Kostaja
- gtdriver
- WRC
- Viestit: 965
- Liittynyt: 09.03.2005 00:00
- Viesti:
Kostaja
Löyty tällanen Sunbeam Avenger aihio. Kyselisinkin mielipiteitä kokeneemmilta ja niiltä, joilla
on ollut mahdollisuus ajaa/rakentaa kyseistä automallia.
Eli onko hyvä aihio ralliin? Varaosien saatavuus? Millaisilla muutoksilla
F:ään kilpailukykyiseks? Korin heikot kohdat?
Aihiossa olisi 1300 (?) kone ja aikomus olisi vaihtaa isompi. Mistä löytäs
moottorin ja paljonko sellainen kustantaisi?
on ollut mahdollisuus ajaa/rakentaa kyseistä automallia.
Eli onko hyvä aihio ralliin? Varaosien saatavuus? Millaisilla muutoksilla
F:ään kilpailukykyiseks? Korin heikot kohdat?
Aihiossa olisi 1300 (?) kone ja aikomus olisi vaihtaa isompi. Mistä löytäs
moottorin ja paljonko sellainen kustantaisi?
- citikka1
- A-Junnu
- Viestit: 116
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Rauvanniemi
- Viesti:
Re: Kostaja
Osien saanti todella vaikeaa jos aiot säilyttää alkuperäisenä tekniikan ei tahdo nykyään löytyä edes englannista helpommala pääset kun tarjoot aihion historic miehille ja hommaat vaikka valmiin noita on ollu myynnissä n2500¤ hintaan valmiita :)gtdriver kirjoitti:Löyty tällanen Sunbeam Avenger aihio. Kyselisinkin mielipiteitä kokeneemmilta ja niiltä, joilla
on ollut mahdollisuus ajaa/rakentaa kyseistä automallia.
Eli onko hyvä aihio ralliin? Varaosien saatavuus? Millaisilla muutoksilla
F:ään kilpailukykyiseks? Korin heikot kohdat?
Aihiossa olisi 1300 (?) kone ja aikomus olisi vaihtaa isompi. Mistä löytäs
moottorin ja paljonko sellainen kustantaisi?
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
Kostaja on yhä voimissaan
Kostovaunuilla oli mukava liikkua jo silloin 70-luvulla. Tehdas luokitteli mm vaakaimusarjat ja tuplakaasarit eli niitäkin oli "siviiliautoissa". Gp1 tavaroina kaikki tämäkin tieto painettiin jokapojan korjausoppaisiin > hanki kirja.
En muista montako SMää Kostaja aina kunakin vuonna otti mutta nimi kertoo tuloksen. Rallikuntoon rakentaminen nyt > lue Ford Escort Rally Preparation. Taakse enkkuperä 5.83 välityksin ja lukoin, nokalle Piper Cams BP300, venoiksi Ford 41.3mm/34.9mm magneetittomat 214N kisaventtiilit, Fordin kytkinen, Fordin välitetyn laatikon, alle sääädettävät iskarit, taakse Cossun levarit jne > GroupF alle 1600cc on valmis miedossa 160bhp vireessä.
Varsinainen Kostovaunu isolla moottorilla > GrF rakentaminen kulkee saman kaavan kautta. Parhaana pidän rakentamista "hylsystä" > Historic. Potentiaalia löytyy ja rahalle vastinetta luopumishetkellä.
En muista montako SMää Kostaja aina kunakin vuonna otti mutta nimi kertoo tuloksen. Rallikuntoon rakentaminen nyt > lue Ford Escort Rally Preparation. Taakse enkkuperä 5.83 välityksin ja lukoin, nokalle Piper Cams BP300, venoiksi Ford 41.3mm/34.9mm magneetittomat 214N kisaventtiilit, Fordin kytkinen, Fordin välitetyn laatikon, alle sääädettävät iskarit, taakse Cossun levarit jne > GroupF alle 1600cc on valmis miedossa 160bhp vireessä.
Varsinainen Kostovaunu isolla moottorilla > GrF rakentaminen kulkee saman kaavan kautta. Parhaana pidän rakentamista "hylsystä" > Historic. Potentiaalia löytyy ja rahalle vastinetta luopumishetkellä.
