Neste Rallin kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen on rallin podcastissa valottanut sähköauton käytöstä tulevia asioita. Nyt Tekniikka&Talous on 3.8. julkaissut artikkelin, josta seuraava ote: Tärkeä ratkaistava asia on myös hybridien turvallisuus. Rallicrossissa suunta on kohti täyssähköautoja, joissa akkupaketit on rakennettu kardaanitunnelin tyyppisesti pohjaan. Jos onnettomuus sattuu ratakisoissa, sähkövaara on Tarkiaisen mielestä paremmin hallittavissa kuin metsissä.
”Korkeajännitetekniikassa pyörii 400 volttia. Sellaista autoa eivät Arska ja Pena voi enää tulla tuosta vaan kiskomaan vetoliinan kanssa takaisin puskasta tielle. Siinä voisi sattua mitä vaan.”
Tämä ohjeeksi, kun siellä penkalla näitä maapallon pelastusajokkeja olette seuraamassa. On oletettavaa, että näihin tulee tarkempia ohjeita jatkossa.