bmw e36 325 ajoituksen säätö

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kurko123
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 29.09.2009 00:00

bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja kurko123 » 15.06.2013 10:09

Pitäisi tehdä kansiremontti autoon niin olisiko kellään tietoa ajoitus merkeistä kampiakselille kun oma vauhtipyörä on vaihdettu niin ei ole koloa siellä. Lohkosta ja värinänvaimentimesta löytyy viivat vaan kun tietäs millä kohdalla pitäsi olla kun on kampura kohdallaan :?: .Ajoitus on olevinaan kohdallaan mutta viivat ei täsmää ihan kohdalleen mikä mättää.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.06.2013 11:58

Tarkastan illalla mutta hataran muistini mukaan ajoitus katsotaan että kun ykkös sylinteri on ykk:ssa niin nokkapyörien nuolet on ylöspäin.Aina niissä on välystä joka osassa varsinkin jos kiristin ei oo pelissä niin ei ne viivat välttämättä osu kohdalleen.

Mut älä tee ainakaan niinkun olen sanonut ennenkun tarkastan kirjasta :lol: ...

Avatar
kurko123
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 29.09.2009 00:00

Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja kurko123 » 15.06.2013 16:21

Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja Frog » 15.06.2013 16:50

kurko123 kirjoitti:Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .
Pistä ruukkari tulpanreijästä ja kato yk sieltä ja sitten merkkaat kampisiivan tai vauhtipyörän uudelleen, yleensä kiila ylöspäin.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.06.2013 18:13

Joo katsoin kirjasta.Ykkönen puristustahdin yläkuolokohtaan niin silloin nokkien nuolet ylöspäin.Ruuvarilla tai hitsauspuikolla yms ykk:n voi katsoa helposti juuri niinkuin Frog kertoi

Avatar
kurko123
B-junnu
B-junnu
Viestit: 42
Liittynyt: 29.09.2009 00:00

Re: bmw e36 325 ajoituksen säätö

Viesti Kirjoittaja kurko123 » 15.06.2013 18:42

Frog kirjoitti:
kurko123 kirjoitti:Nokkien nuolet on ylös kun on se nokkien säätöpala paikollaan mutta toi YKK:n asetteluun tarviisin sen tiedon missä viivat kohtaa toisensa kun on kerta vauhtipyörä vaihtunu .
Pistä ruukkari tulpanreijästä ja kato yk sieltä ja sitten merkkaat kampisiivan tai vauhtipyörän uudelleen, yleensä kiila ylöspäin.
Saahan sen ykk:n silleenkin mutta siinä ois valmiit ajoitusviivat kun vaan tietäs millä kohdalla pitäisi olla niin saisi tarkasti ykk:n kohdalleen. Ja pakonokan päässä ketjupyörä on niin sanotusti "säädettävä" tulee helposti heittoa ajoituksessa kun ei ole vaan ketjun hampaan verran säätöä vaan on paljon enemmän .

Vastaa Viestiin