
UUSI 1600 luokka
-
- WRC
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
UUSI 1600 luokka
Nonnii tytöt ja pojat :) laittakaahan mielipiteitä uuden luokan säännöistä eli omia ehdotuksia niin niistä voidaan hyödyntää mahdollisimman monen toivomuksia. eli autot tulevat olemaan uudehkoja ja ainakin 2000 luvulla myynnissä olleita malleja ei siis mitään vanhoja kun niille on jo luokkia ihan tarpeeks. moottori ja vaihteisto vakio, lukko sallittu, alustan kumipuslat ja moottorin korvat vapaat, jousitus vapaa, turvavarusteet ja vahvistukset tämän päivän säännöllä, eli max kuutiotilavuus 1600 voi myös käyttää pienempiä moottoreita jolloin kilpailupaino alhaisempi. ja tämä luokka on tulevaisuuden nuorille eli aloitat 16 vuotiaana ja sitten voit mennä nuorten sarjaan ralliin tai radalle samalla autolla eli säästöä tulee monelta vuodelta eikä pelkästään silloin kun hommataan autoa ja mikä tärkeintä kaikki suomessa myydyt mallit ovat sallittuja ei tartte mitään fia luokituksia. kertokaahan mielipiteitä ?
NIIN olkaas tarkkana auton on vain tarttenu olla myynnissä kyseisenä vuotena eli vanhemmatkin käy esim toyota corolla toi wrc malli tehty 96 ja ollu myynnissä 2000-2002 siis hyväksytty versio toi ois yks malli

"Tuhatsatayksitoista"
- MrSpoon
- KV
- Viestit: 627
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- AKI
- Viestit: 17
- Liittynyt: 16.07.2004 00:00
- Paikkakunta: KUIKKA
- Viesti:
- Kollo
- KV
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Siinä ja siinä
Ralliin tuskin mitään jokkisluokkaa ikinä tuleekaan, mutta...
-lisäsäiliölliset iskarit ainkakin tulisi rajata pois (hinta)
-10v. ikäraja kalustolle olisi sopivampi (hinta)
-hiilikuidut pois (vaikuttaa myyntihintaan, tuskin nopeuteen)
-6 rengasta/kisa (hinta taas)
-jarrulevyt ja palat vapaat, mitat ja muoto alkuperäisiä. Paineensäätimet ym.?
Tässä amatöörin näkemyksiä, heitelkäähän lisää.
-lisäsäiliölliset iskarit ainkakin tulisi rajata pois (hinta)
-10v. ikäraja kalustolle olisi sopivampi (hinta)
-hiilikuidut pois (vaikuttaa myyntihintaan, tuskin nopeuteen)
-6 rengasta/kisa (hinta taas)
-jarrulevyt ja palat vapaat, mitat ja muoto alkuperäisiä. Paineensäätimet ym.?
Tässä amatöörin näkemyksiä, heitelkäähän lisää.
- epeli
- A-Junnu
- Viestit: 146
- Liittynyt: 06.10.2004 00:00
- kprt
- KV
- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
No ei ny tullu muuta mieleen kuin että, eikö olisi sitten helpompi tehdä luokka sellaiseksi mihin myös trophy autot käy ja niiden 1400 raja nostetaan 1600. Eli voit suurentaa iskutilavuuden niistä autoista. Koska näyttää että trophy autot lisääntyy hieman hidasta tahtia. Ajatus on hyvä fia luokitus vapaudesta, mutta uskotko tosiaan että AKK hyväksyy sen ?
Vai onko luokka AKK:n ulkopuolinen luokka ?
Sitten tuo 16 vuotiaan alaraja, näyttää toisilla raha kasvavan suoraan taskuun :D Ajatus kaunis mutta mahdollinen osallistuja määrä 2000 luvun autolla....

-
- KV
- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Paljon en mistään tiedä mutta eikös pelkästään tuo vapaa jousitus äkkiä nosta niitä kustannuksia sillä silloinhan tulevat mukaan jo kalliimmat alusta vaihtoehdot :? Onhan huippu alustalla tottakai kivempi ajella mutta jos ajatellaan pelkkiä kustannuksia niin ehkä alustaakin pitäisi rajoittaa.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- JM
- WRC
- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
Yhtään näitä kirjoituksia enempää asiaan perehtymättä tulee mielen yksi ajatus. En tiedä hyödyttäisikö se mitään, mutta ihan näin "mutu tuntumalla" siinä vois olla ideaakin.
Eli jos oletetaan, että auton pitää olla ollut 2000 luvulla myynnissä. Tässä tulee mieleen, että pitääkö mallin olla myös 2000 luvun puolella hankittu?
Tarkoitan, että monia malleja mitä 2000 luvulla on myyty on myyty myös -90 luvun puolella. Kait juuri tämmöisiä 90-luvun puolella hankittuja yksilöitä voisi harkita samaan sarjaan.
Välttämättähän noissa malleissa ei ole mitään ulkoisia erojakaan, mutta tässä kohtaa esim. -98 malli voi hankinta hinnaltaan olla Suomessa ja ulkomaillakin huomattavasti edullisempi.
Eli jos oletetaan, että auton pitää olla ollut 2000 luvulla myynnissä. Tässä tulee mieleen, että pitääkö mallin olla myös 2000 luvun puolella hankittu?
Tarkoitan, että monia malleja mitä 2000 luvulla on myyty on myyty myös -90 luvun puolella. Kait juuri tämmöisiä 90-luvun puolella hankittuja yksilöitä voisi harkita samaan sarjaan.
