Vasemman jalan jarrutuksesta...

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Tony
Yleinen
Yleinen
Viestit: 162
Liittynyt: 06.10.2004 00:00
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Vasemman jalan jarrutuksesta...

Viesti Kirjoittaja Tony » 29.04.2005 19:45

Kertokaas nyt pro-miehet vähän vasemman jalan jarrutuksen periaatteita ja käyttötarkoituksia..

Avatar
Raiser
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

Re: Vasemman jalan jarrutuksesta...

Viesti Kirjoittaja Raiser » 29.04.2005 19:57

Tony kirjoitti:Kertokaas nyt pro-miehet vähän vasemman jalan jarrutuksen periaatteita ja käyttötarkoituksia..
sillai voi polttaa rengasta paikallaan.. jos käsijarru on kakkina 8O

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 29.04.2005 20:06

periaate on saada paino etupyörille jolloin se vehe kääntyy.

Avatar
epeli
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 146
Liittynyt: 06.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja epeli » 29.04.2005 22:17

Eikö siinä oo tarkotus saada auto paremmin kääntyy,jarruttamalla samalla kun kaasulla pidetään kierroksia yllä. :?
Floor the throttle!

Avatar
vth
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja vth » 29.04.2005 22:23

ariwalk kirjoitti:periaate on saada paino etupyörille jolloin se vehe kääntyy.
ai nii miten ku en ymmärtäny?Elekee hättälkö

Avatar
Larppa
KV
KV
Viestit: 844
Liittynyt: 14.05.2004 00:00
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Larppa » 29.04.2005 22:37

Vasemmalla jalalla jarrutettaessa auton painopiste siirtyy etupyörille eli auto on paremmin ohjattavissa. Samalla kaasua antamalla pidetään voimaa yllä. Eli saadaan huomattavasti parempi kontrolli autoon.
Perä tielle, Pitäis olla jo!

Avatar
anssi67
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 05.12.2004 00:00
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anssi67 » 30.04.2005 09:26

Toimii monissa tilanteissa, etuvetoisissa hyvänä vetoluiston estona syheröissä ja yliysikympistä kiihdyttäessä. Voi myös sitoa jos lähtee kirjoittaan, kaasu pohjassa ja vähän vasenta niin tokenee...Hypyissä voi rajoittaa loikkaa jos sitoo just ennen hyppyy vasurilla auton alustan kiinni, eli alusta painuu kasaan ja rajoitaa niin sanottua ponnistusta. Kaikkihan tietääkin nämä mut kuitenkin . Kokeilemalla oppii.

Vastaa Viestiin