Autossani on 1600ccm kone voimaa öpaut 140-150hv. ongelmani on seuraavanlainen elikäs vaihde loota ei kestä olen rempan jälkeen ajanut noin 10-15 kisa vauhtista kilometriä ja 2 ei mene taaskaan päällä mikä olis parempi laatikko tilalle mieluusti edullinen jos jollakin tallessa vw racingin laatikko tai edes kuoret olisin kiinnostut. puh 050-3385766....
edellisellä omistajalla ollut samat ongelmat. voiko vivusto aihettaa laatikko rikon? :(
vw golf 17 R:f vaihteisto ongelmat
- Ege
- Yleinen
- MHannu
- B-junnu
- Viesti:
Tuttua ongelmaa
Golfin perinteistä vaihdelaatikkoa on vaikea saada kestämään. Meilläkin laatikko pamahteli vähintään 5 kisan välein. Ongelmakohtia oli peränvälityksen silpoutuminen ja joskus myös kytkinakselin katkeaminen ym ym Jos on jonkinlailla rahaa käytettävissä niin kannattaa harkita esim vm 89 Passatin vaihdelaatikon sovittamista. Esim meiltä löytyisi sellainen vakiolaatikko. Asiaan on perehtynyt ainakin vanha 1-koppa kolffimies Järvenpää, yhteystiedot löytyy www.golf17rally.com
- Ege
- Yleinen
kuinkas paha homma toi passatin laatikko sinne on sovittaa?olen myös nähny että 1 korin golfis on samaran loota se olis ainakin edullinen tehdä tai niin mulle ainakin on kerrottu. mulla ei laatikos ole muita kipuja ollu kuin toi että se rikkoo kakkosesta syncrot ja rattaan myös kolmoselle käyny samanlaisesti.
- race42
- B-junnu
Re: Tuttua ongelmaa
MHannu kirjoitti:Golfin perinteistä vaihdelaatikkoa on vaikea saada kestämään. Meilläkin laatikko pamahteli vähintään 5 kisan välein. Ongelmakohtia oli peränvälityksen silpoutuminen ja joskus myös kytkinakselin katkeaminen ym ym Jos on jonkinlailla rahaa käytettävissä niin kannattaa harkita esim vm 89 Passatin vaihdelaatikon sovittamista. Esim meiltä löytyisi sellainen vakiolaatikko. Asiaan on perehtynyt ainakin vanha 1-koppa kolffimies Järvenpää, yhteystiedot löytyy www.golf17rally.com
Mutta passatin / Corradon vaihteistot ovat kestävämpiä ja niissä on vaijeri välitteiset kepit. Joten käyttö tarkkuus on myös parempi ja kepin korkeutta/paikkaa on helpompi muuttaa.

- Ege
- Yleinen
mulla on toi keppi ollu myös hiukan ongelma ei ole hirveen "tarkka" se alkuperäinen ja viime talvena tein siihen itse sellaaen vaihdevälin lyhentäjän ja samalla nostin keppiä vähä ylemmäs ja vieläkin on vaan liian alhaalla ei meinaa käsi riittää millään että olis kyllä hyvä jos sitä sais ylemmäs vieläkin sekä paljon tarkemmaksi.
- VesQ
- A-Junnu
Kaverilla on 1-golffissa samaran 5v laatikko ja samaran vetarit 1600 koneen perässä (voimaa jotan vähän alta 200). Muuten on kestänyt hyvin paitsi pari harjoituskappaletta itse jyrsityistä rattaista. Vetarit käy suoraan golfin napoihin. Koneen ja laatikon välissä on sovitelevy ja kytkin oli muistaakseni jostain transportterista. Vaihdevipuja joutuu vähän mulkkailemaan kun samarassa yksi vipu hoitaa siirtäjän käännön ja sisään ja ulos liikkeen kun taas golffissa on periaatteessa kahdella vivulla. Kytkinvaijerin joutuu myös sovittelemaan mutta ei paha rasti. Ja tietysti korvakkeet. Sovitelevy on omaa tuotantoa mutta en muista myikö kaveri niitä golffin sovitelevyja, ainakin kuplaan myy kuplan oman laatikon ja golffin 1.6 koneen väliin