niinkuin Frog kertoi
- kurko123
- B-junnu
- Viestit: 42
- Liittynyt: 29.09.2009 00:00
Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö
Saahan sen ykk:n silleenkin mutta siinä ois valmiit ajoitusviivat kun vaan tietäs millä kohdalla pitäisi olla niin saisi tarkasti ykk:n kohdalleen. Ja pakonokan päässä ketjupyörä on niin sanotusti "säädettävä" tulee helposti heittoa ajoituksessa kun ei ole vaan ketjun hampaan verran säätöä vaan on paljon enemmän .Frog kirjoitti:Pistä ruukkari tulpanreijästä ja kato yk sieltä ja sitten merkkaat kampisiivan tai vauhtipyörän uudelleen, yleensä kiila ylöspäin.kurko123 kirjoitti:Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .