Koni Sport (keltaiset) purku/kasausohjeita?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ILVES-Joe
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Koni Sport (keltaiset) purku/kasausohjeita?

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe » 16.07.2014 22:50

Onko jossain netin syövereissä ohjeita Koni Sporttien purkamiseen, shimmaamiseen ja kasaamiseen?
Kyseessä vanhat sisäisellä säädöllä (paina iskari pohjaan ja kierrä) olevat öljyiskarit.
Pitäisi saada säädettyä sisään/ulos jouston suhdetta.

(tiedän että Motoral huoltaa noitakin...)

Avatar
Nuke
B-junnu
B-junnu
Viestit: 20
Liittynyt: 19.05.2011 09:23
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Koni Sport (keltaiset) purku/kasausohjeita?

Viesti Kirjoittaja Nuke » 17.07.2014 06:34


Avatar
sunbeam1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 172
Liittynyt: 25.08.2005 00:00

Re: Koni Sport (keltaiset) purku/kasausohjeita?

Viesti Kirjoittaja sunbeam1 » 17.07.2014 08:07

Kaasuttoman iskarin purku on helppoa ,iskarin päällä varren ympärillä kierre tulppa ,siihen käy melkein kulmahiomakoneen laikan avain ,konin simmeistä en osaa neuvoa sun pitää vain koittaa tai kysyä simmejä myyviltä iskarihuolloilta mistä ostat myös uudet öljyt ,öjyn viskositeetilla voi myös vaikuttaa iskarin toimintaan
kun kasaat iskarin niin pese kaikki osat hyvin jarrukliinerillä
laita mäntä/varsi kippoon missä on öljyä likoomaan ja laita putki melkein täyteen öljyä ,laita mäntä putkeen ja liikuttele sitä edestakaisin ja voit koputella putkea että ilmat tulee pois
sen jälkeen putki täyteen öljyä ja kierretulppa kierteen päälle tulpassa on pieni ilmareikä kierteen puoliväliin
paina iskarin vartta samalla hitaasti sisään kun kierrät tulppaa kiinni niin loput ilmat tulee pois.

ILVES-Joe
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 20.07.2004 00:00
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Koni Sport (keltaiset) purku/kasausohjeita?

Viesti Kirjoittaja ILVES-Joe » 17.07.2014 23:28

Tuo linkki on tuttu mutta en saanut selvää missä kohtaa on se shimmilevy jolla kiristetään sisäänjoustoa.

Joskus alkutaipaleella kun Finni Datsunilla aloitettiin kisailua niin käytettiin Datsunin alkuperäisiä purettavia etuiskareita, niissä muuteltiin prikkojen järjestystä sekä lukumäärää ja ihan kohtuudella toimivia niistäkin saatiin ennenkuin siirryttiin parempiin (=kalliimpiin).

Olen purkanut yhden punaisen Konin ja täytyy sitten sillä opiskella miten mikin vaikuttaa, valmis kuva vaan nopeuttaisi ja helpottaisi hommaa. Ei tuollainen perusöljyiskari niin ihmeellinen kapistus etteikö sitä saisi toimimaan.

Vastaa Viestiin