- rafu
- KV
- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
- kprt
- KV
- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04.11.2011 01:47
Re: Kostaja
Kokemusta Sumpusta löytyy. Jos aihio ei ole kovin mätä(ruostunut) niin voi kuvitella että autosta saa hyvän kilpa-auton. Etuja esim. Escorttiin verrattuna on aivan kaikkikestävä etupyörän ripustus (olen ajanut vanteen niin että tarvittiin sorkkarautaa irroittamaan vanne jarrulevyn ympäriltä ja uuden pyörän kanssa auto oli OK.) Toinen juttu on taas takaripustus vs Escort jossa on lehtijouset ja lähtee muuten pienemmästäkin osumasta alta, toisin on Sumpussa ennen pettää koko taka-akseli(banjo) kun että pyörä siirtyy.
-
- A-Junnu
- Viestit: 108
- Liittynyt: 17.08.2011 11:48
Re: Kostaja
Terve!
1 ja puoli pätkää(reeniä n.50km) ajaneena f-ryhmän sumpilla voin sanoa että kyllä siitä saa hyvän harrastepelin, moottorin tekeminen saattaa olla työlästä.
Taka-akseliksi volvon pikkuperä 5.3 välityksellä ja dana lukolla, nelilinkki ja panhard. iskareiksi escortin bilstein. Hinta/laatusuhde kohdallaan eikä tarvi kestävyyttä murehtia.
Vaihteisto, joko ladan kytky tai jos hyvän ja kestävän haluaa niin toyotan laatikko, lampola tai rs-auto.
Etupää sumpissa on tosiaankin patarautaa, kestää.
Tolpat puolelta toiselle ja escortin ohjaus kiinni. iskareiksi GT-Corollan patruunat.
Täälä on yksi f-ryhmän laatikkovikainen sumppi jota saa tulla kattoon jos haluaa, ja tallin takana on sysleri jolla on ajettu rallia joskus -90luvulla, ja yx siviiliaihio olis tiedossa! soittaakkin saa...sähköpostiinkin vastaan... ja osiakin olis.... ehkä koko auto?
Jyrki Koivula 0505981657 jyrki.koivula@netikka.fi ja Laihialla
1 ja puoli pätkää(reeniä n.50km) ajaneena f-ryhmän sumpilla voin sanoa että kyllä siitä saa hyvän harrastepelin, moottorin tekeminen saattaa olla työlästä.
Taka-akseliksi volvon pikkuperä 5.3 välityksellä ja dana lukolla, nelilinkki ja panhard. iskareiksi escortin bilstein. Hinta/laatusuhde kohdallaan eikä tarvi kestävyyttä murehtia.
Vaihteisto, joko ladan kytky tai jos hyvän ja kestävän haluaa niin toyotan laatikko, lampola tai rs-auto.
Etupää sumpissa on tosiaankin patarautaa, kestää.
Tolpat puolelta toiselle ja escortin ohjaus kiinni. iskareiksi GT-Corollan patruunat.
Täälä on yksi f-ryhmän laatikkovikainen sumppi jota saa tulla kattoon jos haluaa, ja tallin takana on sysleri jolla on ajettu rallia joskus -90luvulla, ja yx siviiliaihio olis tiedossa! soittaakkin saa...sähköpostiinkin vastaan... ja osiakin olis.... ehkä koko auto?
Jyrki Koivula 0505981657 jyrki.koivula@netikka.fi ja Laihialla
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Kostaja
Loistava ajaa, haasteellinen pitää tomivana (heikohko voimansiirto ym,,) kostaja.com sieltä löytyy kaikki mitä voi tästä maailmasta löytyä.gtdriver kirjoitti:Löyty tällanen Sunbeam Avenger aihio. Kyselisinkin mielipiteitä kokeneemmilta ja niiltä, joilla
on ollut mahdollisuus ajaa/rakentaa kyseistä automallia.
Eli onko hyvä aihio ralliin? Varaosien saatavuus? Millaisilla muutoksilla
F:ään kilpailukykyiseks? Korin heikot kohdat?
Aihiossa olisi 1300 (?) kone ja aikomus olisi vaihtaa isompi. Mistä löytäs
moottorin ja paljonko sellainen kustantaisi?
- weka
- Yleinen
- Viestit: 162
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Re: Kostaja
Olen aikanaan istunut pari kisaa Kostajan kyydissä ja pakko todeta, kyyti oli hienoa.
Jos sinulla on kunnollinen aihio, tee siitä hisse auto. Tällä kaudella ainakin Hietasen Ilpo on mennyt todella huimaa kyytiä hissekisoissa.
Jos sinulla on kunnollinen aihio, tee siitä hisse auto. Tällä kaudella ainakin Hietasen Ilpo on mennyt todella huimaa kyytiä hissekisoissa.