Fordin jarrut

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
ppn76

Fordin jarrut

Viesti Kirjoittaja ppn76 » 14.06.2004 20:13

kertokaas mitä tehtäis fordin jarruille,kun takajarrut ottaa ensin kiinni niin,että meinaa olla tilanne päällä aina kun yrittää hillitä kulkua,ainakin velipojalla eilen nuutajärvellä(nro 25).itsellä ei niinkään kun lipuu vähän rauhallisemmin(nro 91).onneksi ei hajonnut kun pari vannetta,kun se toinenkin vaihtoehto oli aika lähellä.edessä turbovolvon jäähd.nelimäntäiset satulat ja takana volvon taka-akselin omat kaksimäntäiset satulat.pedalboxista säädetty kaikki eteen,muttei riitä.satuloiden mäntien koko on 38mm jokapaikassa.boxin sylinterit on 0,70 molemmat.jotain haisua on jo,mutta pistäkää vinkkejä ,ettei mennä väärään suuntaan!kiitos

Siirsin oikeaan paikkaan ja muokkasin otsikkoa -vvarpa

JanneE
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneE » 15.06.2004 20:26

Mulla on itellä sama vika (edessä ATE:n 2 mäntäset "isot" satulat ja takana mersun 2 mäntäset "pienet" satulat. Ajattelin korjata laittamalla eteen samanlaiset 4 mäntäset satulat, mutta en enää oo sit siitäkään niin varma jos sulla ei toimi silleenkään.
Minkälaiset palat edessä/takana?

ekeri
A-Junnu
A-Junnu

Viesti Kirjoittaja ekeri » 15.06.2004 21:43

Pistä takajarruille paineen säädin ja pudota sillä takajarrupainetta. :?

2000
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja 2000 » 15.06.2004 22:27

Jotain häikkää on jossain, mun autos volvon satulat joka nurkas ja edes 300mm jäähdytetyt levyt ja takana volvon omat, pedalbox säädetty ehkä ennenmin taaksepäin kuin etujarruille! Tarkasta eka etusatuloista et joka mäntä liikkuu varsinki jos muutettu yhdelle letkulle, ja sit pedalboxista et sylinterien tyontötangot suurinpiirtein yhtä pitkät! Pitäis kyl saada toimimaan ilman takapiiri säädintä! Jotku käyttävät edes omia satuloita 300mm levyn kans ja takana volvon levyt ja satulat ja hyvin toimii!

ppn76

Viesti Kirjoittaja ppn76 » 16.06.2004 09:24

ollaan käytetty vakiopaloja,saman merkkisiä molemmissa päissä,koska niissäkin on vähän eroja ja ne on halpoja.tämä ongelma ilmestyi volvon etujarruilla,fordin omilla ei ollut muuta ongelmaa,kun poljinta piti painaa tosi kovaa,eikä se varmaankaan ole kovin nopee tapa.oon käynyt läpi ja kumittanut jarruvaseliinin kera kaikka satulat,se auttoi vähän jarrujen toimintaan, mutta itse ongelmaa ei juurikaan vaikuttanut.paineensäätimestä oon sitämieltä ,että kun autossa on pedalbox, niin sen säätö täytyy saada riittämään ilman lisäsäätimiä.jarruletkut on väliltä haaroitettu edessä niin,että satulaan tulee molempiin reikiin oma putkensa.löysin yhden pienemmän pedalboxin sylinterin(0,625),täytyy kokeilla , jos illalla olis niiltä osin viisaampi. :?:

tertsi
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tertsi » 21.06.2004 11:32

Moi! Meillä on edessä volvon jäähdytetyt 4 sylinteriset ja takana 2 sylinteriset normaalit. Pääsylinterit ovat muistaakseni 625 ja 700 eli takanakohan se oli isompi. Myös bedalboksin säätö on tarkka että saa sen toimimaan. Eli pääsylinterit pitää olla erikokoiset ja että sylintereihin tulevat bedalboksin säätöpalat ovat oikealla etäisyydellä. Meillä muistaakseni niin että kun pääsylinterin tappi tulee näkyviin haarukan sisäpuuolelle niin silloin on hyvä. Molemmissa sylintereissä pitää olla samalla tavalla.

Vastaa Viestiin