Välttämättähän noissa malleissa ei ole mitään ulkoisia erojakaan, mutta tässä kohtaa esim. -98 malli voi hankinta hinnaltaan olla Suomessa ja ulkomaillakin huomattavasti edullisempi.
-
- WRC
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
1600 luokka
vielä pikku selvennyksiä auton voit tehdä vaikka trofy autosta tai mistä pikku kirpusta vaan ei sen tartte olla alkuperäinen vti tai gti kunhan korimalli on toi 2000 tai uudempi. kattokaas noita printtien luetteloita millä noi nuoret ajaa jo nyt on integraa gt corollaa civiccä ja muita paljon kalliimpia autoja uusi huom uusi siis 2005 mallin 1600 auto maksaa ehkä noin 20 tuhatta eli korostan uusi ja pikku ännän uusi maksaa 50 tuhatta ja puhutaan edelleen UUSISTA kattokaa tota Nikaraa se näyttää mallia että auton saa kulkeen myös edullisesti ei kaikkien tartte tehdä uusia eikä ole mahdollisuuksiakaan mutta jos jos niitä uusia ei tehdä niin mites noi vanhat liipit sitten viiden tai kymmenen vuoden päästä mihinkä on laitettettu tämän luokan tavoite
"Tuhatsatayksitoista"
- Raiser
- A-Junnu
- Viestit: 98
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
- emk
- KV
- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Viesti:
Ajatellaanpa asiaa nyt tältä kantilta. Rakennat nuorten luokkaan tuommoisen auto kesynä versiona. Sanotaan 9000-13000¤, eli Astran hinnalla joita nyt luokassa riittää. Tähän hintaa tosin päästään vain jos löydetään sopiva (halpa) aihio, mutta se on mahdollista. Sitten ajat sillä pari vuotta nuorten luokkaa, samalla autoa voi päivittää paremmaksi haluttaessa. Saat parin vuoden ajan siitä hyvää kokemusta vaikka se onkin halpis versio. Ei niiden tarvitse olla siinä vaiheessa huippuautoja. Sitten kun siirryt rallin pariin auto on jo kehittynty ja varsinkin ranteet kun ei ole ollut ylivoimaista autoa ja ei ole voinut teholla paikata virheitä. Ja mikä parasta, auto n-ryhmäläinen ja halpa siis ajaa.
Säännöissä lähinnä sitten tuo alustan vapaus hyppää silmille. Ja tästä saa kirjoituksesta olla vapaasti eri mieltä, mielellään kuitenkin eritavalla ilmaistuna kuin herra lusikka tekee
Edit: Pienen miettimisen jälkeen arvioitu hintaa udestaan
Säännöissä lähinnä sitten tuo alustan vapaus hyppää silmille. Ja tästä saa kirjoituksesta olla vapaasti eri mieltä, mielellään kuitenkin eritavalla ilmaistuna kuin herra lusikka tekee
Edit: Pienen miettimisen jälkeen arvioitu hintaa udestaan
- Rhmotor
- Yleinen
- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Kuulostaa ihan hyvältä, mutta kaksi asiaa tuossa ehdotetussa kuulostaa pahalta. Jousitus saisi olla vapaa, mutta lisäsäiliölliset tulisi karsia pois. Toinen on tuo vuosimalliraja. Keneltä se on pois jos sallittaisiin esim. kymmenen vuotta vanhat autot. Luultavasti tulisi luokkaan paljon enemmän autoja tällä säännöllä, koska kymmenen vuotta vanhoja aihioita saa selvästi halvemmalla kuin uusia. Jos joku haluaa tehdä uudesta aihiosta auton tehköön, mutta annettakoon myös pelkille harrastajille mahdollisuus tulla mukaan vanhemmalla ja halvemmalla kalustolla. Tietysti sekin voi harmittaa jotakin joka ajaa uudella ja tulee Pertti B-juniori ja pistää tukkaan kymmenen vuotta vanhalla autolla... Tässä asiassa voisi kerrankin kuunnella tavallisten harrastajien mielipiteitä kentältä ja myös toteuttaa niitä.
- teamosmoismo
- B-junnu
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08.10.2004 00:00
Ollaan ihan kaveriporukassa askartelemassa omaa halpisluokkaa. Autot ikähaarukassa 1985-1995, vakiomoottorit max 1600cm3 ilman mitään virityksiä, yksi nokka-akseli ja 2 venttiiliä/sylinteri, vakio vaihteisto ja välitykset, lukko kielletty, turbot kielletty, pakoputkisto vapaa mutta pakosarja alkuperäinen, oma ruisku tai tuplakaasarit, ruiskusuuttimet vapaat, bensanpaineensäädin vapaa, ruiskun ohjausyksikkö alkuperäinen, ilmanputsari vapaa, jousitus vapaa mutta lisäsäiliölliset kielletty, jarrut alkuperäiset mutta kitkapinnat vapaat, korimuutokset kielletty poislukien lokasuojien levikkeet.
Siinä noin pääpiirteittäin tekniset säännöt.
Haluamme vain harrastaa edullisesti ja haemme sitä fiilistä kun kypärän vetää päähän ja kohta jo sora ropisee...Emme hae muuta kuin sitä harrastamisen ja ajamisen iloa.
Ensimmäinen koitos ajetaan touko-kesäkuussa Josemoran sprint-radalla.
Siinä noin pääpiirteittäin tekniset säännöt.
Haluamme vain harrastaa edullisesti ja haemme sitä fiilistä kun kypärän vetää päähän ja kohta jo sora ropisee...Emme hae muuta kuin sitä harrastamisen ja ajamisen iloa.
Ensimmäinen koitos ajetaan touko-kesäkuussa Josemoran sprint-radalla.