Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
-
frteam
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: juankoski
Viesti
Kirjoittaja frteam » 22.02.2005 15:04
Elikkäs on semmonen ongelma kyseisessä mittarissa, että mittari jää kuuteen tonniin kun sammuttaa auton. Mittari ei laske sen alle vaikka auto pyörii, mutta pienilläkin kierroksilla se hyppää kymppitonniin. Myyjä sanoi, että se on säätö tilassa ja se pitäs nollata, mutta miten

:?

:?
-
NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NikoN » 22.02.2005 15:25
frteam kirjoitti:Elikkäs on semmonen ongelma kyseisessä mittarissa, että mittari jää kuuteen tonniin kun sammuttaa auton. Mittari ei laske sen alle vaikka auto pyörii, mutta pienilläkin kierroksilla se hyppää kymppitonniin. Myyjä sanoi, että se on säätö tilassa ja se pitäs nollata, mutta miten

:?

:?
Vanhoissa foorumeissa oli muistaakseni juttua autometerin calibroinneista. Taisi onnistua jopa ihan nokian kännykkälaturilla?
-
ProStreet
- A-Junnu

- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ProStreet » 22.02.2005 16:24
Autometer kierroslukumittari saattaa auto sammutettaessa jäädä mihin tahansa asentoon, mikä on normaalia ko mittarin toiminnassa ja selviää mm käyttöohjeesta
tämä johtuu mittarin rakenteesta, joka on erilainen kuin useimmissa muissa kierroslukumittareissa
kun virrat seuraavan kerran kytketään menee mittari 0:aan jos moottori ei käy
Autometer Sport Comp ja Pro Comp kilpakäyttöön tarkoitetut mittarit on kalibroitu uutena yksitellen tehtaalla
------------------------------------------
sen sijaan jos mittari ei seuraa oikein moottorin kierroslukua on siinä vikaa
-
jarouski
- Yleinen

- Viestit: 172
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja jarouski » 22.02.2005 19:53
Mulla autometerin kittari jää siihen kohtaan mihin stoppaa virrat, ja nollaantuu virtojen auetessa, niiku ProStreet sanoi!

-
NikoN
- Yleinen

- Viestit: 199
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja NikoN » 22.02.2005 20:43
jarouski kirjoitti:Mulla autometerin kittari jää siihen kohtaan mihin stoppaa virrat, ja nollaantuu virtojen auetessa, niiku ProStreet sanoi!

Joo, niin munkin mittari tekee. Mutta kysyjällähän käsittääkseni oli erilainen ongelma, siis mittari ei nollaannu vaikka virrat kytketään??
-
frteam
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: juankoski
Viesti
Kirjoittaja frteam » 23.02.2005 12:31
Semmonen se just on , vaikka virrat katkasee, niin mittari jää ylös. ja kun virrat kytkee viisari heilahtaa vain vähän mutta ei nollaudu.

:(
-
piitp
- Viestit: 1
- Liittynyt: 09.03.2014 21:17
Viesti
Kirjoittaja piitp » 27.07.2014 17:53
Kysymys lisämittareista yleensä. Tällä hetkellä mittareita autometeriltä, mutta sarlinilta saa stack pro-control merkkisiä mittareita joissa säädettävissä ala ja ylä arvot ja erillinen piuha varotuksille. Reilu tonni kuitenkin paljon mittareista ja toiseen autoon pitää hankkia mittarit. Onko kenelläkään autossa näitä stackkeja ja miten toimii käytössä? Tuntuisi olevan muuallakin myynnissä jos ovat oikeasti hyviä. Näitä kokonaisia mittaristoja en laita, ovat rumia.