Laitoin tuollaseen Fordin 2.0-OHC koneeseen ohjelmoitavan sytkän ja nyt pitäis löytää jonkinlaisen aloitusarvot jolla lähtee säätämään.
Koneessa on iS-sierran imusarja cossun suuttimilla ja Cranen 284:n nokka, Marteliuksen 4-2-1 putki ja puristuksen noin 10.5. Kansi portattu ja laitettu isommat venttiilit.
Jos jollain sattuis olemaan toimivia sytkäkarttoja käsillä niin olisin kovasti kiitollinen. Ja muutenkin kaikenlaiset vinkit sytkän säätämiseen ovat tervetulleita!
Kyseessä on siis tuollanen itse rakenneltu MegaSquirt jolla on pari kesää ajeltu siten, että purkki ohjaa pelkkää polttoaineen syöttöä ja nyt on viritelty sytkä tuohon mukaan. Perus-säätö tehdään 12x12 taulukolla kierrosten ja imusarjan alipaineen mukaan.
Tietenkin parhaaseen tulokseen päästään penkissä, ja niistäkin olisin lisätietoja vailla. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin inertiapenkissä ei oikein saa noita kaikille elueille säädettyä, kun ei voi ajaa 'tasakaasulla' ja vakiokuormalla. Jarrupenkissä tämä taas onnistuisi. Olenko jäljillä?
-k
Ohjelmoitavat sytkäennakot
- Kimmos
joo, tuolla Cosworth-clubin puolella olen jo toista vuotta ollut kyseisen ketjun keskusteluissa mukana, mutta siellä ei oikein ole kokemusta mun konetta vastaavan pannun sytkäennakoista...
Ajattelin kysellä täällä, vaikka tuo MegaSquirt ei sinänsä ehkä ole kovinkaan tuttu/suosittu, niin ohjelmoitavia sytkiä on varmaan käytetty jo iät ja ajat ja sitä kautta on tullu kokemusta siitä, mitä ne ennakot pitää oikeesti olla. Noilla peristeisillä vehkeillä ne kun on aina vähän sinne päin....
Ajattelin kysellä täällä, vaikka tuo MegaSquirt ei sinänsä ehkä ole kovinkaan tuttu/suosittu, niin ohjelmoitavia sytkiä on varmaan käytetty jo iät ja ajat ja sitä kautta on tullu kokemusta siitä, mitä ne ennakot pitää oikeesti olla. Noilla peristeisillä vehkeillä ne kun on aina vähän sinne päin....