huippunopeus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin

kilpurin huiput

170km/h
43
10%
170km/h
43
10%
170km/h
43
10%
170km/h
43
10%
170km/h
43
10%
180km/h
23
5%
180km/h
23
5%
180km/h
23
5%
180km/h
23
5%
180km/h
23
5%
190km/h
24
5%
190km/h
24
5%
190km/h
24
5%
190km/h
24
5%
190km/h
24
5%
 
Ääniä yhteensä: 450

Vieras

huippunopeus

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.06.2005 20:15

Eli paljonkas nuo äffäläiset yleensä ottaen ottaa huippuja?
Itellä taitaa olla olla turhan tiuha perä (autos), about 150km/h kulkee... auto on kuitekii 2000cc, et kyl se vähä harvemmillakii peräl ehkä jaksais kiihtyillä. [/u]

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 16.06.2005 21:04

Mikä auto/rengaskoko sulla on???
Ainakin sprintissä käytetään paljon 5.8 luokan välityksiä,ja niillä ollaan kaksvetoisten nopeimpia...

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.06.2005 22:48

northwest kirjoitti:Mikä auto/rengaskoko sulla on???
Ainakin sprintissä käytetään paljon 5.8 luokan välityksiä,ja niillä ollaan kaksvetoisten nopeimpia...


Escort RS2000 MK3 R.f.(+200hv) ja 15" (halk.650) ja vitosella kokonais välitys on 5.7, laskeskelinkin tuossa et sen pitäs kulkee vajaa 170km/h /8000rpm.
Näihi on vaa tuo perävälitys valikoima melko suppee, et pykälää pitemmäl peräl kokonaisvälitys ois 5.06 ja 8000rpm karva auki 190km/h...

Avatar
Mastermind
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 108
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mastermind » 16.06.2005 23:07

civic type-r, 6,33 välitys, 5 vaihteen laatikko 204km/h trippiin kun ajaa hetken rajottajaa vasten. 16" talvi misukka renkaana

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 17.06.2005 08:18

Kannattaa aina kuitenkin muistaa että se suorakin loppuu joskus ja yleensä siellä suoran päässä on mutka eli kyllä kiihtyvyys on erittäin tärkeä asia ralliautossa eikä niinkään se suuri huippunopeus :wink:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
ariwalk
KV
KV
Viestit: 587
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 17.06.2005 11:19

matti kirjoitti:
northwest kirjoitti:Mikä auto/rengaskoko sulla on???
Ainakin sprintissä käytetään paljon 5.8 luokan välityksiä,ja niillä ollaan kaksvetoisten nopeimpia...


Escort RS2000 MK3 R.f.(+200hv) ja 15" (halk.650) ja vitosella kokonais välitys on 5.7, laskeskelinkin tuossa et sen pitäs kulkee vajaa 170km/h /8000rpm.
Näihi on vaa tuo perävälitys valikoima melko suppee, et pykälää pitemmäl peräl kokonaisvälitys ois 5.06 ja 8000rpm karva auki 190km/h...
Millo sää mk3 oot hommannu, enne ainaki tallis ollu mk5. :D

Avatar
ETu
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 120
Liittynyt: 30.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ETu » 17.06.2005 16:11

sps1 kirjoitti:Kannattaa aina kuitenkin muistaa että se suorakin loppuu joskus ja yleensä siellä suoran päässä on mutka eli kyllä kiihtyvyys on erittäin tärkeä asia ralliautossa eikä niinkään se suuri huippunopeus :wink:
Ja jos tartee suoranpäässä kääntää ratista yli 45 astetta useinmiten huomio tai siima. Nypystä puhumattakaan.
Tarttis varmaan laittaa nopeuden rajottajat johonkin 150 km/h. Saatas tasaväkisimmiksi kisat. Ja halvemmillakin autoilla olisi mahdollisuus pärjätä.
Tulis tosi kuskit esille... :lol:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 17.06.2005 21:32

ariwalk kirjoitti:
matti kirjoitti:
northwest kirjoitti:Mikä auto/rengaskoko sulla on???
Ainakin sprintissä käytetään paljon 5.8 luokan välityksiä,ja niillä ollaan kaksvetoisten nopeimpia...


Escort RS2000 MK3 R.f.(+200hv) ja 15" (halk.650) ja vitosella kokonais välitys on 5.7, laskeskelinkin tuossa et sen pitäs kulkee vajaa 170km/h /8000rpm.
Näihi on vaa tuo perävälitys valikoima melko suppee, et pykälää pitemmäl peräl kokonaisvälitys ois 5.06 ja 8000rpm karva auki 190km/h...
Millo sää mk3 oot hommannu, enne ainaki tallis ollu mk5. :D
Kyl se teijänkin on RS2000 MK3, katoha luokitusta... 8O

Vastaa Viestiin