Pohjapanssarin materiaali
- PeteK
- A-Junnu
Pohjapanssarin materiaali
Kertokaas tietämättömälle mistä alumiiniseoksesta on järkevä teettää ralliauton panssari? Onko merialumiini AlMg3 esim. 8 mm vahvuisena riittävä?
- OJR
- Yleinen
Re: Pohjapanssarin materiaali
Omat panssarit on tehty duralumiinista -> http://fi.wikipedia.org/wiki/Duralumiini. Paksuuden voin mitata, mutta taitaa olla 6 mm luokkaa.
-
- WRC
Riippuu autosta ja jousituksesta. Mulla on tollaista 12 mm ja sillä on ajettu sekä hypitty paljon. On kevyttä ja ei maksa paljoo.PeteK kirjoitti:Kertokaas tietämättömälle mistä alumiiniseoksesta on järkevä teettää ralliauton panssari? Onko merialumiini AlMg3 esim. 8 mm vahvuisena riittävä?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2233193/levyt-t1000hd500
P.S. http://www.youtube.com/watch?v=uTfaJvgIi5U
- PeteK
- A-Junnu
Auto on ännäläinen Fiesta ST normi Reigerin alustalla. Frogin materiaaliehdotus on mielenkiintoinen mutta lähinnä nyt testaan ajatusta/kokemuksia tuon merialumiinin suhteen.
- BLUEORANGE
- KV
6082 laatua.Kovaa,mutta kestää taivuttaa jos on särmärissä loiva lesti.On myös hitsattavissa.6mm pitäs kyllä kestää melkein mitä vaan jos on hyvät kiinnikkeet
- BLUEORANGE
- KV
Faijalla oli joskus mantassa tota 12mm "kulutusmuovia" niin aku-rallissa ruuhimäen hypyissä anto niin paljon periks että meni öljypohja.En kyllä muista minkälaiset kiinnikeraudat oli mut ei niitä muutettu kun uusi alumiininen laitettiin eikä enää ollu ongelmia.Frog kirjoitti:Riippuu autosta ja jousituksesta. Mulla on tollaista 12 mm ja sillä on ajettu sekä hypitty paljon. On kevyttä ja ei maksa paljoo.PeteK kirjoitti:Kertokaas tietämättömälle mistä alumiiniseoksesta on järkevä teettää ralliauton panssari? Onko merialumiini AlMg3 esim. 8 mm vahvuisena riittävä?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2233193/levyt-t1000hd500
P.S. http://www.youtube.com/watch?v=uTfaJvgIi5U
-
Moro mulla olsisi vanhempaan st fiestaan ylimääränen pohjapanssari
- PeteK
- A-Junnu
Laitoin sinulle yv:nmalako kirjoitti:Moro mulla olsisi vanhempaan st fiestaan ylimääränen pohjapanssari
... Jostakin syystä ei yksityisviestit näytä lähtevän. Soitatko
040 567 0214 / Petri
-
- B-junnu
Kun sulla on etuvetoauto niin ehdottaisin alumiinia/terästä, jos auto on alipainoinen niin teräspanssari on ihan ookoo. Merivesilaatuun jää muodonmuutos helpommin kuin esim laatuun 6082. Laittaisin ite alumiinipanssarin 6082 8mm tai teräksinen domex 650 3-4mm. Ja rakenne sen mukaan onko auton painossa varaa?!
Liukulevyksi ym muihin suojiin tuo Frogin ehdotus on kyllä erittäin hyvää.
Liukulevyksi ym muihin suojiin tuo Frogin ehdotus on kyllä erittäin hyvää.
-
- B-junnu
Mitä sulla on frog öljypohjan ja levyn välissä vaimentamassa iskuja kun muisti kuva olis et kouvolassa tekniikka päivillä olin huomaavinaan siellä jotain..
-
- WRC
Materiaali on routamattoa vastaavaa (solua)ktk-racing kirjoitti:Mitä sulla on frog öljypohjan ja levyn välissä vaimentamassa iskuja kun muisti kuva olis et kouvolassa tekniikka päivillä olin huomaavinaan siellä jotain..

P.S. Mutta tuo muovi ei sovellu painava nokkaisiin autoihin kuin liukulevyksi Alumiini T6 on 10mm hyvää ja vahvaa. Muistakaa että kiinnitys/tuet on tärkeämpi kuin itse materiaali.
- BLUEORANGE
- KV
Mikä on liukulevy??? Mulla on e36 bimmerissä pohjapanssari 6082 6mm ja tankinsuojat 3 millistä vanhaa Rautpohjan opastekylttiä :D Varmaan jotain merialumiinia kun kovempaa ja vittumaisempaa hitsata kun puhdas aluFrog kirjoitti:Materiaali on routamattoa vastaavaa (solua)ktk-racing kirjoitti:Mitä sulla on frog öljypohjan ja levyn välissä vaimentamassa iskuja kun muisti kuva olis et kouvolassa tekniikka päivillä olin huomaavinaan siellä jotain..Sen tarkoitus on estää kivien meno ja jäänti öljypohjan ja panssarin väliin, kivet tekee helposti reijän kun ovat siellä parkissa pohjakosketuksen sattuessa. Ei se mitään vaimenna
P.S. Mutta tuo muovi ei sovellu painava nokkaisiin autoihin kuin liukulevyksi Alumiini T6 on 10mm hyvää ja vahvaa. Muistakaa että kiinnitys/tuet on tärkeämpi kuin itse materiaali.
-
- WRC
Siinä alumiinissä on valtava kitka, kun sillä laskeutuu maatavasten ! Tuossa muovissa se on lähes 0 ja sitä on hyvä laittaa alumiinipanssariin senkkikantaruuveilla liukulevyksi ! Ei romise poorissa ja suhisee vaan kun hyppii.
- BLUEORANGE
- KV
PikkuvikojaFrog kirjoitti:Siinä alumiinissä on valtava kitka, kun sillä laskeutuu maatavasten ! Tuossa muovissa se on lähes 0 ja sitä on hyvä laittaa alumiinipanssariin senkkikantaruuveilla liukulevyksi ! Ei romise poorissa ja suhisee vaan kun hyppii.

- markomartini
- KV
- Viesti:
Sääntökirja 5.7.2.10
pohjapanssarin tulee olla vähintään 4mm alumiini tai vähintään 2mm teräs
Muovi ei täten kelpaa vai onko säännöt muuttuneet ?
pohjapanssarin tulee olla vähintään 4mm alumiini tai vähintään 2mm teräs
Muovi ei täten kelpaa vai onko säännöt muuttuneet ?