Toyota Celica ST185 voimaansiirrosta

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
celkku

Toyota Celica ST185 voimaansiirrosta

Viesti Kirjoittaja celkku » 29.06.2005 01:29

Celicassa tuottaa ongelmia aliohjautuvuus, voimansiirto on vakio, onko teillä ehdotuksia millä korjata tuo ongelma, muu kuin ajotavan muutos/ opetella ajamaan..

Alustaa on koitettu vaihtaa, whitelinen alusta/takavakaaja on kiinni, alustan puslat on trd:tä yms

Itse olen ajanut paljon takavetoisilla autoilla ja neliveto joka puskee ja tuntuu vetävän liikaa edestä on todella epämiellyttävä.

Miten nelivedon jakosuhdetta voi muuttaa? voiko sitä edes muuttaa?
Kun tuo on etuvetoisesta tehty niin onko mahdollista saada taakse yli 50% voimasta ikinä?

Kiitos vastauksista jo nyt.

kolli
A-Junnu
A-Junnu

Re: Toyota Celica ST185 voimaansiirrosta

Viesti Kirjoittaja kolli » 29.06.2005 17:06

celkku kirjoitti:Celicassa tuottaa ongelmia aliohjautuvuus, voimansiirto on vakio, onko teillä ehdotuksia millä korjata tuo ongelma, muu kuin ajotavan muutos/ opetella ajamaan..

Alustaa on koitettu vaihtaa, whitelinen alusta/takavakaaja on kiinni, alustan puslat on trd:tä yms

Itse olen ajanut paljon takavetoisilla autoilla ja neliveto joka puskee ja tuntuu vetävän liikaa edestä on todella epämiellyttävä.

Kun tuo on etuvetoisesta tehty niin onko mahdollista saada taakse yli 50% voimasta ikinä?

kokeileppa halvinta ratkaisua,j ja nosta keulaa hieman ylöspäin, ta laske perää, yleensä helpoin tapa nelikossa on lähteä alustan korkeuden säädöstä

celkku

Viesti Kirjoittaja celkku » 04.07.2005 02:07

Ei oikeen onnistu toi keulan nosto/perän lasku kun autolla ajetaan asfaltilla..

Taitaa olla nelikko celicoissa tuttu ongelma, eikö kukaan sitä ole viellä ratkaissut=

Altezza
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja Altezza » 15.07.2005 17:05

Olisko ratkaisu vasemman jalan jarrutus... :roll:

JJA
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja JJA » 07.08.2005 20:24

eikö tuossa vasemman jalan jarrutuksessa ole idea että sais "painoa" siirrettyä eteen ja näin perä kevenisi ja lähtisi helpommin alta?

Carlo5

Viesti Kirjoittaja Carlo5 » 01.02.2012 11:11

Jos joku tähän etsii vastauksia niin kannattaa lukaista tämä...

http://www.whiteline.com.au/articles/RH ... aGT4_a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Toivottavasti jotain apua on.

janne2
B-junnu
B-junnu

Viesti Kirjoittaja janne2 » 01.02.2012 14:32

Kiitokset.
Saattaapi olla hyötyä ainakin meikäläiselle.

Frog
WRC
WRC

Viesti Kirjoittaja Frog » 01.02.2012 19:27

celkku kirjoitti:Celicassa tuottaa ongelmia aliohjautuvuus, voimansiirto on vakio, onko teillä ehdotuksia millä korjata tuo ongelma, muu kuin ajotavan muutos/ opetella ajamaan..

Se puskee sen takia että etupyörissä ei ole VETOJA ja pitoja ! lukko eteen on paraskeino, tai sitten lasket nokan alemmaksi eli painoo eteenpäin ! ei missään nimessä nokkaa ylemmäksi. perä ylemmäksi esim 2-3cm kuin nokka, etupyöriin niin paljon kuin saat Casteria ja auraus 0, taakse voit kokeilla haritusta ! Aiheuttaa kyllä hermostuneisuutta suoralla mutta auttaa kääntymään. Vetosuhdetta ei voi muuttaa Celicassa mutta luistavan viscon voi hitsata jumiin jolloin siitä tulee ehkä puskevampi mutta johdonmukaisempi kun vetää rokapohjassa. Yks hyvä konsti on kun vaihtaa sen Mitsuun :mrgreen:

Vastaa Viestiin